Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Owja en vandaag kwam mijn nieuwe jurk van nikkie binnen voor de feestdagen en die staat me goed joh daar werd ik zo gelukkig van Erg blij motiveert ook om door te gaan met afvallen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2020 16:36    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Lady Blue schreef:
Hier gaat het vrij lekker deze week. Vandaag 2keer een stuk gewandeld met mijn kinderen en verder de hele dag door lekker in de weer thuis. Morgen wil ik half uurtje circuit trainen in de avond.
Verder doe ik mijn uiterste best om alle ballen hoog te houden kleine kids, werk en huishouden. Soms komt sporten er gewoon niet van dan ben ik einde van de dag bekaf.

ja, dan heb ik het, als redelijk recent pensionado, wel wat makkelijker! Knap hoor, om bij alle drukke beslommeringen toch ook nog regelmatig te sporten! (en je gaat ook als een SPEER, trouwens!!)

Overigens was ik gisteren nog wel even op mijn oude schooltje, in de rol van surveillant-bij-inhaaltoetsen in het zogeheten "pensionadolokaal". Leuk om mijn oud-collega's weer even snel te kunnen spreken. Vanzelfsprekend weer een redelijk gekkenhuis daar momenteel. Omdat de examenklassen WEL op school blijven komen zitten ze om-en-om met klassikale en digitale lessen, wat nogal omslachtig is, eufemistisch uitgedrukt.
... en dan heb je natuurlijk ook weer examenleerlingen met vragen als "eerst 3 tussenuren en dan wiskunde -- kan ik dat dan ook online volgen? ...." (Tsja, daar zit je dan met je goede gedrag ..)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2020 17:07    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@lady blue: Dat wandelen met de kinderen is toch ook lekker in beweging zijn Erg blij

Kan het me ook voorstellen dat het soms vermoeiend kan zijn om alles te kunnen blijven combineren op een dag. Waarschijnlijk ben je op zo'n dag ook de hele tijd in de weer en heb je denk ik toch stiekem behoorlijk wat beweging gehad. Dat sporten er dan bij in schiet omdat je zo moe bent is begrijpelijk. Jezelf de rust en ontspanning geven is op dat moment veel belangrijker!

Ikzelf vind dat ik het soms al vaak druk heb met het huishouden en werken etc. En dan hebben wij nog geen kinderen Schaam Schaam Ook de reden dat ik er nog niet aan toe ben haha.

Fijn dat de nieuwe jurk je zo goed staat! Heerlijk als jij met de feestdagen je ontzettend goed voelt omdat je weet dat je er goed uit ziet in die jurk!

Voor mij ook een groot doel, dat ik weer leuke jurken en rokjes aan kan zonder dat ik me zo onzeker en ongemakkelijk voel over mijn lijf. Ik ben al wel op weg, want sommige jurken zitten nu veel mooier, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Hier nog weinig verbetering ten opzichte van het begin van de week. Mijn vriend begint ook wat vage klachten te krijgen in zijn buik, dus die heb ik nog eens aangestoken ook nog. Hopelijk wordt het bij hem niet erger en is het bij ons beide weggetrokken nog voor de feestdagen.

Gisteren wat kerstkaarten in het dorp rondgebracht, zo had ik toch weer wat beweging erbij voor deze week. Al beginnen die avonden lekker op de bank ook wel te wennen, gevaarlijk .. want des te moeilijker het wordt om weer in dat sport ritme te komen zodra ik weer fit ben. Vooral met die vakantie op komst, aangezien ik dan zo ie zo minder zal sporten denk ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 dec 2020 13:18    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
mag ik mij ook aansluiten
Het bewegen schiet er bij mij nu ook in met deze hectische tijd, sportschool dicht en kinderen thuis, decembermaand altijd al druk en hectisch, en dan ook nog mijn werk wat op het moment ook best veel vergt en dan slaat de moeheid in en dan komt bewegen op de laatste plaats.
Vanmorgen dan de tv aangezet en fit at home opgezet. 20 minuten bezig geweest. Ook gelijk maar 3 glazen water vanmorgen gehad naast mijn dagelijkse drinken.
Ik wil proberen om 3x per week echt te gaan sporten en daarnaast mijn andere bewegingen zoals wandelen, fietsen naar de winkel is dan gewoon extra

Wil je meer van mij weten, vraag gerust

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 dec 2020 14:41    
Vrouw Weeggegevens   Charlotte0000
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Ook ik sluit mij hier graag aan! Afgelopen week het besluit genomen mijn sportschool abonnement op te zeggen.... ik merk dat ik er geen plezier meer in heb en dat ik puur op motivatie ging. Daarentegen vind ik wandelen echt heerlijk en die leuke klompenpaden tegenwoordig... Dus besloten dat ik mij lekker daar op richt en elke week minstens 2.5u wil wandelen ipv 2u sporten. Daarnaast heb ik nog een fitchannel abb dus mocht ik het écht missen...

Maar waar ik een klein beetje bang voor ben is dat krachttraining meer verbrand dan wandelen... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast een heel fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Jessika

Reageer met quote
@charlotte Krachttraining heb ik geen ervaring mee, maar fitchannel zit ook Krachttraining tussen dacht ik.

Ik heb vanmorgen net 20 min gedaan van fit at home.
En twee glas water op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020 10:59    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Jessika: Leuk dat je je hier aan sluit, hopelijk motiveert het je om je sportdoelen te behalen naast je normale dagelijkse beweging Erg blij
Nu de sportscholen dicht zijn is het inderdaad wel lastig om jezelf er thuis toe te zetten om nog even lekker aan de gang te gaan. De verleiding is al gauw groot om toch maar een keertje over te slaan, maar daar moeten we eigenlijk maar niet te veel aan toegeven.

Bij mijn sportschool mogen we attributen lenen en geven ze online lessen via youtube zodat je thuis alsnog kan sporten. En alle lessen zijn terug te kijken, dus ik kan de les volgen die ik wil op elk moment wat dan juist weer een voordeel is. Hebben ze bij jou ook zoiets geregeld op de sportschool dat je thuis alsnog aan de slag kunt?

@Charlotte0000: Leuk dat jij je hier ook aan sluit. Zelf heb ik ook ooit een abbonnement gehad bij de fitness met alleen maar krachttraining op die apparaten. Dat hield ik nooit zo lang vol, oa vanwege blessures maar op een gegeven moment haalde ik daar mijn plezier ook niet meer uit. Dit jaar ben ik er achter gekomen dat het heel belangrijk is dat als je aan beweging doet dat je het ook echt leuk moet vinden. Anders is de motivatie snel verdwenen en gaat het sporten je ook echt tegen staan, wat juist het tegenovergestelde is van wat we eigenlijk willen natuurlijk.

Zo ben ik er achter dat ik krachttraining ontzettend leuk en uitdagend vind. ja kan echt merken aan je lijf dat je sterker wordt en vooruitgang boekt. Maar bij de fitness op apparaten zul je mij niet meer vinden, ik vind een groepsles bodypump veel leuker en heb daar echt mijn hobby in gevonden. Soms is het even zoeken naar wat voor jou fijn is en gemakkelijk vol te houden is. Als jij dat wandelen veel leuker vind dan zou ik dat zeker vaker doen en opbouwen!

Tja, met krachttraining bouw je spieren op, dus theoretisch gezien meer verbranden in rust. Maar bij mij vliegen die kilo's en het vet er ook niet zo snel er vanaf hoor. Het is toch echt een kwestie van ook goed op je voeding letten, maar ook veel eiwitten eten om die spieren te laten herstellen en te voeden. En dat vind ik zelf erg moeilijk. Met wandelen is ook je hele lijf in beweging, en als je 2 uur stevig door wandelt dan heb je toch ook aardig wat calorieën verbrand toch! Iedere beweging is goed, en als je wandelen met plezier doet dan zou ik daar inderdaad lekker mee door gaan.

Laatst aangepast door Logano op vr 18 dec 2020 20:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020 20:48    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Eindelijk voelt mijn buik weer redelijk normaal. Gisteren in de middag nog flinke buikpijn gehad, maar na het avondeten eigenlijk niet meer. We hadden chili con carne op het menu staan met bruine bonen. Eigenlijk had ik gedacht wel beter te zijn en dat we dat deze week konden eten, maar ik was na die middag toch nog een beetje huiverig of die bonen niet te zwaar zouden vallen.

Maar volgens mij had mijn lijf het nodig, want ik heb nauwelijks buikpijn gehad, en vandaag helemaal niet meer! Ik zal nog maar niet te hard roepen, maar ben zo blij dat het vandaag goed ging.

Ik ook maar gelijk de bodypump les online gevolgd. Mijn lijf voelde ook niet meer slap en heb heerlijk mee kunnen doen. Ik weer tevreden, want heb al dagen tegen mijn vriend lopen klagen dat ik het zo vervelend vond dat ik niet kon sporten. Gelukkig niet te merken in mijn kracht dat ik een weekje heb over moeten slaan. Nu lekker douchen en ontspannen.

Morgen weer het huis van boven tot onder poetsen en in de middag wat me-time.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020 20:57    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Hoi mensen schrijf graag mee, in oktober bevallen van onze dochter en sindsdien is m’n conditie echt slecht. Wandel Wel elke dag, binnenkort kijken of wat actievers kan (durf) doen.

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2020 17:35    
Man Weeggegevens   jan70

Reageer met quote
@ Logano
Fijn dat het nu eindelijk veel beter met je gaat !!

Vanmorgen met mijn loopmaatje in de duinen hardgelopen.
Onderweg hebben we ergens even niet goed opgelet en kwamen we bij de verkeerde camping uit Erg blij
Maar via een andere mooie route weer terug naar de auto.
Het werd 12,5 km., iets verder dan de bedoeling was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 dec 2020 18:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 2 van 25