Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel
Weegclubfan voor het leven

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Zo Catrien, kom je weer even een bezoekje brengen.
Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 jan 2011 23:37    
Vrouw Weeggegevens   Hermie

Dieet: Gezond eten (kcal tellen)

Reageer met quote
Hallo lieve Mathilde, ik moest weer naar het boekje van Catrien en las dit bericht met kippenvel over mijn hele lichaam.
Hieruit spreekt echte moederliefde.
liefs hermie

Twompie schreef:
Vrijdag l6 11 2000

Mijn allerliefste dochter Catharina,

Vandaag is het dan zo ver. Bijna 10 jaar - op 1 maand en 1 dag na - breng ik je naar je zo geliefde India.
Ik heb er zo naar toe geleefd dat niets hier in India mij verbaast en/of ergert.
Het overspoelt mij.
Ik stort mij er volledig in.
Ik beleef het intens met al mijn zintuigen.
Ik probeer alles met jouw ogen te zien en met jouw gevoelens te ervaren.

Mijn Catharina, je hebt mij na je dood nog zoveel geleerd.
Mij ook zo veel gegeven. Ik heb spijt van een aantal dingen in ons leven.
Mag ik ze nog even opnoemen? In willekeurige volgorde.

Had ik maar wat meer aandacht voor je Boeddha interesse gehad; je India fascinatie, die ik niet begreep; de Indiase muziek -waar ik helemaal kriegel
van werd, je mooie Indiase sjaals die je met zoveel gratie droeg. Ik denk dat ik dit niet intens genoeg heb mee beleefd. Ik begreep het niet. Tien jaar heb ik er over gedaan om zover te komen en nu Catrien: ik ben je dankbaar.

Ik ben je ook dankbaar voor de new-age muziek die je mij hebt leren beluisteren. Wij hebben er nu vele, vele c.d.'s van. En ik luister met zoveel liefde en droefheid tegelijk naar Silverwings: ik kwam altijd op maandag en dinsdag een uurtje bij je bij slapen. Jij kwam uit het activiteitencentrum, ik uit mijn werk, ik bleef dan bij je eten en dan ging ik weer verder werken. Je vroeg dan wanneer ik gewekt wilde worden. Na ± 3 kwartier hoorde ik dan de ruisende golven van Silverwings en rook de verse koffie die je speciaal voor mij gezet had. Knierpknarsend kwam je in je elektrische rolstoel binnen, de mok verse koffie triomfantelijk in je hand. Ik reageer nog steeds van binnen met een schok als ik een knierpknarsend rolstoel geluid hoor.

Ik heb géén spijt dat ik je nog 9 maanden heb tegen gehouden om uit dit leven te stappen. De manier waarop was misschien niet helemaal eerlijk, maar ik denk dat je dat wel begrijpt.
Ik kon je niet missen. Ik wilde je niet missen. Tot ik in zag dat ik egoïstisch bezig was om je hier te houden en toen Catrien, toen heb ik je de ruimte gegeven om te gaan...

Maar: mijn lieve dochter, mijn lieve, lieve Catharina. waar ik het meeste, allermeeste spijt van heb - wat ik de allergrootste fout, de allergrootste stommiteit van mijn hele leven vind, is dat ik je in de nacht van maandag 11 - 12 - 1990 alleen gelaten heb.

Henneke heb ik naar huis gestuurd. Zelf ben ik weggegaan, o god Catrien!! Wat zal je eenzaam geweest zijn. 10 jaar lang drukt dit als een loden last op mijn schouders. Toen kon ik niet anders.

Ik wilde je niet beïnvloedden om toch te gaan dialyseren. Ik wilde niet dat je dood ging, daarom kon ik ook niet voor jou naar het Dijkzigt Ziekenhuis bellen met de mededeling. "Catrien komt niet meer".
Ik kón het niet! Ik kón het niet! Het moest je eigen beslissing zijn....
Maar wat zal jij eenzaam geweest zijn.....
Van niets, in mijn heel leven heb ik zo'n spijt als van deze ene nacht.

Vergeef mij Catrien, vergeef mij, vergeef mij.....

Nu, vandaag, moet het een dag van vreugde zijn.
Ik ga je los laten.
Ik breng je naar het heilige water van Mama Ganga zoals ze hier zeggen.

Maar je zult altijd een onvervangbaar deel van mij zijn, Catrien.
Altijd in mijn hart.

Ik hou van je,

Mama

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jan 2011 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Hermie, lief dat je hier weer was. Kussen

Lieve Catrien,

Je bent vandaag voor de 50.000ste keer gelezen. Wat een onvoorstelbare hoeveelheid. Jij, die zo graag wilde dat je gedichten gelezen zouden worden, zou zelfs niet hebben kunnen vermoeden dat dat ooit zo veel zou kunnen zijn. 50.000! Ongelofelijk!

Wat ben ik hier blij mee. En wat zou jij er blij mee geweest zijn. Love you!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 22:25    

Reageer met quote
Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
50.000.
Knuffel Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 22:51    

Reageer met quote
Lieve Catrien,

Even je boekje omhoog halen, anders zak je zover weg.
Moest ineens zomaar aan je denken.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 23:49    

Reageer met quote
Je stond op pagina 2 Catharina en dat willen wij niet, toch? Kusjes!!!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011 20:44    
Vrouw Weeggegevens   Alma DD
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Dieet voor diabetes

Reageer met quote
Ik ben sinds kort ook lid van deze weegclub en kwam de gedichten van chatarina tegen ik kan niet stoppen met lezen, ben nu op pagina 88 en ga morgen weer verder.
Ik ben onder de indruk van haar en daarmee ook jouw kwetsbaarheid door de manier waarop zij haar gevoelens op papier zet .
Ik geloof in God, ik geloof dat er niets bij toeval gebeurt en dat alles in ons leven een doel heeft ook al zien we dat niet altijd.
Als ik lees wat jij schrijft over catharina haar leven haar gebroken en kwetsbare korte leven en als ik dan zie wat voor schitterende woorden en gevoelens zij (dankzij jou) nu nog aan anderen geeft dan is het doel van haar leven toch wel duidelijk!!!!
Ik vind het ook mooi om te zien hoe jij verder leeft met de herrineringen aan haar want dat is het allermoeilijkste dat verder leven nadat je iemand hier op aarde verliest..

Meer en meer zie ik U Heer
ik wil U danken voor al de klanken
en kleuren van Uw liefde in mijn hart.

Mathilde als er iemand vandaag de kleuren en klanken van Gods liefde liet zien dan was het wel jouw dochter Catharina bedankt!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 15:52    

Reageer met quote
Dank je Alma!!!! Ik ben heel blij dat ook jij door haar gedichten geraakt bent.

Haar gedichten en tekeningen ervaar als ik een grote schat. Waar ik van Ellen hier een platform kreeg om te delen. Helma, ook van dit forum heeft de gedichten door middel van er bij gezochte "plaatjes" verdiept. Vermooid. Diepgang gegeven. Ben op dit moment het goede woord kwijt, maar je begrijpt mij wel, hoop ik.

Nogmaals: dank voor je reactie!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 0:00    

Reageer met quote
Niet wegzakken Catharina!!!! Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 23:25    
Vrouw Weeggegevens   Corrie
In memoriam

Dieet: Gezond leven met minder khtjes

Reageer met quote
Lieve Catrien ook al staat jou lijntje op vele pagina's weg. De indruk die je achter liet, zal niet snel inzakken. Wat Alma al schreef en waar ik ook in geloof is dat ieder hier op aarde is met een boodschap.
Maar wegzakken doe je niet want er is altijd wel iemand die je weer opzoekt en weer bovenaan zet op de plaats waar je hoort. Omdat jou gedichten herkenning betekenen van gevoelens die we zelf soms niet onder woorden kunnen brengen.
Lieve speciale Catharina, bedankt voor het schrijven van deze mooie gedichten en Mathilde heel erg bedankt voor ht delen.

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 14:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 124 van 151