Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Focus op het positieve

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Thir99
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik wil graag een sprintje starten, waarbij je elke week jezelf een cijfer moet geven op een schaal van 0 tot 10 over hoe het afgelopen week is gegaan met gezond eten en bewegen.

Als je cijfer hoger is dan een 0 vermeld je erbij wat het maakt dat je cijfer geen 0 is maar een 4 bijvoorbeeld.

Daarnaast schrijf je erbij wat je de volgende keer zou kunnen doen om jezelf een halve punt hoger te kunnen geven.

Bijvoorbeeld: ik geef mezelf een 4, omdat ik twee dagen volledig gezond heb gegeten en 3 dagen mijn stappendoel heb gehaald. Ik zou mezelf volgende week een 4,5 geven als ik één dag vaker gezond eet.

Zo kunnen we onze levensstijl verbeteren en doelen halen, totdat de goede gewoontes erin zijn gesleten

[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 10:07    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Klinkt goed, alleen snap ik niet precies hoe het zit met de cijfers: het doel is om een 0 te halen? Meestal is het doel om een 10 te halen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 20:01    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Interessant sprintje! Zit momenteel nog in andere sprintjes, maar daarna kom ik misschien wel meedoen. Als ik te veel doe werkt het bij mij vaak averechts.

Zoals ik het lees is het wel de bedoeling om een 10 te halen. Maar alleen door de goede dingen te benoemen. Bij een 0 is er dus niets te benoemen.
Begrijp ik het zo goed, thir?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 21:28    

Reageer met quote
Ik doe mee, al snap ik het dus nog niet helemaal....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2018 8:07    

Reageer met quote
Ik geef mezelf voor de afgelopen week een 7.

Gezien de omstandigheden die heel zwaar zijn vind ik dat ik het goed deed, ik at de juiste producten (ik volg een eliminatiedieet dus er zijn heel veel dingen die ik niet 'mag' eten), maar at wel te makkelijk (wat) te veel 's avonds met name en 's middags ook wel.
En gisteren at ik zonder al te veel nadenken een groter stuk chocola dan verstandig was geweest.

Ik zou minder rijstwafels willen nemen (met beleg dat veel olie bevat zoals mayonaise en hummus). Minder op impuls eten en bewuste keuzes maken ten aanzien van 'lekkere dingen'.
En ik zou wat meer willen bewegen, met name schoonmaken en fietsen.

Als ik komende week gedurende drie of vier dagen niet meer dan 5 rijstwafels op een dag eet, en ik maak 3x een fietstochtje van minstens een kwartier. De reep die nog over is: ik wil hem opmaken met maximaal een stukje van 15 gram per dag.
Als dat lukt dan verdien ik een 8.5.

(Is dit ongeveer de bedoeling zo?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2018 8:14    

Reageer met quote
Uh, Thir? Ben je er nog?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 21:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Terug van vakantie en het andere sprintje is afgelopen. Dus ik kom ook meedoen.

Ik wil denk ik wel elke dag een cijfer gaan geven in plaats van een week. Anders ben ik bang dat ik het begin van de week oversla in mijn beoordeling. En dan kan ik er aan het eind van de week altijd nog een gemiddelde van maken!

Ik begin dan morgen, vandaag was nog een beetje een vakantie dag.

Nicky, wat mag je zoal niet eten?
Mooie doelen, succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 19:36    

Reageer met quote
Geen gluten, zuivel, soja, zoetstoffen, gist, pinda's. En ik eet geen vlees noch vis omdat ik vegetariër ben.. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 21:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dat lijkt me wel lastig!
Ik mag zelf ook een één en het ander niet, omdat ik het fodmap dieet doe. Maar ik mag nog niet klagen geloof ik!

Ik geef mezelf een 5 vandaag. Puur gevoelsmatig eigenlijk. Ik vind het knap van mezelf dat ik na een week vakantie en over eten (en ongezond) meteen weer terug kon naar het willen afvallen. Ik heb niet te veel gegeten en voldoende gedronken.
En ik heb mijn oefeningen bijna allemaal gedaan vandaag.

Ik geef mezelf morgen een 6 als ik minstens 2L water drinken (nu 1,7) en tussen de 1200 en 1500 calorieën eet(nu 919). Uit ervaring weet ik dat te weinig eten al snel zorgt voor te veel eten en dan ben ik weer terug bij af!

Ohja! Ook nog een poging tot mindfulness gedaan vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 22:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik geef mezelf vandaag een 4.
Ik heb bijna alle oefeningen gedaan, eetmeter ingevuld en op tijd rust genomen.

Morgen ga ik even mijn oefenschema aanpassen. Als ik me daar aan houdt en 2 liter drink krijg ik een 5.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 22:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2