Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door de winter

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Dit is een vervolg op het sprintje "Vegetarisch het najaar in !".
Een sprintje voor iedereen die interesse heeft in vegetarisch eten en koken.
Ben je vegetariër? Of veganist? Of ben je een alleseter maar eet je af en toe eens geen vlees en wil je wel meer te weten komen over vegetarisme?
Schrijf je in! Je bent welkom!
We delen hier receptjes, ideetjes, leuke websites, artikelen, ervaringen met vleesvervangers, nieuwe producten, enz...
Een foto van je vegetarische maaltijd is ook altijd leuk om te zien !
En ondertussen proberen we ook nog wat gewicht te verliezen ;-)
Stel jezelf even voor en laat ons weten waarom je interesse heb in vegetarische voeding!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 7:36    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuk, ik doen graag mee!

Ik ben cheatday, 39 jaar en moeder van 2 kinderen. Sinds een goede 2 weken ben ik mij aan het verdiepen in vega eten nav verschillende documentaires op Netflix (en ik dacht ook 1 op videoland). Niet zo zeer omdat ik het zielig vind hoe dieren geslacht worden, maar wel wat voor belasting het eigenlijk op ons milieu is. Waarom o.a. koeien melk geven (ik dacht altijd dmv gras eten Schaam Schaam ). Het heeft mij behoorlijk aan het denken gezet.
Ook mijn dochter is al een paar keer thuis gekomen of we niet minder vlees kunnen eten. Aantal kinderen in de klas eten vegetarisch en daar ontstaan gesprekken uit.

Ik zet expres neer vega, omdat ik nog niet weet welke kant ik op wil gaan. Alleen vegetarisch of vegan?
Ik vind kaas ontzetten lekker. Hoe harder ze stinken hoe lekkerder ik ze vind. Ook een ei eet ik graag (terwijl ik nu wel weet waarom kippen zoveel eieren leggen, wat er met haantjes gebeurd en hoe kort het leven van een legkip duurt).
Melk gebruik ik al jaren niet omdat ik het echt niet lekker vind.
De violife kaas wordt hier erg lekker gevonden (ook door de kinderen).

Goed, laten we eerst maar eens rustig beginnen. Het hoeft niet allemaal in 1x goed te gaan.

We eten nu dus een goede 2 weken geen vlees. De kinderen af en toe wel. Vooral de vega american filet wordt nog niet gewaardeerd Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik doe weer mee, dank je wel Whis! Erg blij Moet niet alleen vleesloos eten, maar ook (weer) wat afvallen, dus dit gaat zeker helpen! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 10:13    

Reageer met quote
Cheatday, ik eet ook eieren (rondeel eieren waarbij kippen een zo natuurlijk mogelijk leven leiden) en kaas die vegetarisch gestremd is. Dat is bijna alle biologische kaas. Lach
Soms glipt er wel eens wat buitenlandse kaas tussendoor, het is niet anders, vooral in restaurants en zo.
Wij eten ook vleesvervangers. Zo was het helemaal niet moeilijk om geen vlees meer te eten.
Gewoon zo doorgaan, ik ben ook als flexitariër begonnen hoor. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 10:17    

Reageer met quote
Gelijk een vraagje; ik wil morgen seitan eten met veel gebakken uien, zoals hachee dus, of met extra paprika (goulash). Moet ik de seitan eerst bakken of is alleen meestoven voldoende? Heb het nog nooit klaargemaakt. Verward Heb je antwoord in mijn boekje al gelezen. Zal de seitan wat kleiner snijden en gewoon meestoven maar. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 10:22    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Flying missy, dank je wel voor je reactie! Ik ben eens gaan googlen op vegetarische stremsel en een aflevering gezien van de keuringsdienst van waarden over stremsel. Interessant!

Ik ben benieuwd hoe seitan in hachee gaat smaken! Ik heb er een keer een wrap mee gemaakt. Ik vond het erg lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 13:05    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Via Scoupy kun je nu een bakje Gold & Green Pulled Oats gratis uitproberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 13:35    

Reageer met quote
Ik maak de seitan morgen. Nu is een lastige dag. Weinig tijd om te koken, dus een snelle hap; Little Willies met bloemkool. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 14:05    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Bij stoofpotjes bak ik de seitan nooit apart. Gewoon bij de rest!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 14:21    

Reageer met quote
Ik ben heel nieuwsgierig naar de seitan. Lach Jullie horen het nog!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 15:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Volgende
Pagina 1 van 28