Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hierbij weer een nieuw vervolg op het sprintje 'Extra bewegen' dat al die keren door Stevelina is gestart.

Het doel van dit sprintje is om elkaar, maar ook vooral jezelf te motiveren om lekker te gaan bewegen. Het maakt dan ook niet uit wat voor beweging dat je doet, wandelen, fietsen, het huis poetsen, de tuin onderhouden, sporten noem maar op. Door het met elkaar te delen hoop ik dat we elkaar kunnen steunen en kunnen motiveren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 dec 2020 8:47    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi,

Ik doe mee, hief niet zo zeer meer af te vallen als ik maar stabiel blijft.
Fijn dat je dit sprintje gemaakt heeft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 dec 2020 10:32    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Logano,

Leuk dat je dit sprintje bent gestart.

Ik doe hier gezellig weer mee.

Gister voor het eerst bij een diëtist geweest, heel fijn gesprek gehad met een aantal goede tips en weer een hoop nieuwe motivatie.
Ik moest daar ook uiteraard wegen en ze meten daar nog veel meer... mijn spiermassa zat onder het gemiddelde toch wel minder dan ik had verwacht Rollende ogen Dus genoeg werk aan de winkel voor volgend jaar.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2020 7:58    
Man Weeggegevens   jan70

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Logano,

Erg leuk dat je het sprintje voort zet.
Vanmorgen nog net voordat het echt waterkoud werd nog 6 km. met een groepje van 4 personen hard gelopen.
Het werd 6 km. , maar heerlijk gelopen.

Prettige dag iedereen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2020 15:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lady Blue schreef:
Hoi Logano,

Leuk dat je dit sprintje bent gestart.

Ik doe hier gezellig weer mee.

Gister voor het eerst bij een diëtist geweest, heel fijn gesprek gehad met een aantal goede tips en weer een hoop nieuwe motivatie.
Ik moest daar ook uiteraard wegen en ze meten daar nog veel meer... mijn spiermassa zat onder het gemiddelde toch wel minder dan ik had verwacht Rollende ogen Dus genoeg werk aan de winkel voor volgend jaar.

Ik heb ooit ook op zo'n weegschaal gestaan waar ze vocht, spiermassa en vet meten. Soms was ik erg blij omdat ik thuis op de weegschaal resultaat zag. Maar dan bleek ik toch spiermassa te zijn afgevallen, wat juist niet de bedoeling was natuurlijk. Zo'n meting zegt dus wel veel meer over je gewicht.

Fijn dat je veel tips gekregen hebt waar je mee aan de slag kan. En nieuwe motivatie is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Het is in ieder geval advies op maat, dat lijkt me ook heel prettig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 13:23    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zit helaas nog met mijn mysterieuze buikkrampen die echt niet minder worden. Ondanks het licht verteerbare eten en dat verspreid over de dag. Tussendoor gaat het prima, maar als de krampen beginnen dan weet ik echt niet waar ik het hebben moet. Voorlopig wordt er dus niet gesport.

Vanochtend samen met mijn vriend het huis gepoetst. Mijn lijf is zo leeg, futloos en zonder energie dat het een hele opgave voor mij was. Trap op, trap af en ik was al bekaf.

Gelukkig is het klaar, net weer een beetje gegeten en mijn buik begint alweer moeilijk te doen. Eigenlijk moet ik maandag gewoon langs de huisarts gaan, maar ik ben bang dat ik alsnog naar huis gestuurd wordt met hetzelfde advies, ziek het maar uit. Al heb ik het idee dat dit geen buikgriep is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 13:47    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoi allen!

Prima idee, zo'n beweegsprintje. Ik zat ook in een verandering-van-eetgewoonten-sprintje, maar daar ben ik wat minder goed in.
Bewegen, daarentegen, gaat crescendo, onder meer vanwege morele ondersteuning (...) van m'n horloge (Apple) en ook van de site van de producent van mijn roeimachine en (sinds kort) hometrainer: Concept2.
Die jongens hebben ook regelmatig "challenges", waarbij je, al dan niet in teamverband, zo veel mogelijk moet zien te roeien en/of fietsen (en/of Skieën, maar dat apparaat heb ik niet).
Zo ben ik nu bezig met de z.g. "hollidaychallenge" (26 nov t/m 24 dec), waarbij je geld bij elkaar traint ten behoeve van een goed doel. Dat doel kun je zelf uit een lijstje kiezen (in mijn geval artsen zonder grenzen) en voor iedere kilometer die je roeit maakt het bedrijf na afloop van de periode 4 dollarcent over naar het betreffende doel (op de eerste honderd kilometer na, die in totaal slechts 2 dollar opleveren).
Ik zit inmiddels op $ 18,72 (and counting ...), met een afgelegde afstand van bijna 519 kilometer.
Overigens tellen de kilometers op de fiets ("Bike Erg") voor de helft mee (omdat je ongeveer twee keer zo hard fietst als roeit, inderdaad).
Leuke jongens dus, bij Concept2, en ze houden je bepaald goed bezig.

Veel succes allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2020 14:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@tgjm: Leuk dat je hier mee doet. Klinkt leuk die challenges en erg motiverend om lekker veel te blijven bewegen!

---
Bij mij gaat het gelukkig weer een beetje de goede kant in. Nog steeds voorzichtig met eten en de buikkrampen zijn nog wel aanwezig. Gelukkig niet meer zo heftig en zo langdurig. Maar het duurt me allemaal wel te lang zeg pff..

Baal enorm dat ik nu al 1,5 week niets aan sport heb kunnen doen. Maar baal vooral dat ik mijn eetpatroon heb moeten omgooien. Merk gelijk dat die lichte producten niet lang vullend zijn en voor snaaidrang zorgen. Maar aan de ene kant dan het geluk dat ik me daar van kan weerhouden omdat ik weet wat voor buikpijn ik al krijg van het 'normale' eten, laat staan van snacks.

En dan gisteren natuurlijk het nieuws van de lockdown. Dus ook de sportschool weer dicht. Gelukkig mogen we weer attributen lenen en volgen er online lessen. Dus ik kan thuis de bodypump weer oppakken. Ik ben van plan vrijdag deze toch weer te proberen thuis. Kan ik ook altijd nog stoppen als het toch niet wil lukken.

Zondag een klein boodschapje gedaan bij de supermarkt, was daar maar naar toe gewandeld om iets van beweging te hebben. Ook blij om even de deur uit te zijn in de frisse lucht.

Gisteren mijn auto naar de garage moeten brengen, en dan te voet weer terug naar huis gewandeld zo'n 20 minuten. Vandaag einde van de werkdag weer ophalen, dus weer zo'n wandelingetje. Voor nu voldoende, ik moet mij er bij neer leggen dat ik nog 'ziek' ben en rustig aan moet doen. Al voel ik me niet zo ziek omdat ik geen koorts of misselijkheid heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 dec 2020 9:02    
Man Weeggegevens   jan70

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@ Logano

Fijn dat het heel langzaam iets beter met je gaat!!
Nog even geduld!

Ik ben altijd het liefste buiten bezig, met name hardlopen, mountainbiken, fietesen of wandelen.
Vanmorgen met een loopmaatje 9 km door de duinen en over het strand hardgelopen.
Het was vrij pittig , maar heerlijk.
Op het strand kom je nu bijna niemand tegen , zo lekker rustig!

Prettige dag verder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 dec 2020 16:02    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hier gaat het vrij lekker deze week. Vandaag 2keer een stuk gewandeld met mijn kinderen en verder de hele dag door lekker in de weer thuis. Morgen wil ik half uurtje circuit trainen in de avond.
Verder doe ik mijn uiterste best om alle ballen hoog te houden kleine kids, werk en huishouden. Soms komt sporten er gewoon niet van dan ben ik einde van de dag bekaf.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2020 16:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 1 van 25