Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezonde, maar makkelijke maaltijden.

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Allemaal. Ik ben 2 maanden terug (1 september) begonnen met gezond eten.
Ik was erg goed in ongezonde vette zooi eten (bami met veel pindasaus, lasagne, pizza, patat). Dit komt mede doordat ik vaak tot laat werk en pas om 19.00 uur thuis ben. Op zich ben ik het gewent om laat te eten dus dat is geen probleem. Ik lig er ook niet in voor 12en ......
Wat wel een probleem is, is mijn motivatie/energie om uitgebreid te gaan koken. Ik kocht altijd die kant en klaar verpakkingen die je gewoon in de oven zet (lasagane), magnetron (bami/nasi) of bij de fastfood (patat, pizza).

Nu eet gezonder eet maak ik nog wel eens lasagne maar met heel veel groente en veel minder van die lasagne bladeren, maar dan heb je gelijk voor 3 personen. Dus ben nog steeds op zoek naar bakje die je in de vriezer kan zetten, die je dan op de dag zelf uit de vriezer kan holen, laten ontdooien en dan in de oven.

Ik eet denk ik 2 x per week wok. Dan bedoel ik een kleine kipfilet, 250 gram groente (toen ik pas begon was het 400 groente maar krijg ik niet meer op), eiermie of rijst en wat woksaus. Dit is perfect aan kcal en ik zit goed vol.
Ik maak ook wraps met veel groente en wat kip.
Lasagne haal ik ook af en toe nog steeds kant en klaar (550kcal).
In de weekenden kook ik wel uitgebreider omdat mijn vriendin er dan is en ik meer tijd heb, en het leuk vind om voor haar te koken.

Maar ik eet steeds hetzelfde. Ik ben op zoek naar lekkere maaltijden, maar wel gezond. Ik mag een avondmaal eten tot 750 kcal. Ik let eerlijk gezegd alleen op kcal. Als ik straks ergens op het punt kom dat ik op deze manier niet afval en ik mezelf nog te zwaar vind ga ik verder kijken ..... Voor nu is dit iets wat ik voor alitjd vol kan houden en dat is voor mij erg belangrijk. Als ik heel spastisch van alles moet laten liggen en geen broood oid meer mag eten blijf ik wel te dik. Maar voor nu gaat alles naar wens en blijf ik elke dag onder de 2000kcal. 350 voor ontbijt, 550 voor lunch, 750 voor avondeten. De overige kcal voor fruit en andere tussendoortjes.

Ik heb die iglo diepvriesmaaltijden. Maar die zijn heel laag in de kcal. Plus ik heb daarna heel snel weer honger wat ik moet voorkomen. Afgelopen weekend zag ik groenteschotels van de hak. Die ga ik vandaag proberen met gekookte aardappelen.

Maar gewoon makkelijke maaltijden.
Wie heeft wat lekkere recepten voor me.
Ik lust alleen geen champions Lach

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 11:00    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mega veel schrijf fouten maar ik kan mijn bericht niet aanpassen Sip ..

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 11:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1