Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Fijn dat je er weer bij bent, Lunafloor!

Wat ik gisteravond al zei: het zal een heel bijzondere avond geweest zijn voor je! Kussen

En ja, dat ervaar ik ook vaak, hoe ouder ik word en daardoor meer verdrietige ervaringen meedraag, hoe meer ik om "alles" huil. Mazina, Greetje, om jou heb ik zitten huilen om je verdriet over René, op mijn andere forum al 3 mensen overleden en dan spreek ik nog niet eens over familie, vrienden en buurtgenoten, films en boeken.....

Helemaal alleen achter mijn computertje kunnen dikke vette tranen vloeien......

Hihi, ja ik weet ook niet hoe die gedachte in mij opkwam om haar soms gewoon op de grond te gooien.... Had dat al wel van tevoren bedacht. Lachen

Ik heb op magiclight gezocht naar lotusbloemen maar kon het niet vinden.

Dank voor je lieve bericht!!!! KUS!!!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 11:24    

Reageer met quote
Delhi dinsdag 7 11 2000

We gaan met taxi??s naar Het Rode Fort. Ik ging gauw voorin de taxi zitten maar daar kreeg ik spijt van!!!

Een verkeer!!! Ongelooflijk. Schots en scheef, keihard rijdend, met 5 wagens breed op een driebaansweg en dan nog de fietsriksja's, motorriksja's, en gewone fietsers ertussen door laverend. Geen richting aangeven en toeteren, toeteren, toeteren.
Ik heb in mijn 58 jaar bij elkaar nog nooit zoveel getoeter gehoord als nu op 1 dag. Ik zeg altijd heel stoer: ik? Ik rijd overal. Parijs, Milaan, Rome. Geef mij een auto en ik rij. ... Maar: dat was voor ik naar Delhi ging. Hier zou ik voor geen goud zelf ineen auto gaan rijden. En dan: rijden ze nog links ook!!! Stomme Engelsen.

Het Rode Fort is een ommuurd paleis en een bezienswaardigheid in New Delhi. Wij vonden het aardig, maar zeker niet spectaculair.

Daarna met een fietsriksja (spectaculair!!!) naar een tempel. Helaas was hij tussen de middag gesloten voor toeristen. De riksja's brachten ons naar een Sikh tempel. We mochten er alleen blootsvoets in, bedekte schouders en iets op het hoofd. Het was een heel gedoe eer iedereen zijn schoenen had ingeleverd.

Ik hoefde alleen de capuchon van mijn witte jasje op te zetten. Mores had heel ludiek een wit katoenen boodschappentasje - met een omslag gevouwen ?? op haarhoofd gezet en de 2 hengsels achter op haar hoofd dichtgeknoopt.
Lachen!!!

In de Sikh tempel was een dienst. Mores en ik gingen netjes op de grond zitten.
Daarna nog even met alle gelovigen mee een rondje gelopen en daar raak ik toch een beetje ontroerd. De devotie waarmee mensen kunnen geloven doét mij vaak iets. (Ook bijvoorbeeld in Lourdes).

Na het bezoek aan de Sikh tempel gingen we per jeep - nog steeds met de
groep - uit eten. We moesten met 11 m/v in één jeep, waar normaal 6 á7
personen ingaan. Teveel dus. Niet leuk ook, want je kon absoluut niets zien ?? en daar gaat het toch om - en héét, héét met zoveel mensen.

Wel een leuk, maar voor ons idee geen "echt Indiaas" restaurant.

De Groep.

Is best aardig. Maar alles duurt zo lang met zoveel mensen. Je moet steeds maar wachten. Samen hadden wij veel meer kunnen doen, maar deze eerste dag durfden wij dat nog niet aan. Het is goed dat wij meegegaan zijn, zodat we eerst de kat uit de boom konden kijken, maar voortaan gaan we meer op eigen gelegenheid doen.

De Bedelaars.

We waren er op voorbereid. Goed voorbereid. Toch breekt je hart als je het ziet. Een mevrouw zó onder de dikke bulten in het gezicht, armen en lichaam - voor de zekerheid had ze zo weinig mogelijk kleding aangedaan zodat de toeristen maar flink zouden schrikken - dat mijn eerste reactie was: " 't Lijkt wel een wrattenzwijn".

Verder veel, veel kinderen, mísmaakten, meisjes met zusjes, jongetje met ± 2 maanden oude baby, (gedrogeerd?), een op handen en voeten lopende man, zoveel, zoveel. Wat een wereld. Wat een totaal andere wereld!
Máár: ik sluit mij er wel voor af, anders kan ik niet beleven wat ik hier wíl beleven.

Ik vraag mij wel af, Catrien, hoe jij hier op gereageerd zou hebben.
Je had vaak zo'n klein en toch zo'n gróóts hart als je andermans leed zag.

Ik ben nooit vergeten hoe jij en jouw Hans, toen ik in de bijstand zat, fl. 2400, =!!!! overmaakten nadat je een tv hulpactie gezien had over hongersnood in Ethiopië.
Geschókt was ik: fl. 2400. = ! ! Ik kreeg zelf maar Fl. 1328,34 per maand met nog 3 kinderen thuis en jij gaf het in één keer uit!!! Ik hoop dat ik het niet al te erg heb laten merken.
Weet jij het nog, Catrien? (ja, ja ik weet wel dat ik geen antwoord meer krijg).

We gaan nog even verder met de dinsdagmiddag. Hebben voor het eerst op eigen houtje een tuktuk (motorriksja) genomen. We zochten een markt. Een kruiden- en specerijen markt. Mores had in haar India boekje gelezen dat die zo spectaculair was.
Een vader met zijn Engels sprekende zoontje bracht ons per tuktuk naar een soort souvenirwinkeltje, waar ze ook een paar zakjes kruiden hadden.
Kregen zij zeker provisie van. Jammer. Maar we werden te moe.
Hadden toch maar 3 uur geslapen en hebben ons door dezelfde vader en zoon naar het hotel laten brengen.

Ik ging aan jou schrijven, Mores even lezen; morgenochtend al weer om half vier op. Met het elektrisch waterkokertje een kop bouillon gemaakt, om ons zoutverlies aan te vullen.
Eerst voor alle zekerheid de airco uitgezet plus de plafondventilator als zijnde enorme stroomvreters. Het zou niet de eerste keer zijn dat we de stoppen laten doorslaan in een hotel. Dag mijn lieffie, ik hou van je, mama

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 23:01    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Mooi Mathilde, heel veel meegemaakt op 1 dag.
Wat een andere wereld zeg.

Heb genoten van je verhaal.

En zeker weten, Catrien ook.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 23:11    

Reageer met quote
Dank je Ineke!!!!

Even een proefje.

Slideshow New Delh werkt dit? Nee dus.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2010 22:59    

Reageer met quote
Delhi dinsdag 7 11 2000

We gaan met taxi??s naar Het Rode Fort. Ik ging gauw voorin de taxi zitten maar daar kreeg ik spijt van!!!

Een verkeer!!! Ongelooflijk. Schots en scheef, keihard rijdend, met 5 wagens breed op een driebaansweg en dan nog de fietsriksja's, motorriksja's, en gewone fietsers ertussen door laverend. Geen richting aangeven en toeteren, toeteren, toeteren.
Ik heb in mijn 58 jaar bij elkaar nog nooit zoveel getoeter gehoord als nu op 1 dag. Ik zeg altijd heel stoer: ik? Ik rijd overal. Parijs, Milaan, Rome. Geef mij een auto en ik rij. ... Maar: dat was voor ik naar Delhi ging. Hier zou ik voor geen goud zelf ineen auto gaan rijden. En dan: rijden ze nog links ook!!! Stomme Engelsen.

Het Rode Fort is een ommuurd paleis en een bezienswaardigheid in New Delhi. Wij vonden het aardig, maar zeker niet spectaculair.

Daarna met een fietsriksja (zéér spectaculair!!!) naar een tempel. Helaas was hij tussen de middag gesloten voor toeristen. De riksja's brachten ons naar een Sikh tempel. We mochten er alleen blootsvoets in, bedekte schouders en iets op het hoofd. Het was een heel gedoe eer iedereen zijn schoenen had ingeleverd.
Ik hoefde alleen de capuchon van mijn witte jasje op te zetten. Mores had heel ludiek een wit katoenen boodschappentasje - [wrapimg=right]met een omslag gevouwen ?? op haarhoofd gezet en de 2 hengsels achter op haar hoofd dichtgeknoopt.
Lachen!!!

In de Sikh tempel was een dienst. Mores en ik gingen netjes op de grond zitten.
Daarna nog even met alle gelovigen mee een rondje gelopen en daar raak ik toch een beetje ontroerd. De devotie waarmee mensen kunnen geloven doét mij vaak iets. (Ook bijvoorbeeld in Lourdes).

Na het bezoek aan de Sikh tempel gingen we per jeep - nog steeds met de groep - uit eten. We moesten met 11 m/v in één jeep, waar normaal 6 á7 personen ingaan. Teveel dus. Niet leuk ook, want je kon absoluut niets zien ?? en daar gaat het toch om - en héét, héét met zoveel mensen.

Wel een leuk, maar voor ons idee geen "echt Indiaas" restaurant.

De Groep.

Is aardig. Maar alles duurt zo lang. Je moet steeds maar wachten. Samen hadden wij veel meer kunnen doen, maar deze eerste dag durfden wij dat nog niet aan. Het is goed dat wij meegegaan zijn, zodat we eerst de kat uit de boom konden kijken, maar voortaan gaan we meer op eigen gelegenheid doen.

De Bedelaars.

We waren er op voorbereid. Goed voorbereid. Toch breekt je hart als je het ziet. Een mevrouw zó onder de dikke bulten in het gezicht, armen en lichaam - voor de zekerheid had ze zo weinig mogelijk kleding aangedaan zodat de toeristen maar flink zouden schrikken - dat mijn eerste reactie was: " 't Lijkt wel een wrattenzwijn".

Verder veel, veel kinderen, mísmaakten, meisjes met zusjes, jongetje met ± 2 maanden oude baby, (gedrogeerd?), een op handen en voeten lopende man, zoveel, zoveel. Wat een wereld. Wat een totaal andere wereld!
Máár Catrien: ik sluit mij er wel voor af, anders kan ik niet beleven wat ik hier wíl beleven.

Ik vraag mij wel af, Catrien, hoe jij hier op gereageerd zou hebben.
Je had vaak zo'n klein en gróóts hart als je andermans leed zag.
Ik ben nooit vergeten hoe jij en jouw Hans, toen ik in de bijstand zat, fl. 2400, =!!!! overmaakten nadat je een tv hulpactie gezien had over hongersnood in Ethiopië.

Geschókt was ik: fl. 2400. :! ! ! Ik kreeg zelf maar Fl. 1328,34 per maand met nog 3 kinderen thuis en jij gaf het in één keer uit!!! Ik hoop dat ik het niet al te erg heb laten merken.
Weet jij het nog, Catrien? (ja, ja ik weet wel dat ik geen antwoord meer krijg).

We gaan nog even verder met de dinsdagmiddag.
Hebben voor het eerst een tuktuk (motorriksja) genomen.

We zochten een markt. Een kruiden- en specerijen markt. Mores had in haar India boekje gelezen dat die zo spectaculair was.
Een vader met zijn Engels sprekende zoontje bracht ons per tuktuk naar een soort souvenirwinkeltje, waar ze ook een paar zakjes kruiden hadden.
Kregen zij zeker provisie van. Jammer. Maar we werden te moe.
Hadden toch maar 3 uur geslapen en hebben ons door dezelfde vader en zoon naar het hotel laten brengen.

Ik ging aan jou schrijven, Mores even lezen; morgenochtend al weer om half vier op. Met het elektrisch waterkokertje een kop bouillon gemaakt, om ons zoutverlies aan te vullen.
Eerst voor alle zekerheid de airco uitgezet plus de plafondventilator als zijnde enorme stroomvreters. Het zou niet de eerste keer zijn dat we de stoppen laten doorslaan in een hotel. Dag mijn lieve lieffie, ik hou van je, mama

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2010 22:14    

Reageer met quote
't Is nog niet voor 100% gelukt om de tekst netjes rond de foto's te krijgen, maar voor een eerste keer vind ik het redelijk. Lachen

Ellen, weet jij wat ik 'beter', hoe ik het 'netter' doen kan? Ik ben zo'n Pietje Precies. Cool

De foto's in het groot in een slideshow. Hoop ik. Als het gelukt is. Erg blij

Klik op Catrien.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2010 23:04    

Reageer met quote
Jaipur woensdag 8-11-2000

Lieve Catrien,

Treinreis naar Jaipur.
Half vier op. Hálf vier!!! Da's vroeg hoor.
Gisteravond alles al gepakt, behalve 1 toilettas, zodat we vanmorgen vroeg klaar waren. Met wat oponthoud (Kobi (de reisleidster) was de treintickets vergeten) waren we uiteindelijk nog net op tijd in de trein. Nou ja, net op tijd, het had voor hetzelfde geld net zo goed 2/4/6 uur later kunnen worden.
Tijd is hier onbelangrijk.

Boeiend. Schokkend. We zaten tegenover elkaar bij het kleine vuile raam. Het raam hebben we maar open geschoven, hoewel dat erg veel koude ochtendwind gaf. De dames bij ons in de coupé zijn dan ook allemaal verkouden geworden. Ik niet!!! Jij zou toch voor mij zorgen?

Verleden jaar op Bonaire waren wij geschokt door de "slavenhutten" die we daar zagen, maar hier, in sloppenwijken op hooguit 2 meter afstand van de voortrazende trein, hebben duizenden mensen een hutje - soms mag het zelfs die naam niet eens hebben ?? van hooguit 2 bij 3 meter. Het was nog aardedonker, maar langzamerhand zag je iedereen ontwaken. Langs het spoor wordt gewoon gepoept en gepiest op een poepveldje, dan 2 natte handen over het gezicht om wakker te worden. Tanden poetsen met een vinger (van de rechterhand, de linker is onrein) of met een takje (schijnt een speciale boom voor te zijn). Ik heb heel wat intieme dingen gezien vanuit die voortrazende trein. Echt duizenden mensen sliepen op de grond, onder een dun doekje. Gelukkig is het niet zo koud als bij ons. Hoewel het de temperatuur 's nachts toch wel tot 5º C. schijnt te kunnen zakken.

Bij het verlaten van de trein, zag ik iemand op het perron liggen.
Een heel klein, heel dun hoopje. Er krioelden honderden vliegen om heen. Geen van die vliegen had aandacht voor ons. Ik denk dat het hoopje vodden dood was. Niemand keek ernaar om. Balen!!! ??t t Zit nog steeds op mijn netvlies. Het was zó heel triest!!! Er stond nog een omgevallen potje met roepies naast.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2010 20:49    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Heel speciaal wat je daar gezien en meegemaakt hebt.

Er is heel wat ellende op de wereld, alleen die mensen daar beseffen het volgens mij niet eens.

Mooie plaatjes gemaakt Mathilde.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 16:07    

Reageer met quote
Dank je Ineke!!! Hè, gelukkig dat jij langs kwam, ik dacht al: helemaal niemand???? Geschokt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 23:32    

Reageer met quote
Donderdag 9 11

Nou Catharina, vandaag heb ik je foto 2 keer fantastisch achtergelaten.
1. In een harem! ! ! Is dat niet lachen...Mijn Catharina in een echte haremkamer.
Heel hoog in een nisje heb ik je met liefdevolle gedachten neergelegd.
Ik denk dat je daar wel jaren rust hebt. In Fort Amer in Jaipur kun je eventueel zelf een kijkje gaan nemen.

2. In de Hawa Mahal, (Paleis der Winden) ook in Jaipur heb ik je tweede foto achter gelaten. Er was een heeeeeeeel grote familie, veel vrouwen in de prachtigste gewaden, veel kinderen en 3 mannen. Zij waren verrukt van ons: een grote blonde vrouw met blauwe ogen en een kleintje. Allemaal wilden zij handen schudden, namen noemen en wij maar lachen en buigen naar elkaar. Een man sprak Engels en aan hem heb ik jouw foto gegeven, Catrien. Hij liet hem gelijk aan de hele familie zien. Ze vonden je een mooie vrouw en waren heel blij met je!!!

Verder zal ik netjes vanaf het ontbijt vertellen. Koffie (slap), toast en marmelade is hier het geijkte ontbijt.
Met een keurige bus naar Ford Amer. Onderweg de fascinerende drukte en gedoe enz. Op een dakterras zag ik ineens een aap! zitten. Wat een overlevingsmechanisme van een dier. Een stad die één grote chaos is, in de verste verte geen boom, geen bloem en zelfs geen gras te bekennen, en daar leven hele apenkolonies. Je weet gewoon niet wat je ziet.

Ford Amer was práchtig. Ingelegde plafonds, uitgesneden marmeren muren.
Te veel om op te noemen. Alles prachtig ingelegd met glasmozaïeken en spiegelwerk. Gebrandschilderd glas. Zo mooi allemaal. Je kijkt je ogen uit! Uitbundig van genoten.

Verder nog naar Gaitori. Veel graftombes van Maharadja's, die natuurlijk wel eerst verbrand waren. 't Zullen meer mausoleums geweest zijn. Ook al weer wonderschoon!
Zachtroze marmeren tempel, waar de haremdames elkaar ontmoetten en de laatste nieuwtjes uitwisselden.

Veel bedelende kinderen die het niet echt nodig hebben maar bedelen om het bedelen. Vervelend. Onderweg maakten wij nog even een fotostop voor "Het Waterpaleis". De naam zegt het: een paleis geheel omsloten door water. Omdat het niet te bezoeken was, zeg je alleen maar: ja leuk!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 23:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 114 van 151