Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch eten in de lente

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Geen idee wat dat is Ine, vertel?

Ik heb sperzieboontjes met taogé en satésaus gegeten, beetje seroendeng voor extra smaak erover. En er een 'Kip' burgertje bij gebakken. Erg lekker was het.

Vanavond wordt het gekookte bietjes met 'vis' sticks. Ook lekker. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 1:42    
Man Weeggegevens   hub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ook maar even voorstellen hier. Af en toe lijkt het wel alsof ik de enige man ben die probeert zijn gewicht binnen de perken te houden. Nadat ik stopte met roken ben ik flink bijgekomen. Daarna heb ik me hier aangemeld (januari 2017) en ben toen zo'n 16 kilo afgevallen. Af en toe sluipt mijn gewicht stiekem weer wat omhoog (zoetigheid dus) maar het lukt me vrij aardig om mijn gewicht op het streefgewicht dat ik mij toen had gesteld te handhaven. Ik ben vroeger heel lang vegetariër geweest en ik wil nu niet moeilijk gaan doen met ingewikkelde recepten. Ik wil een paar kilo kwijt, maar het gaat me eigenlijk ook om het welzijn van de dieren. Ik heb me hier aangemeld als stok achter de deur, om gedurende mijn beginperiode als vegetariër gemotiveerd te blijven. Daarna zal het wel weer lukken (of niet).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 7:05    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Een kopie:
Wonderbag behoudt 12 uur lang warmte
Om de Wonderbag als slowcooker te gebruiken, verwarm je eerst je voedsel in een pan of zelfs in de magnetron. Vervolgens stop je het eten met pot of pan en al in de wonderbaarlijke tas. De tas weet vervolgens de warmte van de pan en je eten tot twaalf uur lang te behouden, zodat je voedsel net als in een slowcooker door blijft koken.
Wonderbag slowcooker
Slowcooker voor outdoor avonturen
Het fijne hieraan is, is dat je niet op zoek hoeft te gaan naar een stopcontact om je slowcooker te kunnen gebruiken. Het feit dat de Wonderbag een tas is, maakt ook dat je hem makkelijk overal mee naartoe kunt nemen. Op de Wonderbag website ze je de tas onder andere zijn werk doen tijdens een camping avontuur, op de boot tijdens een visuitje en bij een picknick.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 8:51    

Reageer met quote
De wonderbag heb ik ongeveer 10 jaar geleden gekocht, toen mijn man in Zwolle werkte en zeer onregelmatig en laat thuis kwam (wij wonen in Limburg ) een ideale uitkomst dus de wonderbag stond gewoon op de tafel want hij ziet er ook nog eens leuk uit, niet opwarmen alle vitamines behouden en makkelijk, en ook nog eens om Afrikaanse meisjes en vrouwen te ondersteunen die veel hout moesten sprokkelen om hun eten te koken en daarbij steeds verder het bos inmoesten met gevaar ook zag je filmpjes met baby,s en peuters die brandwonden hadden, er ging een gedeelte van elke gekochte bag naar dit project toe

Welkom hub ik ga je straks lezen eerst de honden uitlaten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 9:13    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Welkom Hub! Inderdaad veel vrouwen hier!!

Ik heb gisteren een vegetarische lasagne van Come a Casa gegeten (beetje aan de luie kant). Geen aanrader! Echt anders dan dat ze vroeger waren, lijkt mij veel vettiger geworden.
Volgende keer maar weer gewoon zelf maken Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 10:08    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Leuk receptje via een nieuwsbrief gekregen:

Toast met erwtenspread en scheuten.
Dit recept verscheen in het nieuwe Velt-boek Kook het seizoen.

Voor 4 personen: 2 sjalotjes • een scheut olijfolie • 600 g doperwtjes • een handjevol muntblaadjes • 80g Parmezaanse kaas • 4 eieren • een scheut azijn • 4 stevige sneden biobrood • 4 erwtenscheuten • peper en zout

Versnipper de sjalotjes en stoof ze in wat olie in een pan tot ze glazig worden. Voeg de erwtjes toe en roerbak tot ze lichtjes kleuren. Zet het vuur uit. Voeg de gesnipperde muntblaadjes toe en breng op smaak met peper en zout. Zet een derde van de erwtjes opzij. Plet de andere erwtjes of mix ze grof met de Parmezaanse kaas en een flinke scheut olijfolie tot je een smeuïge spread hebt.

Pocheer de eieren. Vul een kookpan met ruim water. Breng het water tot net voor het kookpunt. Voeg een scheut azijn toe, daardoor help je het eiwit te stollen. Maak een draaikolk in de pot en breek een ei in het midden van de kolk. Blijf gedurende 2 minuutjes zachtjes in het water roeren zonder het ei te beschadigen. Haal het ei eruit met een schuimspaan. Herhaal de handeling met de andere eieren.

Toast het biobrood. Besmeer elke sneed met een dikke laag erwtenspread. Warm de overgebleven erwtjes nog even op en strooi ze op het brood. Garneer met een gepocheerd ei en de erwtenscheuten. Tip: erwtenscheuten maak je gemakkelijk zelf door erwtenzaden binnen in een bakje aarde te planten. Oogst de scheuten als ze 20 cm groot zijn. Een echte lentelekkernij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 10:09    

Reageer met quote
Lekker recept wish , mijn kiemscheuten komen goed te pas.

De wittebonen schotel staat nu in de oven bodem witte bonen Een nacht geweekt daarop gesneden tomaten daarop witte vis met schijven Citroen weer een laagje witte bonen, tomaten, kruiden even in de oven op 200 graden en dan nastoven in de wonder tas. Hetmakkelijke hiervan is natuurlijk het eten is klaar elk moment van de dag Lachen straks in de tuin werken en niet nog eens in de keuken hoeven te koken maar gewoon aanschuiven Erg blij

Hub je draadje heb ik gelezen (wat een gek woord) volgens mij ben je super gezond niet roken niet drinken mooi op gewicht nog teveel snoep zeg je maar je mag 20/80 eten dus niet helemaal 100% perfect, je had het ook over eiwitten die je meer wilt gaan eten in vlees natuurlijk maar je bent vegetariër
in tonijn zalm, inktvis en makreel zitten veel eiwitten.
In parmezaanse kaas heeeeel veel, eieren, bonen en in zaden en noten , zuivelproducten. En de vleesvervangende producten natuurlijk is heel handig en makkelijk en ik maak er af en toe gebruik van, zelf vind Ik ze in veel gevallen te zout en na verhouding duur Te veel eiwitten is ook weer niet goed maar dat geldt overal voor waar “TE” voorstaat

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2019 11:12    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom Hub! Ik eet ook geen vlees maar doe nooit moeilijk hoor. En leuke, handige en 'makkelijke' recepten vind ik fijn.
Bij mij moet het eten wel na een half uurtje, drie kwartier, op tafel staan. Koken is leuk, maar niet de alledaagse keuken, dat is om te voeden zeg maar. Lachen

Er zijn wel meer mannen hier op weegclub trouwens, maar ze zijn een beetje ondergesneeuwd wel. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mrt 2019 1:36    
Man Weeggegevens   hub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dankjulliewel voor het welkom hier. En Ine, leuk dat je mijn draadje hebt gelezen. Ik heb me gisteren niet goed gewogen (weegschaal stond niet vlak) en mijn begingewicht moet eigenlijk 74,2 kilo zijn. Ik krijg dat zelf helaas hier niet gewijzigd in de tabel. Ik heb gisteren vegetarische basis balletjes van de AH gegeten, gewoon zo in de oven gegooid. Weinig calorieën, maar geen idee hoeveel zout er in zit. Op zich waren ze wel te eten (tenminste met flink mosterd erover heen Lachen). Zal ze wel vaker nemen, in ieder geval lekker goedkoop. Ik kom alleen bij AH voor de boodschappen, het wordt nu even uitproberen welke vega-dingen lekker en niet te duur zijn. Ik heb gelezen dat je als vegetariër moet letten op voldoende Vit B12, IJzer en Zink. Vroeger als vegetarier nooit op gelet, had toen nooit ergens last van. Ik weet niet of ik me daar nu veel van ga aantrekken. Op Voedingscentrum.nl houd ik vanaf nu ook elke dag de calorieën bij. Gisteren waren er dat 1600.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 23 mrt 2019 6:24    

Reageer met quote
Hub, als je gevarieerd eet, zit je goed hoor idd hoef jeje geen zorgen te maken en zeker niet als je gezond bent Lachen 1600 en hoeveel verbruik je dan Vraag hihi moest lachen klodder mosterd weet je hoeveel zout daarin zit? Maar ozo lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mrt 2019 7:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 7 van 18