Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door het Corona-tijdperk

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Tja, noten zijn erg gezond maar inderdaad cal bommetjes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 9:58    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Bij vleesvervangers kijk ik altijd eerst of ze vegan zijn, en daarna (ook in coronatijden) naar de calorieën. Ik kies dan doorgaans vervangers onder de 200 kcal. Niet dat ik calorieën tel hoor, maar dat geeft al een goede indicatie van hoeveel vet en evt suiker is toegevoegd.

Ik probeer nu te minderen op van die overbewerkte vleesvervangers, hoe lekker ik ze ook vind. In de vriezer heb ik altijd wel een verpakking vegan gyros voor een snelle maaltijd (in een groentenwrap van No Fairytales), maar verder heb ik nu vooral een stapel tofu liggen. En soms een pak tempeh, dat vind ik heerlijk maar het zuigt zoveel olie op. Taifun tofu curcuma vind ik momenteel het lekkerst, en rooktofu (real smoked tofu) van Viana, die doe ik gewoon ongebakken door mijn salades. De volgende stap is meer bonen en peulvruchten gebruiken in plaats van steeds al die soja.

Saaie witte tofu vries ik eerst in. Ontdooid is de structuur helemaal veranderd, het vocht kan je er dan uitknijpen. Fantastisch lekker met kala namak, zout dat naar ei smaakt. Mijn guilty pleasure: ontdooide witte tofu opgebakken met kala namak, banaan, kaneel, wat heets (tabasco of sambal) en evt een lepeltje pindakaas. Mijn comfortfood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik eet elke dag wat noten en rozijnen. Die rozijnen zijn dan net snoepjes. smullen
Zo vul ik mijn eiwitten aan. Lach Want ik eet steeds minder kaas immers.

Ik had sperziebonen met frites (uit de AF) en vega balletjes met een beetje saté saus gegeten. Ga ik ook de kcal maar niet van tellen...……. Lachen Het was wel lekker hoor. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 2:03    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Hier gister ook sperzieboontjes. In de wok met tahooh champignons en rode paprika , zo lekkerrrrr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 7:08    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
En wij hadden nog eens een veggie croque monsieur gemaakt. Dat was geleden van voor het corona-tijdperk!
Met kaas en blokjes gele paprika ertussen. Geraspte wortelen met een magere bieslookdressing erover smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 8:56    

Reageer met quote
Mijn lunch:

ijsbergsla - rucola - rauwe spitskool - boontjes - olijven - yoghurtdressing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 11:47    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
whis: dat ziet er lekker uit!

Maira: tell me more! Ik will ook hel graag minder vleesvervangers, maar vind het toch lastig omdat ik dan soms nog wat mis. Ik had net bijv. een spaghetti met tomatensaus, wortel en knolselderij, maar dan mis ik nog een hartige, stevige bite dus doe ik er toch weer vega balletjes bij.
Ik ben heel benieuwd wat je allemaal doet met al je tofu's! Waar koop je ze allemaal? En zou je af en toe een foto willend delen van je gerechten?

Ik had dus spaghetti en gisteren (en morgen) een stamppotje paksoi met augurkjes, kaas en een nep-verse burger van de Garden Gourmet. Deze hebben een héle sterke vleessmaak, neigt naar een èchte runderburger. Maar na het avondeten kreeg ik me toch en last van mijn darmen! Geen idee wat er mis ging.... zal ik de portie voor morgen toch maar gewoon weggooien? Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 20:02    

Reageer met quote
Garden Gourmet heeft 1 soort van die net-echte-vlees-burger. Ben er ook geen fan van. De andere burgers, balletjes van hen vind ik wel heel lekker.
Maar het moet niet te "vlezig" zijn voor mij.
Waarschijnlijk wel fijn voor mensen die wel vlees eten en af en toe veggie willen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 8:56    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
ja, die balletjes zijn wel lekker hè? De burger heb ik maar weggegooid, vind de smaak net te sterk.
Nu heb ik wel eindelijk weer eens genoeg punten over voor een schaaltje yoghurt vanavond, die ga ik nu eens lekker nemen. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 20:15    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik lust bijna alle vleesvervangers wel. Sommige groentenburgers vind ik niet lekker, sommige zijn echt smakeloos. Verward

Gisteren avond falafel balletjes gegeten op plat brood met sla en wat saus. Vergeten een foto van te maken. Schaam Schaam
Mijn echtvriend heeft zichzelf vanavond veggie pizza belooft. Tsja. Verward Alweer. Ik ben niet zo van de pizza. Maar hij kookt, want mijn werkweek. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020 10:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 5 van 18