Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Volgende
Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Wat fijn Andre dat het lopen weer beter gaat. Yes! (nederlands=
Kordiya lekker he ff er uit, ff wandelen in de buitenlucht.

Ik heb gisteren ook 6 km, gewandeld.
Het was heerlijk weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:12    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heb mn weeg gegevens op het zelfde gezet als vorige week,
Snoep nu sinds een paar dagen niet dus wil kijken of het volgende week iets gedaan heeft.
Vandaag maar eventjes gesport vandaag komen allebei mn kleinkinderen dus genoeg sport vandaag ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Shakena: Ik heb eens gekeken naar die workout filmpjes van Lucy Winham. Leuke oefeningen en veel keuze! Misschien dat ik hier ook eens ga kijken om zo af en toe eens zo'n korte oefening per dag te doen. Want dat werkt dan eigenlijk wel aanstekelijk, een mini workout van 7 à 8 minuten, dat kan altijd wel tussendoor.

Snap dat de sportschool geen optie is als je al aangeeft dat je liever op je eigen tempo wil sporten. Het dat kan natuurlijk ook prima met die goede workout video's die jij volgt.

Hoe is de dag gisteren nog gegaan betreft de drang naar zoetigheid?
Net wat je zegt, ik heb ook steeds sterker het idee dat dit gevecht voor het hele leven is. Zou ook niet weten wanneer het zou ophouden en het eten gewoon weer normaal is zonder er bij na te denken wat goed en wat slecht voor je is. Daar zijn we zo mee bezig dat dat altijd waarschijnlijk zal blijven. Stom eigenlijk.

Ik denk dat ik ook nooit van die eetverslaving af kom, het gaat nu echt wel veel beter dan 2 jaar geleden.. maar ik besef wel dat het nog steeds geprikkeld kan worden. Eigenlijk net als ieder andere verslaving.. alleen klinkt een eetverslaving zo ontzettend stom.
Maar net wat jij zegt Kordiya, gaande weg wordt het makkelijker. Ik probeer ook vaak terug te denken/kijken naar 2 à 3 jaar geleden toen ik echt helemaal in zak en as zat. En als ik dat vergelijk met mijn instelling van vandaag en wat ik allemaal al bereikt heb dan mag ik daar best trots op wezen. Alleen duurt inderdaad ontzettend lang voordat je nieuwe gewoontes hebt aangeleerd en de oude hebt weggestopt. En ik heb eigenlijk niet zoveel geduld, vandaar dat het een hele strijd is bij mij haha Lachen

@Kordiya: Wat goed datje vaker mee gaat wandelen met de hond. Dan heeft die wandeling toch ook weer een extra goed doel erbij, namelijk dat de hond lekker zijn beweging gehad heeft en jij natuurlijk ook. Ik had me een tijdje geleden toen we weer thuis moesten gaan werken voorgenomen om in de ochtend inderdaad een kleine wandeling te maken om goed wakker te worden. Helaas vind ik mijn bed veel te lekker liggen en sta ik echt zo laat mogelijk op. Slechte gewoonte, maar krijg dat echt niet gemakkelijk doorbroken. Vind het knap dat jij dat wel voor elkaar krijgt!

@ Andre 1953: Wat fijn dat je lekker hebt kunnen wandelen zonder pijn. Dan is het maar goed dat je toch voldoende rust hebt gepakt, nu kun je er weer lekker aan de gang.

----
Gisteren mijn lunch net iets uitgebreid zodat ik in de middag geen trek zou krijgen. Heb gelukkig geen eetbui meer gehad.

In de avond dan eindelijk de hometrainer uitgeprobeerd, 45 minuten met een soort intervalprogramma en ik heb gelet op mijn hartslag.

Het apparaat is niet helemaal nauwkeurig, want ik geloof nooit dat de afstand en snelheid klopt die hij aangaf. Ook gaf ie aan dat ik iets in de 1500kcal had verbrand Lachen Ging dat maar zo gemakkelijk haha. Ahja, had ik ook niet anders verwacht van zo'n goedkoop thuis apparaat. Het belangrijkste is dat er voldoende weerstandsopties op zitten en verschillende programma's zodat ik er zelf niet te veel bij na hoef te denken.

In het begin leek de tijd langzaam te gaan, maar na het eerste kwartiertje vloog de tijd eigenlijk voorbij. Was niet ontzettend moe naderhand, had namelijk op lage hartslag getraind. Einde van de avond kwam ik er wel achter dat ik behoorlijk wat energie ingeleverd had, was helemaal uitgeput en was blij toe om naar bed te gaan.

Vanavond weer 45 minuten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:21    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Logano,
Goed he, en je kan zelf kijken of je gevorderd of de makkelijke versie doet.
Ik ben er blij mee en het heef5 mik geholpen om fit te worden en om af te vallen.
Succes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Logano schreef:

Net wat je zegt, ik heb ook steeds sterker het idee dat dit gevecht voor het hele leven is. Zou ook niet weten wanneer het zou ophouden en het eten gewoon weer normaal is zonder er bij na te denken wat goed en wat slecht voor je is. Daar zijn we zo mee bezig dat dat altijd waarschijnlijk zal blijven. Stom eigenlijk.

Ik denk dat ik ook nooit van die eetverslaving af kom, het gaat nu echt wel veel beter dan 2 jaar geleden.. maar ik besef wel dat het nog steeds geprikkeld kan worden. Eigenlijk net als ieder andere verslaving.. alleen klinkt een eetverslaving zo ontzettend stom.
Maar net wat jij zegt Kordiya, gaande weg wordt het makkelijker.

Ik had al heel lang het idee dat ik niet met zoetigheid om kon gaan. Ik ben er op gaan letten en merkte dat suikers en zeker chocola (cacao) mij een soort 'kick' geven, ik voel me echt beter nadat ik het heb gegeten (maar dat duurt maar kort - en dan heb ik wéér een stuk chocola nodig, en daarna nóg één en dan voelt het niet fijn meer, maar juist rot wanneer ik niét continu zoetigheid blijf inladen).

Ik vind het idee van een eetverslaving inmiddels helemaal niet meer stom, het is voor mij juist een opluchting om te beseffen dat het om een verslaving gaat, en dat sommige mensen veel gevoeliger zijn voor verslaving dan anderen. Voorheen vond ik mezelf altijd slap omdat ik al die dieëten en methodes die anderen deden, niet kon volhouden. Nu snap ik dat veel methodes in feite bedacht zijn door en voor mensen die zelf NIET verslavingsgevoelig zijn. Zij kunnen wel af en toe wat lekkers nemen. Ik niet. Ik hoef daar nu dus niet meer mee te zitten dat die methodes voor mij niet werken.
Er is ook bewijs dat eetverslaving echt bestaat, het is middels hersenscans aangetoond dat het brein van mensen die obees zijn, precies zo reageert op zoetigheid als het brein van een cocaïne- of alcoholverslaafde op drugs of alcohol.

Dit is de youtube die voor mij echt de ogen opende: https://www.youtube.com/watch?v=p0lL1MN2yCs
Bij minuut 22.46 kun je afbeeldingen zien van het brein van iemand die obees is; zijn dopaminereceptoren zijn sterk verzwakt. Precies als bij verslaafden.

Hier is een afbeelding waarbij je kunt vergelijken:

Linksboven zie je een 'normaal' brein. Rechtsboven dat van iemand die obees is. Linksonder het brein van een cocaine verslaafde. Rechtsonder dat van een alcoholist. Let op de kleuren. Die geven aan of de dopaminereceptoren (die een rol spelen bij verslaving) goed werken of niet.
Wanneer de afbeelding te klein is kun je 'm beter zien in dit artikel: https://www.thinwomanbrain.com/the-food-addicts-brain.php

Ik heb nog wat extra uitleg in mijn eigen dagboekje gezet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:55    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Logano,
Goed he, en je kan zelf kijken of je gevorderd of de makkelijke versie doet.
Ik ben er blij mee en het heef5 mik geholpen om fit te worden en om af te vallen.
Succes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 13:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Logano
Door de chemo doet mn lichaam niet meer wat ik zo graag zou willen.
Daardoor heb ik ook een fikse neuropathie niet alleen mijn voeten maar door m'n gehele lichaam en Fibromiyalgie
Daarom is sporten bij een sportschool geen optie.
Als goed mijn bed uit kan komen dan lukt het meestal om te sporten.
En anders probeer ik het wel maar d an houd het na een paar minuten wel op
Op m'n kleinkids passen is al topsport en dan heb ik een dikke dag nodig om mijzelf te herpakken.
Ik ga regelmatig over m'n grens tis steeds moeilijk om toe te geven:-(
Dat ik vorig jaar te horen kreeg dat ik voor 100% werd afgekeurd was een klap in mijn gezicht.
Ben nog niet gewend, maar begin het wel een plaatsje te geven.
Mijn kleinkinderen hebben me heel hard nodig papa en mama werken dochter lief zit in de zorg, en schoonzoon eigen restaurant. Dus voor hun komt het go3d uit dat ik niet werkt.
Gelukkig lossen de opa en oma aan alle beide kanten zich af hoor ik kan geen 2 dagen achter elkaar

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 13:32    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteravond nog een hardlooptraining gedaan van 26Min.
Ik zit nu in week 3 dag 3 en het gaat nog steeds best aardig.

Circuit training gaat in ieder geval nu 2 weken niet door dus nu maar weer even extra focussen op mijn hardloop app 5K Runner.

Vanmorgen voor het eerst in jaren weer de 75Kg inzicht, erg blij mee merk dat mijn nieuwe broeken van een paar maanden terug al weer iets ruim gaan zitten.

Ik merk nu weer enorm verschil in kleine aanpassingen, bijv. geen wijntje meer van ma tot do. alleen beperken tot het weekend.

Wo avond toch een uitschieter gehad in een gemengde zak van tony chocolony ...moest perse toch alle smaakjes even proeven en na 8 chocolatjes kwam het schuld gevoel naar boven Schaam Schaam
Ik dacht echt waar ben ik nu weer in godsnaam mee bezig..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 9:20    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@shakena: Wat een heftig verhaal! Kon het me al voorstellen dat als je op eigen tempo wil sporten dat de sportschool met groepslessen niet fijn zijn, maar met jouw achtergrond is het inderdaad veel handiger om thuis aan de slag te gaan en de sportschool echt geen optie. Inderdaad fijn dat ze bij die filmpjes ook een alternatief laten zien voor als je je dag niet hebt maar wel de lichtere variant kan volgen. Zelf doe ik bij de groepslessen ook wel eens de alternatieve minder zware oefening. Heb zo'n slechte conditie dat ik het nog niet allemaal vol kan houden.

Vind het ontzettend knap en goed van je dat je met zo'n achtergrond toch behoorlijk actief bent en dat ook probeert te blijven. Zal inderdaad niet iedere dag even makkelijk zijn, maar je geeft het in ieder geval niet op. En voor de kleinkinderen hebben opa's en oma's altijd veel over, volgens mij is dat bij alle opa's en oma's zo haha. Fijn dat de schoonouders met het oppassen kunnen afwisselen en de situatie begrijpen.

@lady blue : balen hé dat die groepslessen niet meer mogen. Maar goed dat je je dan even wat meer gaat focussen op het hardlopen om toch lekker bezig te blijven.
Altijd fijn om te merken dat kleding beter gaat zitten. Toch altijd een goed meetinstrument haha.
Fijn dat de kleine aanpassingen verschil opleveren. Hoe groter de aanpassingen hoe moeilijker vaak, dus fijn dat de kleine dingen best veel resultaat opleveren. En bij elkaar opgeteld is het uiteindelijk dan toch best veel.

Tja, iedereen heeft die uitschieters wel denk ik. Tenminste ik wel Lachen als het maar niet te vaak achter elkaar gebeurd. Nu weet je in ieder geval welke van de 8 smaken het lekkerste is, kun je de volgende keer kiezen van welke smaak je er eentje kan pakken om extra van te genieten.

-----

Gisteren weer op de hometrainer gezeten. Dit keer een warming up en cooling down toegevoegd, verder hetzelfde programma als de dag daarvoor gekozen. In totaal een uurtje lekker bezig geweest. Naderhand nog mijn heup/bil gemasseerd want die blessure begint stiekem weer flink zeer te doen. Dus de spieren weer wat los masseren en strekken. Helaas moet dat behoorlijk hardhandig om bij de juiste plaatst te kunnen komen. Vannacht ook weer om 4 uur wakker omdat ik door de pijn gewoon niet langer kan blijven liggen. Heel de week al last van en ben ook zo moe nu. Gelukkig is het weekend en kan ik de komende dagen rustiger aan doen.

Morgen gaat m'n vriend mountainbiken in de ochtend. Ik sla een thuis lesje bodypump over en ga morgenochtend nog eens op de hometrainer. Verder het hele huis nog poetsen en in de middag even lekker relaxen. Voor zondag nog geen plannen, misschien nog een ronde wandelen, goed voor de blessure en volgens mij werd het ook nog eens goed weer.

Fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 20:48    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Ik ben blij om vandaag te zien dat ik mezelf heb herpakt. Gisteren heb ik met mijn man een uur gelopen naar de stad toe en in de stad niets gezondigd. Deze ochtend ga ik met mijn moeder een uur lopen in het Goudse Hout. Erg mooie omgeving om te wandelen. Ik heb de spirit weer gevonden en ik ga zo door.

Met vriendelijke groet,

Kelly

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020 9:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Volgende
Pagina 25 van 34