Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Vervolg:

Toen konden we kiezen wie naar het hotel wilde of wie naar "de stad". Wij kozen voor de stad, natuurlijk. We werden afgezet bij City Palace, een paleis van rode zandsteen. Bezichtigd. Ook heel mooi. Foto verstopt achter een richel.

We zijn op eigen gelegenheid nog naar een paar musea geweest en naar een observatorium.
Het observatorium Jantar Matar is het grootste stenen observatorium ter wereld. Er zijn nog 18 instrumenten waarvan de meeste nog steeds werken. Mores wilde er speciaal heen om voor Henneke foto's te maken. Ik snapte er helemaal niets van en vond er dus ook niet zo veel aan. Zie je die ??trap?? daar? Foto!!!!

Als laatste naar de Hawa Mahal waar ik al over schreef. Het Paleis der Winden heeft geen kamers maar op elke verdieping alleen een lange gang met vensters waar de haremdames van de Maharadja naar buiten konden kijken zonder zelf gezien te worden. Dit is het gebouw van binnenuit gezien.

Met een motorriksja waren we met een half uurtje dood- en dóódmoe thuis.
Eerst even 10 minuten door de harde ventilator laten afkoelen. Daarna onder de douche, want je wordt hier vuil!! Daar heb je geen idee van! Als ik over mijn gezicht wrijf of over mijn schouders, ligt er een heel laagje vuil op.
'k Heb heel ouderwets onder de douche moeten schrobben!!!

Gauw even gaan e-mailen. Kijken of het lukt. Ha! Post van Henneke en Tineke. Hoe, weet ik niet, maar Tineke's brief verlies ik. Jammer. Gauw teruggeschreven en nog enige aanwijzingen gegeven. ja een moeder kan dat toch niet laten hé?

In de mooie tuin van het hotel een rum-cola gedronken. De cola van het hotel, de rum van Mores voorraad. ( Wij hebben op Schiphol allebei 1 liter rum gekocht en schenken dan een beetje in een cola. Ik noem dat de grote ??Mores-truc??.
Gepraat met Duitsers die naast ons zaten. Zíj reisden - groepsgewijs - met een hele grote personenbus met oplegger die op het terrein van het hotel geparkeerd stond. We mochten even binnenkijken.

Vreselijk! Wat erg!! Ik zou op staande voet naar huis gaan. De bus was
selfsupporting. Ze hadden inklapbare tafels en banken bij zich. En een kok.
Maar ze hadden ook om de beurt corvee. De mensen sliepen met z'n zessen in een soort couchette. Drie 2 persoonsbedden boven elkaar. Je kon niet eens zitten in bed! ! ! Verder kon je je om de beurt kleden in een soort pashokje en eens in de drie dagen was het "kofferdag" en werden de koffers van het dak gehaald en kon je kleren wisselen.
O Djoser, wat ben ik toch happy met je.

Voor onszelf een lekkere beker bouillon gemaakt en dan gaan we weer met de groep naar "een echte film voor jou, Catrien". Indiaas drama en romantiek. Ik ben benieuwd. Je ziet toch wel wat we allemaal voor je over hebben hè Catrien?

Nou, nou, nou zeg, dat was lachen. Op de heenweg hadden wij een kamikaze
motorriksjarijder. We stonden doodsangsten uit. "Zul je goed op mama passen?" Zeiden al onze kinderen. "ja ja, ik pas reuze goed op", antwoordden wij weer. Maar uiteindelijk ben je soms aan de goden overgeleverd, met al je "geoppas".
Jij hebt zeker op ons gepast Catrien?

De film was melodramatisch, gewelddadig en zal vast een happy-end gehad hebben. Maar wij hebben daar niet meer opgewacht. In de pauze zijn we vertrokken.

De megabioscoop was van binnen net één hele grote roze marsepeinen
suikertaart. En de filmzaalwas ook mega. Het publiek - waarvan was voorspeld dat het uitbundig hardop mee zou leven met de personages - was heel stil. Gewoon net als thuis.
Al met al tóch wel een hele bijzondere vakantie belevenis.

Morgen om 7 uur de wake-up call. We kunnen dus riant uitslapen.
Dag mijn lieve Catharina, love you!!! Mama

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 23:34    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Hey lieve Mathilde,
Ik ga eerst even een bakkie koffie inschenken en dan ga ik jouw lange verhaal lezen.
Doe je wel een beetje rustig met je handen, of gaat het weer wat beter?
Liefs Ineke. Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 11:47    

Reageer met quote
Geweldig Mathilde die belevenissen van jullie.
Super om daar de foto's van Catrien achter te laten.
En die "Mores-Truc", super hoor Lachen .

Heb weer genoten van je verhaal en foto's.

Snap alleen niet dat er niet meer komen lezen en kijken naar jouw mooie verhalen Rollende ogen Rollende ogen

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010 13:43    
Vrouw Weeggegevens   Sunny
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Ik lees ieder verhaal en geniet er heel erg van maar reageer niet zo vaak.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010 14:03    

Reageer met quote
Gelukkig Sunny, was al bang dat niemand Catrien nog kon vinden.
Maar ik vergeet haar zeker nooit meer!!

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010 14:10    

Reageer met quote
Japiekrekel schreef:
Gelukkig Sunny, was al bang dat niemand Catrien nog kon vinden.
Maar ik vergeet haar zeker nooit meer!!

Liefs Ineke.

Ik ook al, Ineke Schaam Schaam

Maar fijn dat jullie langs geweest zijn Sunny en Ineke.

Ik heb weer een verslag klaar.

De bijbehorende slideshow is mislukt. De foto's zijn te klein ge-upload, zal ik nog over doen.

Misschien is hij nu toch wel goed????

Laatst aangepast door Twompie op vr 12 nov 2010 1:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 0:17    

Reageer met quote
Vrijdag 10/11

Catrien, tante Lies is jarig. Heb je even op haar schouder gezeten?

Eerst begin ik maar weer met je weggegeven foto. Want daar ben ik weer blij mee. Ik heb je weer op zo'n perfect adres afgegeven, Catrien. Op een schooltje - in the middle of nowhere - stel je voor: een piepklein schooltje. Alle leerlingen in blauw schooluniform. De kinderen zitten op de grond en hebben hun leerboekje voor zich liggen op een piepklein schooltasje. Ze mogen beslist niet bedelen, maar doen dat toch wel zachtjes, zodat de meester het niet hoort. Pen, pen, fluisteren ze, of coin, of shampo of lipstick. We mochten ze niets geven.

Degenen die wel íets hadden meegenomen, moesten het aan het hoofd van de school afgeven.
Die ging pas verdelen als hij ieder kind wat geven kon, om scheve ogen te vermijden. Wij hebben geld gegeven. Veel geld. Voor Indiase begrippen tenminste. In en op jouw naam.
We kregen er netjes een kwitantie voor en konden opgeven waarvoor het geld gebruikt moest worden. Voor de bouw van een nieuw klaslokaal, leermiddelen, een nieuw schooluniform enz. Ontwikkelingswerk in micro klimaat.
Ik heb je foto gegeven Catrien. Ze zouden er een gaatje in maken en je in het lerarenkamertje een ereplaatsje geven.

Verder

Per jeep naar een voormalig buitenverblijf van een Maharadja. Onder de bomen kregen wij koffie. Daarna vertrokken wij per twee met een kameel. Eén mocht bovenop zitten, de ander in een wagentje er achter. Nou: wij dus mooi niet!!!
Je moest langs de kamelenkont omhoog lopen en dan gaan zitten, zonder houvast. Voor géén goud!!! Wij samen in het wagentje. Gelukkig had ik er gauw een uitgezocht met zijkanten waaraan wij ons konden vast houden en een beetje leunen. We zaten op een kussen en hadden ook een kussen in de rug. Na wat gedraai vonden we toch nog een redelijke plek. Onderweg achteloos fotootjes laten vallen.
Eerst gingen we naar het schooltje. (zie boven). Toen naar 2 dorpjes. Die mensen leven nog zoals wij in Europa in 1600 geleefd moeten hebben.

Hutjes van olifantengras en meerpersoons bedden. Ook van olifantengras gevlochten over een stevig houten frame. En dat is alles. De keuken is in een hoek en bestaat uit een vuurgat in de grond en het keukengerei bestaat uit 1 - en als je heel rijk bent 2 - zelfgemaakte wokken en een bamboe roerspaan. Drinken doe je uit de pomp of uit 1 van de plasticflessen die toeristen achtergelaten hebben. In dit dorp hadden ze ook geen tv, wat we in de sloppenwijken nog wel gezien hebben. De mensen zijn zelfverzorgend met wat ze op het land verbouwen. Geitenmelk als yoghurt als ze geluk hebben.

Het eerste dorp had een prachtige wel waardoor ze voldoende water hebben. Het tweede dorp had een pomp. Naar de wc. gaan doen ze in de bosjes. Ook hier gebedel, maar ook hier mochten wíj niets geven... ...
Na de dorpjes gingen we nog steeds per kameel naar het buitenverblijf terug. Er stond een lekkere vegetarische lunch voor ons klaar. En: er was een zwembad.

Wij hadden badpakken bij ons. Raden wat er gebeurt! Goed geraden: mama zwemmen. De bedrijfsleider had met klem verzekerd dat het water ieder dag ververst werd, door het te gebruiken voor irrigatie. Het was schoner dan een zwembad volgens hem.

Ik zit op de rand van het zwembad en durf er niet in. Ik kan er
wel inspringen, maar er nooit van zijn leven meer uitkomen. Wat nu. Een van de mannen van de groep, Cor, had een lumineus idee. Hij vond een oude ladder en hing die over de rand van het zwembad. Zo durfde ik er dus wel in te gaan. Ik denk elegant van de rand te jumpen, ga ik gelijk volledig kopje onder, want de vloer was zó glad als een aangeveegde ijsbaan.
Het water was verrukkelijk. Een poosje gezwommen. En met behulp van Mores en Ad (groep) er weer uitgeklommen. Eerst even lekker na douchen. Er zijn er twee. Ha, ha dit is echt India. Niet alleen geen warm water, zelfs niet eens koud!!!. Niks, nada, noppes! Dan maar geen douche.

Verder zijn we nog naar een echt Indiaas bedevaartsoord geweest, de zogenaamde apen tempels. Een heel groot complex met verschillende in mijn ogen vieze bassins, waar de Hindoes een reinigend bad in nemen. Héél veel Hindi en heel veel agressief bedelende kinderen. Zoals je begrijpt wordt dit complex bevolkt door vele apenkolonies. Indrukwekkend. Helaas iets te kort tijd om alles te zien.
17.00 uur terug in het hotel. Colaatje bestelt met Mores grote truc (rum) voor in de tuin.

Kobi (reisbegeleidster) kwam bij ons zitten. Ik heb jouw foto laten zien en ons - jouw en mijn - verhaal vertelt. Kobi was zeer belangstellend, niet beleefd als groepsleidster, maar écht, als mens. Er zaten nog mensen bij ons, Lydi en Jan, die hoorden de helft. Waren ook geïnteresseerd, dus Mores heeft een stukje verteld (ik sprak nog met Kobi) en ikzelf de rest. Zo hadden wij een heel goed gesprek. Jan zat met tranen in zijn ogen (om jou) en vertelde toen over zijn vaders begrafenis.

Het werd al donker. De (malaria?) muggen dansten al enthousiast om ons heen. Waar zal ik eens lekker prikken? Tijd om naar boven te gegaan.
Weer gedoucht (warm water was op - had Mores gedaan - maar goed: er wás
water). Morgen om half acht vertrekken wij weer. Wake-up call om 6 uur.

Lieve Catrien, het was weer een emotievolle dag. Ik heb nog niet één keer gemopperd op je dat we hier zijn. Het is fantastisch!!! Ben je ook een beetje bij mij? Ik voel mij heel erg met jou verbonden.
Dag lieverd, ik hou van je. Mama

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 0:17    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
indrukwekkend......
ik denk dat Catrientje echt ook aanwezig was.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 22:32    

Reageer met quote
Lieve Mathilde,

Wat een belevissen weer zeg en zou die foto van Catrien nog steeds op dat schooltje hangen.

Weet wel zeker dat Catrien met jullie heeft mee genoten.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 22:44    

Reageer met quote
Nijne en Ineke, Catrien was in die dagen héél sterk bij mij. Dat was zo fijn! Nu is zij er ook wel, maar afstandelijker, hoewel zij mij - voor mijn gevoel - wel pusht om op te schieten. Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2010 23:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 115 van 151