Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch eten

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Dit is een vervolg op het sprintje "Weer gezond/vegetarisch koken".
Wie mag meedoen? Iedereen die interesse heeft in vegetarisch eten en koken.
Ben je vegetariër? Of veganist? Of ben je een alleseter maar eet je af en toe eens geen vlees en wil je wel meer te weten komen over vegetarisme?
Schrijf je in! Je bent welkom Erg blij
We delen hier receptjes, ideetjes, ervaringen met vleesvervangers, enz...

Stel jezelf even voor en laat ons weten waarom je interesse heb in vegetarische voeding!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 18:09    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik doe graag weer mee.

Ik eet nu een paar jaar vegetarisch. Ben begonnen om alleen nog biologisch vlees te eten. Daarna enkele dagen per week geen vlees en nu helemaal geen vlees meer. Wel eieren en vegetarisch gestremde kaas. Lach En vis alleen als noodsprong in restaurants waar een ordelijke vegetarische keuze echt niet aanwezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 18:54    

Reageer met quote
Welkom Flying Missy!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 18:58    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heel fijn dat je een vervolg sprintje hebt gemaakt
Even voorstellen ik ben Ine 64 jaar getrouwd 2 kinderen en 4 kleinkinderen 2 honden en 3 katten ik ben een alles eter maar beperk me op het eten van vlees ivm dierenleed en milleu, klink misschien raar voor de meeste maar mijn man en ik hebben zelf kippen en konijnen geslacht die hebben we met plezier groot gebracht ze liepen vrij rond en aten van onze groenten en bessen en wat bij voedsel dit vonden wij beter dan dieren die met leed opgevoed werden en dan geslacht, nadat de kinderen uit huis waren zijn we verhuisd van een woonboerderij van geiten,kippen konijnen katten ,honden groenten fruitbomen bessenstruiken een kruidentuin enz. naar een kleinere woning in het begin viel het ontzettend tegen en moesten wennen, nu we gewend zijn vinden we het prettiger en rustiger en wil me nu beperken tot een minimum van biologisch vlees en vind het fijn om met jullie alles te delen recepten vleesvervangers ideetjes enz.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 21:15    

Reageer met quote
Ine, als kind hadden wij ook kippen. En ik heb wel gezien dat ze geslacht werden als ze eenmaal van de leg waren...……. en opa fokte prijskonijnen. Geen mooi konijn voor de tentoonstelling, dat ging in de pan. Tsja. Daar dacht ik ook niet zo over na toen.
Maar nu, met al die schandalen, met het milieu dat er aan onderdoor gaat ook, nu vind ik dat vlees niet meer kan. En ik eet met al die hele goede vleesvervangers ook erg lekker. Dus ben ik helemaal met vlees gestopt. Om de wereld voor mijn kleindochters iets leefbaarder te houden/krijgen. En om het goede voorbeeld te geven. Lach Mijn echtvriend eet met mij mee, maar buiten de deur eet hij dan toch weer vlees. Rollende ogen Ik wil en kan hem dat niet beletten, maar ik doe dat dus niet meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 22:34    

Reageer met quote
Fijn dat je er bij komt Ine!

Wijzelf hebben thuis nooit dieren gehad, maar er werd wel regelmatig met de hele familie een koe of een schaap geslacht.
Ik vond het als kind al raar dat we dieren aten. Ik at het wel hoor, en ook bijna alles! Thuis was het echt een vlees-eet gezin: bord met veel vlees, aardappelen en een beetje groenten.

Toen we (als kind) in de Ardennen gingen wandelen zagen we everzwijnen met jongen. En 's avonds in het hotel aten we everzwijn. Ik herinner mij dat nog zo goed. Dat klopte niet. Maar in die tijd zeiden ze "als je geen vleet eet, ga je dood".
Op mijn 18e wist ik wel beter en ging ik op kot. En toen werd ik ook vegetariër.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018 6:27    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Reageer met quote
ja dat herinner ik mij ook veel vlees zelf halve hanen aten we , ik moet er nu niet aan denken, maar het vlees van vroeger was wel veel beter van smaak, kip van nu zit geen smaak aan en de helft hou je maar over als je het heb aangebraad, mits biologisch natuurlijk

Vanmorgen Budwigpapje op tussen de middag eten we geroosterd b brood met avocado vanavond iets uit de diepvriezer staat alleen de datum op lijkt op witte kool en denk dat er ook vlees bij zit we zullen het zien maar hoop van niet .

Wat betekend eigenlijk echtvriend

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018 9:46    

Reageer met quote
Mijn grootste vriend, mijn echtgenoot. Echtvriend. Lachen Is een grapje van mij. Ik vind mijn man zo raar staan, hij is niet van mij, hij is van zichzelf immers. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018 14:12    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Ik doe graag mee.
Ik ben Anneke 68 jaar. 45 jaar getrouwd. 2 kinderen en 2 kleinkinderen. Nu nog 1 kat en 1 hond van 14 jaar.
Toen we trouwden aten we macrobiotisch. Ik bakte zelf brood enz.
Toen er kinderen kwamen, zijn we minder streng geworden.
Je had toen ook nog geen vleesvervangers. We eten weinig vlees en wat we eten aan vlees bestel ik bij: De Schotsehooglanders.nl.
Net heb ik van Jumbo, “Veggie Chef” falafal balletjes op basis van kikkererwten, geproefd. Pittig maar wel lekker met witte kool.
Vroeger aten wij thuis ook al heel weinig vlees. Daar was gewoon geen geld voor in een gezin met 7 kinderen.
Toen aten we ook al veel peulvruchten.
Ik hoop hier weer ideeën te krijgen om weer helemaal zonder vlees door het leven te gaan. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018 18:13    

Reageer met quote
Welkom Anneke!!

Vroeger had je in Antwerpen een Macrobiotisch eethuisje. Kon je 's middags gaan lunchen. Zalig was dat!!
Maar helaas nergens meer te vinden...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018 19:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 1 van 22