Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Flying Missy's doet Dr. Frank (ekpw) dagboekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1378, 1379, 1380 ... 1382, 1383, 1384  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geintje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: koolhydraatbeperkt

Reageer met quote
Werk je alleen maar in de nacht, Missy? Dat lijkt me wel heel zwaar... Fijn dat je geen klachten had na de vaccinatie, kan er ook niet op wachten...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 9:06    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Bij deze. Lachen
Verslag van uitzending: "Overgewicht" op Net 5 op woensdag (deel 2) om 21.30 van gisteren.

Ik ben vergeten hoe de prof. heette die de middelen bekeken had.
Hij gaf commentaar over de volgende middelen:

De X tronic is een band die thuis om je middel doet en die je spieren doet samentrekken.
In theorie zou je er iets van kunnen afvallen maar de hoeveelheid kcal. die je er mee zou kunnen verbruiken was niet eens gelijk aan lopen maar meer gelijk aan slenteren.
Als je het apparaat hoger zou instellen, dan zou je huid verbranden.

De Presso therapie:

Hierbij krijg je een pak aan en zou je 500-600 kcal verbranden.
Volgens de prof. val je geen gram af. Je krijgt het warm en daardoor verlies je vocht.
Je bent daarna even gewicht kwijt tot je vocht tot je neemt.
Doordat je het pak aanhebt, verbruik je zelfs minder energie dan als je het pak niet aan zou hebben omdat het pak je warm houdt.
(Daarom heb ik de kachel al zeker 5 jaar nooit meer aan en douche ik koud of neem een ijsbad. Je omgevingstemperatuur niet hoger dan 17 of 18 graden zorgt nl. voor 15 procent hogere verbranding. Volgens een promotie onderzoek).

De infrarood therapie:
Hierbij zou je 700-800 kcal verliezen. Werkt idem als hierboven. Door warmte krijg je vochtverlies en geen verlies in vet.

Vervolgens Dr. Mariëtte Boon;
Zij liet zien dat als je een identieke tweeling laat fietsen, degene die een kop koffie voor het fietsen heeft gekregen het langer vol houdt dan degene die een glas water kreeg.
Persoon 1 hield het 5 minuten vol en haar zus 5 minuten en 40 seconden. Je verbranding ging 3-5 % omhoog. Hoe lang hij omhoog ging werd er niet bij gezegd.

Ik had verwacht dat Mariëtte ook over kou zou praten. Ik weet dat ze daar ook in gelooft Net als prof. Matthus Vliegen, degene die als eerste maagballon plaatste, zij zei al 35 jaar geleden dat ze haar patiënten het liefst in de vriezer wilde stoppen.
Misschien komt kou in een andere aflevering nog ter sprake.

Dan nog een aantal voedingsmiddelen die je verbranding iets doen stijgen. Het heeft een klein effect en je moet ze wel vaak gebruiken.

Ze hadden een kok die al deze voedingsmiddelen in 2 gerechten had gestopt.
Pannenkoekjes, geloof ik, en een soort stoofschotel.
Koffie, gember, havermout, appel, thee, tempeh, linzen, kokosmeel, kikkererwten,
Hij gebruikte ook olie, ui en tomaten maar die waren meer om het gerecht te bereiden.

Oh ja, er was een iemand die allerlei soorten pepers kweekte. De hitte van de peper zit bij de steel. De zaadlijsten moest je laten zitten want daar zat het meeste capsicum annuum in.
En dat capsicum annuum wil je dus hebben om je stofwisseling iets te laten stijgen.

Probiotica Ik geloof dat die microbioloog Buikx heette??
Vond het nl. wel een grappige naam voor een microbioloog.
Met probiotica neem je darmbacteriën in. Uiteraard wel geheel gezuiverd.
Je darmbacteriën zijn net zo persoonlijk als je vingerafdruk of misschien nog wel unieker.
Op dit moment val je van deze drankje (nog) niet af.

Dan was er nog een onderzoekster. Weet niet meer hoe ze heette maar zij had het over poep transplantaties.
Als je aan een steriele muis darmbacteriën geeft van een dunne muis dan wordt hij dun. Geef je ze van een dikke muis, dan wordt hij dik.

Wordt de muis dik omdat hij andere bacteriën heeft of heeft hij andere bacteriën gekregen omdat hij dik was?.
Zelfs als ze dat zouden weten, dan gaat het nog steeds om muizen en niet om mensen zei de onderzoekster.
"En we zijn geen muizen" zei ze.

Je kon zorgen voor gezond darm microbiome door veel groente en vezels te eten. Met zo'n 40 gram vezels zou je een pond in de maand kunnen kwijt raken.
(Join de club van veel naar de toilet gaan zou ik zeggen. Ik eet heel veel vezels en haal zeker de 40 gram wel en ga dus ook wel 3-4 x per dag naar de toilet).

Volgende week Intermitted fasting. Er werd al over gezegd dat het helpt.
Ik denk dat er zeker 5 jaar geleden een documentaire over was van Michael Mosley. Misschien nog te zien op internet.
Prof. Longhi was daar mee begonnen en komt dus ook voor in de documentaire van Michael Mosley.
Een aanrader om alvast je voor te bereiden op wat er komen gaat.
Het is even iets waar je aan moet wennen. Soms vind ik het gemakkelijker om niets te eten dan om wel wat te eten.
Dat was ooit een hele aparte gewaarwording want ik ben een enorm grote eter.

Veel succes allemaal. We gaan het doen. We gaan voor groen!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 12:03    
Vrouw Weeggegevens   Tusele

Dieet: Cure4life

Reageer met quote
Hier sinds kort ook aan the Crown begonnen samen met manlief..informatief ontspannend en vermakelijk!

fijn dat je een groene week hebt!!

Gaat het nu makkelijker worden op je werk nu je gevaccineerd bent? Of blijven alle protocolen vwb beschermingsmiddelen ed voorlopig hetzelfde?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 14:09    
Vrouw Weeggegevens   weervrouw

Dieet: Dukan-low-carb

Reageer met quote
Lunafloor schreef:
Bij deze. Lachen
Verslag van uitzending: "Overgewicht" op Net 5 op woensdag (deel 2) om 21.30 van gisteren

Ik heb de uitzending niet kunnen zien, dus bedankt voor het verslag Lunafloor

gestart op 11-06 / 72
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 14:19    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Ik ben benieuwd naar de uitzending over intermittent fasting. Ik probeer dit al een aantal maanden. Ik ben toch 7 kilo aangekomen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 17:20    

Reageer met quote
jee, Josephine Geschokt Ik zou er mee stoppen want het werkt niet voor jou.
Of het werkt wel maar averechts. In de docu van Michael Mosley zeiden ze dat vrouwen op een vastendag zo'n 500 kcal mochten nemen.
De volgende dag at men meestal men iets meer dan normaal.
Maar het was niet heel erg veel meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 21:02    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Fijn verslag van je vaccinatie Missy. Ik hoop ook spoedig aan de beurt te zijn. Nog lekker gewandeld met de dames?

Mooi verslag Lunafloor. Veel werk. Volgende week ga ik wel kijken, hoop op nieuwe inspiratie.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 0:08    

Reageer met quote
Dank je Twompie: Ik zit weer op de rit want ik was aangekomen.
Eerste, beslist haalbare, doel voor woensdag.
Tweede doel. beslist haalbare doel, voor zaterdag en dan zondag geef ik mijn gewicht door.

En mijn doel???........1 ons voor woensdag en 1 ons voor zaterdag.

Lachen Maar voor mij werkt het en is het meer dan genoeg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 13:05    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Twompie ik wandel altijd lekker met de dames. Maar niet in het weekend. Dan is het me overal te druk. Lach Dus morgen gaan we weer. Ze zijn verder al gauw tevreden met een beetje spelen in huis ook. Liggen veel te slapen. Lach
En Bonny had vrijdag nog een uurtje jachttraining gedaan immers. 2 personen en 1 trainster. Nou dan heb je ruimte genoeg in een bos of op een veld. Lachen

Ik heb gisteren en vandaag bruine bonensoep gegeten. Zelf gemaakt. Vandaag met wat meergranen brood erbij. Zal ik dus morgen wel weer te zwaar zijn. In de soep zit groentebouillon van blokjes. En dat is zout he. Net als de (R)ookworst van de Hema die erin zat. Maar lekker was het wel. Echte winterkost. Vrijdag had ik hutspot, met veggie gehaktballetjes. Was ook erg lekker! smullen

Ik rommel maar wat in huis. Doe niet veel. Is ook niet erg vind ik. Komt niet heel vaak voor. Lachen

De vooruitzichten zijn niet gunstig. De ziekenhuis opnames dalen veel te langzaam. Ik ben bang voor toestanden zoals in Londen. Hoop dat ik het mis heb. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 20:50    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Flying Missy schreef:

Ik heb gisteren en vandaag bruine bonensoep gegeten. Zelf gemaakt. Vandaag met wat meergranen brood erbij. Zal ik dus morgen wel weer te zwaar zijn. In de soep zit groentebouillon van blokjes. En dat is zout he. Net als de (R)ookworst van de Hema die erin zat. Maar lekker was het wel. Echte winterkost. Vrijdag had ik hutspot, met veggie gehaktballetjes. Was ook erg lekker! smullen

Ik heb zoutarme groenteblokjes gekocht en voor de de eerste keer hutspot zonder worst gemaakt maar 2 soorten bonen erdoor met peterselie en gebakken uitjes smaakte goed ga ik vaker zo maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 20:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1378, 1379, 1380 ... 1382, 1383, 1384  Volgende
Pagina 1379 van 1384