Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch eten in de lente

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Tofu en seitan heb ik nog nooit zelfgemaakt. Wel benieuwd hoe je dat doet!

Van seitan zijn er wel grote verschillen tussen de merken. Ik ben fan van die van Maya. Is vrij luchtig.
Die van colruyt is dan weer heel stevig. Ook wel ok, maar heel anders.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019 7:10    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Moonwalk ben ook een voorstander om alles zelf te maken af en toe koop ik wel eens veggiegehakt of burger maar zelfgemaakt dan weet je wat erin zit,

Gisteren heb ik een bio kip gekregen van een kennis Ik eet af en toe nog vlees) moest hem nog schoonmaken uitkijken voor de gal ik weet het allemaal nog wel lekker weer zo,n nek het magere stuk in de diepvriezer en de rest pruttelen in de tatjine een gedeelte voor de soep kan weer even vooruit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019 8:45    
Man Weeggegevens   hub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Best leuk eigenlijk, zo’n sprintje hier. Voor mij een prima manier om mijn gewicht niet stiekem weer te laten oplopen. Hier elke week het gewicht doorgeven is voor mij toch wel een beetje stok achter de deur. Nu moet ik zeggen dat mijn weegschaal wat flipperkast speelde deze week. Niet dat ik er een kwartje moest ingooien of zo, maar ik had gedacht gisteren wat meer gewichtsverlies te kunnen vermelden. Maar ja, geen haast, ik hoef nergens op tijd heen, en naar beneden is goed genoeg eigenlijk. Grappig, ik speelde eerder wel eens met het idee om weer vegetarisch te gaan eten, maar dat het ook daadwerkelijk in de praktijk werd gebracht kwam doordat ik dit sprintje zag. Het gaat me best wel gemakkelijk af, vegetarisch eten. Ik mis het vlees totaal niet, vis at ik toch al zelden. Het is toch nog een beetje zoeken naar vegetarische dingen die ik lekker vind. Maar al doende leert men. De veg. Basisburger (AH) vond ik matig, maar de Burger Deluxe van AH is echt lekker. Beetje duurder dan de basis, maar toch nog een stuk goedkoper én veel lekkerder dan de “merk”burgers die ik tot nu toe had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019 18:55    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
@Ine: ik moet er niet meer aan denken om nog een kip tre moeten slachten, brrr. Wat dat betreft ben ik wel een èchte vegetariër geworden, ik ga vlees steeds meer als "dood" zien in plaats van als "eten".

@Hub: heel goed joh! Weet je wat je ook kunt proberen? Dat Naturli gehakt bij de AH, daar kun je zelf gehaktballen, of soep/spaghetti balletjes, van draaien. Kost 4 euro, maar je haalt er 4 ballen uit, dus per saldo ook niet duurder dan een gemiddelde vega burger. En lekker, omdat je het zelf kunt kruiden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019 19:02    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja het is ook een raar idee vooral voor vegetariërs, vroeger slachten wij altijd onze kippen zelf, we wisten wat ze te eten kregen en ze scharrelden in de tuin en aten van alles wat ze konden vinden we hadden dan ook oranje dooier doordat ze ook aalbessen aten, ze hadden een mooi leven gehad daar heb ik niet zoveel moeite mee het vlees dat je nu in de winkel koopt zit vol groeimiddelen kip heeft geen smaakt en slinkt de helft onderhand van zijn gewicht als je het braad, en veel dierenleed heel veel

Ik ben alweer iets aangekomen vandaag een balansdag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019 7:12    
Man Weeggegevens   hub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Af en toe vraag ik me af waar mijn verstand is. Gisteren in ieder geval niet op een bereikbare plaats. Ik had een zak taaitaais gekregen (ben wel zo snugger om dat zelf niet te kopen als ik op mijn gewicht let) en ik weet wat er gebeurt als ik eentje neem. Maar ja, toch doen natuurlijk, eentje maar, lekker bij de koffie. Nou, die zak is nu leeg natuurlijk, heb ik altijd met zoetigheid en toch doen, ik sukkel. Ben ik de hele week zo streng geweest voor mezelf, en dit moest nu weer. Nou ja, ik zal nog wel zijn afgevallen deze week, maar hoe stom kun je toch zijn?

@Duffy: Dankjewel voor de tip! Is inderdaad helemaal niet duur, dat gehakt. Ben echt een kluns met zelf dingen maken. Iets bakken in de koekenpan lukt me echt niet, hoor. Maar nu ik je toch aan de lijn heb Lach , kan ik dat dat gehakt gewoon tot balletjes draaien zoals het is, of moet er ook nog iets doorheen (om te laten plakken of zo)? Als ik ze zo zonder meer kan draaien, kan ik er soepballetjes van maken zonder dat ze uit elkaar vallen in de soep? Dat lukt me wel denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019 5:07    

Reageer met quote
Ik ben goed afgevallen deze week, eindelijk. Maar ik herken je taaitaai verhaal zeker Hub! Zou bij mij netzo gaan. Ik heb paaseitjes in huis, maar het lukt me momenteel gelukkig goed om die te "vergeten".

Naturli: Gehaktkruiden (van bv verstegen) erdoor en draaien maar. Geen paneermeel, geen ei, want dan vallen ze juist uit elkaar lees ik op Facebook. Daar wordt ook aangeraden de balletjes even te bakken in de koekepan als je ze in de soep wilt gebruiken, dus dan ben ik bang dat je toch even zult moeten.... Of je probeert het gewoon, ergste wat er kan gebeuren is dat je soep hebt met kruimgehakt. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019 11:59    
Vrouw Weeggegevens   Moonwalk
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dieet bewust eten

Reageer met quote
Ine 61 schreef:
Gisteren heb ik een bio kip gekregen van een kennis Ik eet af en toe nog vlees) moest hem nog schoonmaken uitkijken voor de gal ik weet het allemaal nog wel lekker weer zo,n nek het magere stuk in de diepvriezer en de rest pruttelen in de tatjine een gedeelte voor de soep kan weer even vooruit.
@ Ine61, oké jij bent dus een parttime-vegetariërs, oftewel Flexitariërs.
Let wel, voor mij is zo’n bewustwording geweldig. Echter waarom details zoals bovenstaande info in een sprintje als: “Gezond vegetarisch eten in de lente” gaan plaatsen?
Ik ben niet de beheerder van dit sprintje, wilde alleen weten dat dit bericht voor mij even over een grens ging toen ik het las.

@ mede sprinter, dit Is geen aanval naar iemand toe of zo hoor, en ik vind het echt geweldig als iemand minder of helemaal geen vlees meer gaat eten.
Dit zie je gelukkig ook steeds vaker doordat iemand gaat lijnen, om gezondheidsredenen of om het niet meer nodig te vinden om elke dag vlees te eten. Het kan ook zijn dat je het minder verantwoordelijk wil zijn voor het stimuleren van de bio-industrie.

Dus zullen we ons dan maar weer aan het doel van dit Sprintje gaan houden zoals het bedoelt was te zijn:
whis schreef:
Dit is een vervolg op het sprintje "Gezond Vegetarisch Eten".
Wie mag meedoen? Iedereen die interesse heeft in vegetarisch eten en koken.
Ben je vegetariër? Of veganist? Of ben je een alleseter maar eet je af en toe eens geen vlees en wil je wel meer te weten komen over vegetarisme?
Schrijf je in! Je bent welkom Erg blij
We delen hier receptjes, ideetjes, leuke websites, artikelen, ervaringen met vleesvervangers, enz...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019 8:14    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
ja, heb er ook wat moeite mee om zoiets te lezen - als mijn man erover begint - in de zin van "vroeger..." doe ik altijd mijn oren dicht en roep ik "blablabla" - ;-) - hij weet dat hij dat niet meer moet doen!

Iedereen is hier van harte welkom, veganisten, vegetariërs, pescotariërs, flexitariërs, vleeseters die benieuwd zijn, enz...
Maar het zou wel leuk zijn als er geen slachttoestanden omschreven worden! Niet zo aangenaam voor mensen die omwille van het dierenleed vegetariër geworden zijn...

Dus vanaf nu gaan het alleen nog over gelynchte worteltjes hebben Lachen

Morgen ga ik trouwens nog eens een Levensboom-schotel maken.
De Levensboom is een restaurant waar we vroeger vaak kwamen (ondertussen andere eigenaar - en anders), en daar aten we dan altijd een dagschotel:
Een bord vol met verschillende groentjes: een roosje bloemkool, een gebakken worteltje, een mini-slaatje, Kortom een bord gevuld met miniporties groentjes en daar dan een sausje en en zelfgemaakte vleesvervanger bij. Wat pitten erover. Zalig!
Als ik er aan denk maak ik morgen een foto!

Vanavond moeten we uit gaan eten, en dat worden voor mij in elk geval weer asperges Lachen

Wat zijn jullie veggie eetplannen voor dit weekeinde?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019 8:33    

Reageer met quote
@Moonwalk: ik ben het wel met je eens, ik schrok er ook wel van. Sorry Ine, maar in andere sprintjes zijn ze vast blij met alle info over vlees!

@Whis: klinkt lekker!

Mijn veggie-plannen is allemaal take out en boterhammen met Wilmersburger kaas. Ben dit weekend op pad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019 22:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Pagina 15 van 18