Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Grapefruits

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Meta
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch, minder vet, meer groenten

Reageer met quote
Grapefruit is ooit heel populair geweest bij veel mensen die een paar kilo's te veel hadden. In de jaren 80 was het zelfs een trend om het grapefruit dieet te volgen. Nu was dat niet zo'n geweldig dieet omdat je maar 800 calorieën per dag binnen kreeg, maar het idee dat grapefruits helpen om gewicht te verliezen klopt wel, zo blijkt uit een onderzoek in 2006.

Het idee klinkt niet echt aantrekkelijk, maar als je vooraf aan elke maaltijd een halve grapefruit eet, dan verlies je sneller gewicht. Een stof in deze vrucht zorg er voor dat je bloedsuikerspiegel lager blijft gedurende en na een maaltijd. Je lichaam is dan beter in staat om de energie (calorieën) uit de maaltijd te gebruiken, in plaats van deze om te zetten in vet.
Het onderzoek waaruit dit blijkt is gehouden onder 100 mannen en vrouwen met obesitas. Degenen die geen grapefruits aten verloren gemiddeld een halve kilo in 12 weken, terwijl de groep die een halve grapefruit voor elke maaltijd at rond de 2 kilo afgevallen was. Sommigen waren zelf 5 kilo afgevallen.

Overigens zijn grapefruits sowieso erg gezond. Ze zorgen voor een lager cholesterol gehalte en verlagen de kans op sommige soorten kanker. Het gaat hier om het soort cholesterol dat slecht voor je is en hart- en vaatziekten veroorzaakt (bron).

van afvallen-weblog, liefs Mas

Aan het stabiliseren: en het LUKT!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Goldwingstar
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten (GLUTENVRIJ)

Reageer met quote
Alleen mag ik met mijn cholesterol tabletten geen grapefruit. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 20:37    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oh meen je dat? Jammer, vind je ze wel lekker?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 20:54    
Man Weeggegevens   Bimmertje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: verantwoord eetgedrag en veel bewegen

Reageer met quote
Bij het lezen van het woord grapefruit begin ik al te kwijlen en dan bedoel ik letterlijk... maar vind ze best lekker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 19:47    
Vrouw Weeggegevens   Meeri

Dieet: low carb

Reageer met quote
Ik vind grapefruit erg lekker maar kan ze helaas niet eten doordat mijn tanden daar zeer gevoelig op reageren... Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 21:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer Meeri!

Ik ben er gek op. Je doet er ook lang mee, als je 'm doorsnijdt en dan alle stukjes lossnijden, beetje zoetsof erover heen en lepelen maar. Of in de oven met gehakte nootjes en honing, heerlijk toetje. Of in partjes snijden, op een bordje doen, en dan met griekse yoghurt, honing en tijmblaadjes. Of door een salade met pecorinokaas en waterkers, of als voorafje in een cocktailglas met wodka....zo kan ik nog wel even doorgaan....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 21:53    
Vrouw Weeggegevens   Dimmel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: kcal tellen

Reageer met quote
Het is heel verstandig als je Grapefruit eet goed te kijken welke medicijnen je slikt en of je ze mag hebben. Je kunt dat het beste even navragen bij de apotheek. Bij heel veel medicijnen mag je ze dus niet hebben...
Dit heeft te maken met maagsap de invloed van grapefruit daarop en het opnemen van je medicijnen daardoor....
Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2008 13:02    
Vrouw Weeggegevens   Carla

Dieet: Cohen

Reageer met quote
door de midden en dan de partjes los snijden , ja dat doe ik ook altijd, heerlijk.
vooral als je trek hebt in iets dan duurt het lekker lang voor je hem op hebt en door de aparte smaak heb je geen trek meer in andere dingen.
de rode grape fruit ligt hiet ook altijd op de fruitschaal.

groetjes carla

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2008 18:39    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik schil ze,en haal dan alle velletjes eraf,eet dan alleen het vruchtvlees,tijdens deze operatie zitten m'n honden om me heen want die lusten ze ook
vroeger maakte m'n moeder altijd zo'n bakje vol voor me,zette het wel een dag met suiker weg en dan smullen maar,ik was de enige die dat at
nu zijn er rode grapes en daar hoeft echt niets op

wel een idee om er eens wat meer mee te doe Masha smullen

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2008 19:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1