Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Stevelina schreef:
…..
Misschien zijn er wel cm, af, meet jij jezelf ook?

Bij mij gaat het goed, heb een doel gezet om 21 dagen geen ongezonde suikers meer te eten, en het is me nu al 3 dagen gelukt. Ik wil verlost worden van die suikerverslaving.
Wel heb ik een paar dagen behoorlijk last gehad van afkickverschijnselen, mar nu gaat het al iets beter.

Bij de sportclub waar ik met infrarood aan het trainen was werd ik gemeten. Maar uiteindelijk weet ik daar alleen nog het totaal aantal cm van wat ik ben afgeslankt over het totaal van mijn lichaam. Thuis heb ik nog steeds geen meetlint in huis, ofwel ik meet mezelf niet meer. Ik merk vooral aan mijn broeken dat ze weer wat strakker zitten en dus weet eigenlijk ook wel weer dat er niet meer centimeters vanaf zijn gegaan sinds begin dit jaar.

De spiegel is eigenlijk mijn meetinstrument en zie daar nog weinig verschil. Laatste tijd ook niet zoveel kunnen sporten vanwege die blessure in vergelijking met afgelopen zomer. En de weegschaal is gemakkelijk om even op te staan, maar omdat die geen percentages aan geeft zegt het dus eigenlijk nog niet ontzettend veel van wat je nu eigenlijk bent afgevallen.. vet, spiermassa, vocht? Maar het een snelle manier natuurlijk.

Goed dat je een doel hebt ingesteld voor de komende weken. De eerste dagen zijn vooral het moeilijkst! Dus knap dat het toch al een aantal dagen gelukt is Erg blij Hopelijk kun je manieren vinden om jezelf af te leiden van die afkickverschijnselen. Want als je ergens mee bezig bent ben je afgeleid van die gedachten, tenminste zo werkt dat bij mij wel vaak. Succes nog in ieder geval de komende dagen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2020 14:03    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Logano schreef:
Gelukkig geen corona! Maar zo'n griep is alsnog vervelend. Dat je toch een circuit training bent gaan doen wil volgens mij al zeggen dat je al wat opgeknapt bent gelukkig.

Aah, hardlopen.. wat zou ik dat maar al te graag willen doen! Vooral in het najaar vond ik dat altijd heerlijk, behalve inderdaad als het te hard regende.

Ik ben nu twee keer in de week aan het sporten. De bodypumples op vrijdag is krachttraining. Maar de workout les die ik nu op de dinsdag extra volg is heel leuk, maar ook meer krachttraining naar mijn idee dan conditie. Kan geen kwaad, want dan train ik net weer andere spieren, dus alleen maar goed.

Ik zit dus nog wel een beetje te dubben.. heel leuk die krachttraining! Voel ook dat ik spierballen krijg en echt sterker wordt, maar door het laagje vet is natuurlijk daarvan niets te zien dat ik 'strakker' wordt. Ben nog een beetje zoekende wat ik moet doen als conditie training. Hardlopen zit er helaas niet in door mijn blessure in mijn heup/bil en heb daar de laatste jaren nog meer blessures door gekregen en dus is het niet voor mij weggelegd helaas. Maar wat dan.. Skeeleren zit er ook niet echt meer in met dit weer, dat is ook weer erg jammer. Jullie misschien wat tips? Eventueel wat ik thuis kan doen?

2x per week een wandeling met stevig doorlopen met goede schoenen van 1,5-2 uur (door de bossen bijv.) dat verbrandt echt calorieën en fietsen en zwemmen is ook goed voor de conditie en niet gevoelig voor blessures.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2020 14:48    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ik heb al 5 dagen geen suikers gegeten en het is beloond met 2.5 kilo eraf. Maandag woog ik 106.5 kilo en nu precies 104 kilo.
Ik wil ook het weekend doorgaan.
Gisteren een moeilijke dag gehad, stond 2x voor de kast,maar het is me gelukt om niets te pakken. Deze snaaitrek duurde wel erg lang, Rollende ogen van 16.00 uur tot wel 21.00 uur, daarna zakte het gelukkig af en ben ik toch met een goed gevoel naar bed gegaan.

Fijn weekend allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 9:50    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Stevelina schreef:
Ik heb al 5 dagen geen suikers gegeten en het is beloond met 2.5 kilo eraf. Maandag woog ik 106.5 kilo en nu precies 104 kilo.
Ik wil ook het weekend doorgaan.
Gisteren een moeilijke dag gehad, stond 2x voor de kast,maar het is me gelukt om niets te pakken. Deze snaaitrek duurde wel erg lang, Rollende ogen van 16.00 uur tot wel 21.00 uur, daarna zakte het gelukkig af en ben ik toch met een goed gevoel naar bed gegaan.

Fijn weekend allemaal.

Wauw knap hoor, loop hier o l de hele week te snoepen, en an denk ik niet doen niet doen maar toch pak ik zoetigheid pff word soms zo moe van me zelf
Dit gevecht win ik niet , n de zoetigheid knopje niet draaien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 10:17    

Reageer met quote
Shakena het is ook heel ontzettend moeilijk om die knop te vinden.
Ik worstel al denk ik 14 jaar met de zoetverslaving, alleen is het de laatste jaren alleen maar erger geworden. Rollende ogen
Nu neem ik iedere ochtend als ontbijt een flinke groene smootie, Geschokt niet echt lekker op de nuchtere maag, maar het helpt mij wel om de zoete trek te minderen en soms dagen helemaal weg.
Ik wil dit in ieder geval 21 dagen achter elkaar doen,want men zegt dat het minimaal 21 dagen duurt om een 'gewoonte'aan of af te leren.
Ik wil het deze keer een kans geven,want ook ik word zo moe van dat vechten tegen suiker wat ik bijna altijd verliest.
Daarom ben ik eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat het nu zo goed gaat zonder uitglijders, hoewel het gisteren wel heel zwaar was om vol te houden, maar dankzij mijn man is het me gelukt. Hij zei niet doen, je bent al zo goed bezig.Ik heb kunnen luisteren deze keer, hij bleef gelukkig de hele avond in de buurt zodat ik niets stiekem kon pakken. Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Na elke dag meer die het gelukt is om suikers te laten staan wordt het makkelijker, is mijn ervaring! Met drie dagen is het bij mij al een wereld van verschil en na een week taan ik niet meer naar zoetigheid. Suikers zijn naar mijn mening de grootste boosdoener bij overgewicht. Houd vol - het is het zo waard. Denk aan je gezondheid en dat je graag slank en fit wilt zijn!

Eergisteren hoorde ik dan een kennis van ons heel ziek is door Corona en in het ziekenhuis ligt. Een vrouw rond de 40 die aardig dik is. Gewicht is volgens mij aardig van invloed erop hoe ziek je van Corona kunt worden. En dat je het gevaar loopt op diabetes, hart- en vaatziektes en meer kans op het krijgen kanker hebt weten we waarschijnlijk allemaal wel.

Zet hem op allemaal! Schrijf voor jezelf op waarom je wilt afvallen en hoe je dat wilt bereiken. Zoek steun bij familie of professionals, maak een plan hoe je meer kunt bewegen. Gooi al het ongezonde en verkeerde eten weg en koop het ook niet meer.

En Sophie: begin vandaag en niet morgen Applaus

Laatst aangepast door Sasa op za 31 okt 2020 13:26, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 12:17    

Reageer met quote
Sasa bedankt voor je bericht.
Je hebt gelijk dat suiker gif is en ik wil niet meer in de macht van die suiker wezen.
Ik wil weer fit en slank zijn, inderdaad kan je daar een hoop lichamelijke ellende mee voorkomen heb ik eens gelezen, maar helaas is suiker ontzettend sterk waardoor je niet sterk kunt blijven om het niet te eten.
Ik ga ervoor, en bij iedere smootie die ik drink [ gelukkig zijn niet alle smooties vies] maar degene die ik niet lekker vind denk ik, kom op, drink het op, want het is gezond voor je en dat helpt mij wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 12:50    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
O, ik zie nu dat Sophie in een ander sprintje zit, ik was even in de war...

Deze week mijn doel gehaald met drie keer hardlopen. Voor de rest fiets ik altijd naar mijn werk (20 minuten op een dag 5x per week). Meer lukte me niet qua tijd, hooguit nog een zondagse wandeling. Zaterdag is poetsdag, dat beweegt dan ook heerlijk Stom lachje
Ik denk dat het mooi is als ik dat zo allemaal red, meer is gewoon niet realistisch!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 16:09    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@stevelina : ontzettend knap van je! Zeker als je al voor de kast staat en je dan toch kan omdraaien om het niet te doen. Zelf heb ik ook flink met een eetverslaving geworsteld, zo nu en dan nog steeds. Maar ik moet net als Sasa zeggen dat het steeds beter gaat om het te kunnen weerstaan. Helaas gaat dat natuurlijk niet zo snel als dat we zouden hopen, maar het kost inderdaad wilskracht en motivatie. Je bent echt al goed op weg met deze stappen. En denk er ook zeker weer aan terug als je weer een moment hebt dat het mis dreigt te gaan. Weet je nog die ene keer, toen kon ik het gewoon in de kast laten liggen dus dat lukt me nu ook!

Gisteren bodypump les gehad en merkte echt verschil nu ik van de week ook aan krachttraining heb gedaan. Dus ben benieuwd als ik dit zo vol blijf houden wat het voor mijn lijf doet. Had gedacht veel spierpijn te hebben vandaag, want was gisteren echt tot mijn max gegaan iedere keer en voelde dat ook behoorlijk. Maar gelukkig valt het wel mee Erg blij wat ook een goed teken is!
Verder ben ik aan het zoeken naar een home trainer. Ik wil toch iets aan mijn conditie conditie doen en wil niet nog eens een extra avond naar de sportschool moeten voor speciaal die hometrainer. Ik heb liever dat ik thuis op bepaalde momenten op de hometrainer kan wanneer ik dat wil en wanneer mij uitkomt. En ik denk dat fietsen voor mij nu het minste blessure gevoelig zal zijn.

Vandaag weer het hele huis gepoetst en dus al flink in de weer geweest. Vandaag even lekker bijkomen en morgen zien we dan wel weer. Allemaal nog een fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 16:58    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ik vergeet bij te houden hoeveel ik bewogen heb...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 okt 2020 17:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Volgende
Pagina 22 van 34