Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Good morning!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Laine
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo lieve mensen goedemorgen,

Mijn naam is Ghislaine die ik voor het gemak heb afgekort naar Laine. Ik kom van een lange weg van afvallen. Heb in 2010 een gbp gekregen en dat was de beste beslissing ooit als hulpmiddel om van mijn overgewicht af te komen. Ik had altijd als grensgewicht 86 kilo en daar kwam ik zelfs onder. Jarenlang schommelde ik tussen de 81 en 83 kilo. Nu ik de laatste tijd meer (kan) eten en ook psychisch ik door de hoofdhonger toegeef aan snaaipartijen ben ik langzaam maar zeker weer aan het aankomen. Dat geeft onrust, voornemens om af te gaan vallen om weer in de veilige zone te komen hebben als effect dat ik toch weer toegeef aan koekjes en onnodige hapjes te eten. Je kent dat wel, komende maandag begin ik met frisse moed aan een gezonde manier van eten....dan kan ik vandaag nog wel die appelflap nemen. En morgen die zak pinda's openmaken......oh die koekjes kan ik ook nog wel eten, tis nog geen maandag. Vandaag is het maandag, was vanmorgen zo bang wat die cijfers op de weegschaal zouden aangeven dat ik maar een schatting heb gemaakt.
Anyway, komende woensdag heb ik een afspraak bij EGA, dat heb ik in een ver verleden eens gedaan en was er toen wel mee afgevallen. Het vervelende is ernaar toe te moeten elke week, het voordeel is dan die stok achter de deur. Ik wil natuurlijk niet op die weegschaal staan zonder dat het resultaat zichtbaar is Lach)

Goed, het begin is er ik heb weer een groep gevonden van mensen die hetzelfde willen als ik: me lekker in mijn lijf voelen (tis tenslotte mijn lijf en ik houd ervan!) een aantal kilo's afvallen door gezond te eten en de afgevallen kilo's ook niet meer terug laten komen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Hallo Laine , van harte welkom bij de weegclub.
jammer hoor maar goed dat je het aan gaat pakken...er zijn hier meer mensen met een gbp dus daar zal je zeker steun aan hebben

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

einddoel 70 kilo 20 augistus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:31    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Hai Laine,

Ik ben een groot EGA fan en er zijn er meer op de weegclub.
Mocht je je boekje bij EGA willen openen (de vorige link gaat naar de boekjes van GBP) dan kun je beter dit linkje volgen:
een eetdagboekje

Er is ook net een sprintje gestart met EGA mensen. In een sprintje ontmoet je elkaar, leer je elkaar beter kennen en trek je tijdelijk een tijdje samen op. Heel motiverend en inspirerend.. Bijna net zo leuk als op de EGA club.
https://www.weegclub.nl/forum/met-ega-de-herfst-van-2018-in-t55779.html

Veel succes woensdag, en besef dat niemand het leuk vind om te wegen, maar het houdt je scherp en afvallen wordt extra leuk als anderen het ook mee beleven.
Ik zou zo weer naar club gaan, helaas hebben we hier geen groep in de buurt..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 18:25    

Reageer met quote
Hallo Manderijn,

Dankjewel voor het linkje en het voorstel om bij de sprint club te komen. Dat is wel een leuk alternatief in plaats van persoonlijk naar de club te gaan. Ik zit door mijn onregelmatige diensten sowieso al met dat euvel. Wat zullen de consequenties zijn als ik een week niet naar de bijeenkomst ga bijvoorbeeld. Ik ga er morgen naartoe en dan hoor ik het wel.

Ik ga direct eventjes kijken bij het dagboekje van EGA ben namelijk heel benieuwd of er iets veranderd is in de dagmenu's. Vond ze toen namelijk niet erg gevarieerd, elke dag doperwten gaat (hoe lekker je het ook vindt) op een gegeven moment behoorlijk vervelen. Denk dat dat al meer dan 10 jaar geleden moet zijn Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 04 sep 2018 17:47    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Welkom Laine, Ik wens je heel veel succes, welk dieet je ook maar kiest. Als je er maar zelf achterstaat.

Heel veel succes. Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 04 sep 2018 19:45    

Reageer met quote
Dankjewel Morgenrood.....mooie nickname!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 12:35    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Welkom Laine als je in je profiel EGA wil hebben staan geef maar door dan pas ik het aan

Succes

https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Hoi Laine,
Ik zie dat je nog geen boekje bent gestart, ik ben benieuwd hoe het op de cursus ging! Over het algemeen leer je daar juist gevarieerd te eten.

Bij de EGA recepten heb ik alle zoete (ook wel verplichte) groenten onder de loep gelegd en receptjes geplaatst. Ook ik begon met de voorkeur voor doperwtjes, maar ben flink gaan proberen en varieren, daardoor hou ik er juist plezier in..
https://www.weegclub.nl/forum/ega-recepten-f247.html

Als je een boekje start, klink dan op het linkje in mijn eerste berichtje wanneer je graag in het EGA hoekje wilt staan.
Nogmaals succes en tot horens!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 17:18    

Reageer met quote
Hallo Ellen en Mamdarijn,

Ik ben er nog niet uit eerlijk gezegd. Voor mijn gevoel weet ik dat ik het KHA niet zal volhouden om de doodeerlijke reden dat ik dol ben op koolhydraten hahahaha ja echt! Een lekkere bruine boterham met boter en kaas.......niet te versmaden. Dat mis ik als eerste als ik me op KHA toeleg.
Ik ben nog in de eerste (vervolg) week van de diëtiste, en ik ben ook naar de inschrijving van EGA geweest. Zoals jullie kunnen proeven uit mijn voorkeuren gaat die toch meer uit naar EGA. Ik zal mijn dieet/levensstijl aangeven als gezond eten maar vermoed toch dat ik meer naar EGA zal neigen.

Dus Ellen, verander nog even niets aan mijn profiel, dat duwt me gelijk weer in een hokje en daar houd ik niet zo van Verward

Be (love) yourself.....an original is worth more than a copy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 13:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1