Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Goedemorgen!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vlinder27
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goedemorgen! Erg blij

Ondanks dat het weer wat koud en bewolkt is, is mijn humeur dat alles behalve! Erg blij

Gister heb ik mij aangemeld bij de weegclub, omdat een steuntje in de rug altijd welkom is. En mede omdat ik nu blijkbaar met mijn metamorfose mensen aansteek.

Maar goed, voor ik van wal steek, laat ik mij eerst eens even voorstellen! Mijn naam is Vlinder27, ik ben een alleenstaande mama van maar liefst 3 kinderen en ik ben woonachtig in het hoge noorden van Nederland. Maar om nou te zeggen dat het hier altijd kouder is dan de rest van Nederland, nou Nee.

Sinds februari dit jaar ben ik mijn eet patroon aan gaan passen. En Nee, dat viel niet onder het goede voornemen van 2016. Na 6 jaar trouwe dienst, moest ik na een reorganisatie helaas het bedrijf verlaten en was ik op mijzelf aangewezen. Aangezien ik in mijn lunchpauzes altijd een stuk ging lopen, was mijn beweeg-levensstijl aardig op orde, al zeg ik het zelf. Lachen

Maar een scheiding, meerdere zwangerschappen en veel stress waren niet zo goed voor mijn lijf. Ik was ooit 30 kilo afgevallen en hiervan waren er inmiddels alweer 13 terug. Deze ben ik in de afgelopen 14 weken weer kwijt geraakt, hoera! Erg blij

Maar aangezien de eerste weken het afvallen het makkelijkst gaat of in ieder geval het snelst, ben ik een beetje bang voor wat komen gaat. Mijn volgende streven staat op 89 kilo, nog 12 kilo te gaan. HIervoor heb ik een tijdsperiode van 17 weken uitgetrokken ( dan heb ik een heel leuk feestje ). En aangezien ik mijn nieuwe levensstijl al goed gewend ben, zijn verleidingen nou niet bepaald een probleem. Zeker nu het zomer word en er zoveel diverse soorten fruit beschikbaar zijn, wordt het makkelijker.

Ik weeg mij overigens niet elke week, simpelweg om de reden dat als er een keer niks af is, ik meteen in zak en as zit. De afgelopen 14 weken heb ik mij maar 3 keer gewogen; aan het begin, halverwege en afgelopen weekend. En ondanks een aantal terugvallen ben ik toch mooi 13 kilo kwijt en dat voelt goed!

Ook kwa cm's ging het snel ( taille 12 cm kwijt, buik zelfs 15 ). En meten is meer mijn ding, dat zie je ook sneller terug in je kleding ( vind ik persoonlijk dan )

Nu is mijn doel vooral een gezond BMI, een figuur om weer trots op te zijn, maar vooral weer tevreden zijn met mijzelf. Want ik ben nu gelukkig, alleen mijn lichaam nog niet. En mijn lichaam past niet meer bij wie ik nu ben.

Dus nu voor is mijn volgende streefgewicht 89 kilo en daarna indien niet tevreden naar onder de 85. Maar stapje voor stapje!

Dus ik doe dit voor mijzelf en alleen voor mijzelf en niet voor een ander en een betere motivatie kan ik mij niet wensen!

Heel veel succes aan iedereen die ook bezig is met zijn of haar gewicht en ik weet zeker dat als de mindset juist is, jullie het allemaal kunnen!!

Liefs van Vlinder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 9:04    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hallo Vlinder27 , van harte welkom bij de weegclub!
Wat een lekker positief voorstelberichtje heb je daar neer gezet en wat ben je al goed van start gegaan!
Ik heb hieronder wat informatie gezet over het gezond eten, waar je volgens mij al mee bent begonnen. Op naar die 89 kilo!

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 19:05    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
van harte welkom en heel veel succes Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 23:11    
Vrouw Weeggegevens   Kunstig
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Becks+WW

Reageer met quote
Welkom Vlinder27, je klinkt alsof je het prima in de smiezen hebt. Zoek lekker een beetje steun hier en je gaat er komen. Veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 8:43    
Vrouw Weeggegevens   Inge-84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hallo Vlinder,

Heel veel succes, gaat goed komen als ik dat zo lees!

Liefs Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 10:09    
Vrouw Weeggegevens   Mirjam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Vlinder,

Veel succes, de spirit zit er al in!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 10:14    
Vrouw Weeggegevens   NetjeVetje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, koolhydraatarm

Reageer met quote
Je bent al heel wat kwijt! Nu de laatste loodjes nog! Welkom em succes in ieder geval!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2016 17:46    
Vrouw Weeggegevens   Gerda16
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en Kcal tellen

Reageer met quote
Welkom!!!

Ondanks de ellende een heerlijk positief verhaal met iemand die weet wat ze wilt en daarvoor gaat!
Heel veel succes, en met deze houding gaat jouw dat prima lukken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Vlinder27

Reageer met quote
Dag lieve dames!

Wat een leuke reacties! Daar werd ik nou heel vrolijk van! En zo een boost kon ik vandaag wel gebruiken ohhh

Ondanks het feit dat ik ontzettend mijn best doe om een baan te vinden, blijkt het lastiger dan gedacht... Tot nu toe helaas nog geen uitnodigingen voor een gesprek, want "er zijn mensen met een beter passend cv". Frustrerend tot en met, want ik ben nou eenmaal niet het type dat met haar handje op gaat zitten.

Daarnaast doet het mijn moederhart pijn dat ik mijn kinderen nu niet alles kan geven wat ze nodig hebben. Een flinke terugval in de financiën, vraagt om enige aanpassing en dat heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar we komen er wel!

Desondanks die stress en druk voel ik mij goed! Voor het feestje ( bruiloft ) ben ik echt een prachtige outfit tegen gekomen, toevallig toen ik met mijn ouders aan het wandelen was in het centrum. Ik was op slag verliefd! Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is dat het mij niet staan. Dat is denk ik toch de onzekerheid die mij parten speelt.

Maar als goede motivatie: mijn ouders en vrienden vinden het zo goed wat ik doe... dat als ik mijn doel heb behaald, ik die outfit krijg. Want die is momenteel te duur voor mij om te kunnen kopen.

Wat overigens ook een hele goede boost was voor mij afgelopen week, waren de foto's van een jaar geleden. Het verschil is nu al zo bizar groot. Zeker als je dan de foto's van ver daar voor bekijkt, toen ik nog veel zwaarder was.

Laat ik heel eerlijk zijn; onzekerheid is mijn 2e naam. Ik heb geen hoge pet op van mijzelf of hoe ik eruit zie. En als ik dan zie hoeveel ik ben afgevallen is die trots maar tijdelijk, te tijdelijk. Dan zie ik al gauw het volgende doel en is wat ik behaald heb, niet goed genoeg meer.

En dat terwijl ik al zoveel behaald heb op het gebied van mijn lichaam! Zonde eigenlijk....

Maar ik ga mezelf niet op mijn kop zitten. Ik ben een positieve persoonlijkheid ( op mijn werk vroegen ze regelmatig of ik nou echt nooit boos of geirriteerd raakte, waarop ik antwoordde dat ik zelf bepaal aan wie ik mijn energie verspil om boos te worden... dat kost mij namelijk zoveel meer energie dan vrolijk en vriendelijk te zijn ) en het zal je ook niks verbazen dat ik echt een spring in het veld ben.

Goed, voordat ik de rest van jullie dag opslok met mijn "iet wat langer dan bedoeld" berichtje, ga ik jullie vandaag een hele fijne dag toewensen! Maak er wat moois van.... Dan ga ik nog even helemaal los op "Paradise by the Dashboardlight" welke nu draait op Q-Music

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 9:46    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Vlinder!

Blijf (of ga) geloven in jezelf hoor! Jij bent de enige die altijd bij je is en het scheelt als dat degene is die jou ook steunt en van je houdt Uitlachen

Wat voor soort werk zoek je?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 18:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2