Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Flying Missy's doet Dr. Frank (ekpw) dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 1392, 1393, 1394  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   marianc
Weegclubfan voor het leven

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Ik houd eigenlijk helemaal niet van jack russels, ken eigenlijk geen lieve daarvan, maar deze ziet er schattig uit. Ik wist niet eens dat ze er in deze kleur waren.de reden dat ik er niet van houd? Toen ik met Mylo de gehoorzaamheidscursus deed, was er ern J.R. Bij, die greep alles en iedereen. En hier in de buurt had een mevr er een. Bleef met hond kortaangelijnd staan als je langs kwam. Die beet ook. Als haar kinderen en kleinkinderen er waren, moest ie een muilkorf aan. Hij heeft haar zelfs gebeten. Hij is nu dood. Vast niet naar de hondenhemel Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 3:10    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Jack Russell's zijn terriers. Niet makkelijk op te voeden. Daarbovenop zijn ze onverschrokken (moeten onder de grond in hun eentje het gevecht met de vos aan gaan he). Je moet ze echt opvoeden dus.
Ze worden nu teveel als schoothondje gehouden. Daar zijn ze niet geschikt voor. Rollende ogen
Baila is een Jack Hussell he. Niet zuiver op de graad. Een echte Jack is voor 70 % wit. Nou aan deze zitten maar 3 witte haren dus. Lachen Maar wel het uiterlijk van een kortbenige JR en zeker ook het karaktertje. Dus ze is netjes opgevoed. Alle gehoorzaamheids cursussen mee gedaan. Tot voor kort ook Jachttraining trouwens. Erg blij En ik doe nog alitjd flyball en behendigheid met haar. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 11:25    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Alle honden moeten worden opgevoed... daarom zie je ook zo vaak dat de 'bijters' de hele kleine hondjes zijn, baasjes denken dat het dan wel meevalt en vinden het schatiig en zielig ze aan te pakken. En de meeste incidenten zijn met labradors... die hebben immers ook het lief-imago. Dus worden ze slecht opgevoed. (generaliserend hè) Helaas is in de meeste gevallen een moeilijke hond te wijten aan de baas, die hond weet niet beter.

Ik vind het een grappige vondst, de Hussel. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 11:47    
Vrouw   marianc

Reageer met quote
Klopt Kaatjekat
Ik had altijd heel fijne honden. Mijn man zei steeds weer, zon lieve krijgen we nooi meer. Maar was steeds wel weer.
Ook naar andere mensen toe lief en rustig. Waren twee maal boxer een ierse setter en een labrador. Met mijn hondje nu had ik tot mn grote frustratie hulp nodig. Maar ja, is dan ook niet echt een hond he, is een teckel Lachen ..
Missy, hij is dan mss niet zo zuiver van ras, maar ziet er wel leuker uit als zon wit /zwarte. Moest wel lachen dat jij dacht dat ze nu een ligplaats alleen voor haar had Lachen .
Hier ging het net andersom. Max languit op mylos kussen en mylo
Op de grond ernaast Sip
Kaatjekat een kattenmens?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 13:52    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
marianc schreef:
Kaatjekat een kattenmens?

Hm Nee... meer een kattekop. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 14:31    
Vrouw   marianc

Reageer met quote
Mmmmmm niet om te zien hoor Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 14:32    

Reageer met quote
@Kaatje kat, er zijn ook heeeeel veel retrievers (labradors en goldens) in NL die als huishond worden gehouden he? Vandaar dat ze ook hoog in de incidenten lijst staan. Er zijn er meer van dus ook meer incidenten.
Mensen zien goed opgevoede en afgerichte retrievers en denken dan al snel dat die rassen zichzelf opvoeden Rollende ogen Wat dus echt niet zo is. Lachen
En als honden snel bijten zijn het ook vaak bange honden, die snappen vanuit de gedachte de aanval is de beste verdediging he?
Aan de lijn vallen honden trouwens toch sneller uit dan wanneer ze los lopen. Juist omdat ze dan niet weg kunnen zijn ze dan banger. Of bij een strakke lijn voelen ze zich door de baas 'gesteund' en dan durven ze ineens meer. Geschokt

Mijn gele lab is een mensen vriend, die wil iedereen doodlikken. Mijn zwarte -een echt werktiepje- is niet zo liefjes, die kijkt de kat uit de boom. En kleine witte hondjes liggen haar niet zo. Verward Dan moet ik haar echt afleiden of even omlopen. Als je dat weet en er rekening mee houdt is het niet zo erg. Je moet je hond alleen wel kunnen lezen, dus kunnen zien wat je hond aangeeft......... is ze bang of boos. Gaat ze vluchten of aanvallen? En als baas moet je daar dan naar handelen.
En de Jack Hussell is heel lief voor mensen en kinderen. Onderwerpt zich vaak aan grote honden door op de rug te gaan liggen en deemoeds plasjes te doen. Maar ook niet altijd. Soms blaft ze (hoog en schel = opwinding) maar ook niet alle honden zijn daarvan gediend he.
Het blijft altijd goed opletten en op tijd je gezag laten gelden. Lach

Een baas van een hond zou eigenlijk verplicht op cursus moeten een jaartje. Dat zou al veel ellende schelen denk ik. Lach Voor een auto moet je ook een rijbewijs halen toch? Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 15:55    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Haha, doodlikken... Helemaal mee eens dat laatste! Met al het andere ook trouwens. Allemaal verplicht naar Cesar Millan kijken. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 17:21    

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Haha, doodlikken... Helemaal mee eens dat laatste! Met al het andere ook trouwens. Allemaal verplicht naar Cesar Millan kijken. Erg blij
Hmm, nou Nee. Zijn correctie methodes doen me aan de begin jaren van M. Gaus denken......... ik ben meer van het positief bekrachtigen van gewenst gedrag zelf. Lach Maar honden hebben duidelijke grenzen nodig -net als jonge kinderen trouwens- en dus een baas die de grenzen kan aangeven en handhaven, dat is een ding wat zeker is. Lach En dat handhaven hoeft niet met een wurglijntje hoog in de nek hoor. Cool

Laatst aangepast door Flying Missy op zo 10 feb 2013 17:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 17:32    
Vrouw   marianc

Reageer met quote
Met de hondentherapeute is er ook altijd een wandeling bij. Zij leest de houding van de honden. Wees mij er op.
Ik zie het nu zelf ook. De te kort aangelijnde honden, die nergens naar kijken mogen. Vooral van die stoere jonge kerels met een vechthonden type. Die poepen ook op de stoep. Ze lopen vaak uit onmacht tegen die honden te schelden.
Ik loop daar met max in een bocht omheen. Een hond poept uit zichzelf echt liever op zand, onder struiken bv.
Ik heb voor max trouwens zakjes bij me.
Raap ik zon klein drolletje op naast een berg van een ander Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 17:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 1392, 1393, 1394  Volgende
Pagina 23 van 1394