Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Eventjes voorstellen!

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   job1979
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezonder en voedzamer eten

Reageer met quote
Goedendag, ik heb mij vanavond ingeschreven omdat het mij met mijn voetbal onder de trui wel een goed idee leek om mijn ervaringen op de weg naar minimaal 15 kilo minder te kunnen delen met lotgenoten.
Ik ben Job, een vrolijke en vaak gezellige dertiger die het leven zoveel mogelijk probeert van de zonzijde te zien. Ik heb een vorm van autisme. Eet- en afslankproblemen zijn op zich geen onbekend probleem bij mensen met autisme, maar ik wil dat niet teveel als excuus gebruiken. Lach

Ik probeer langzaam slanker te worden, door gezonder te eten en drinken en (veel) meer te bewegen. Op dit moment ben ik aan het hardlopen geslagen: tussen 4 a 5 kilometer per training, hopelijk resulterend in een goede tijd op de Rotterdam AD Mini Marathon, op 12 april 2014. Dit evenement zal voor mij een mijlpaal zijn.
Ik heb een aantal programma's gevolgd in het verleden, zoals Margriet Streep Je Slank (maar dit bleek toen nog alleen op vrouwen gericht), Sonja Bakker (veel te ingewikkeld en radicaal) en recent heb ik bij een voedingsconsulente gelopen die het boek Mindful Eten van Joanna Kortink praktiseerde, maar dit programma was dermate vrijblijvend en gericht op gevoel en eigen inzicht dat het niet meer auti-proof was te noemen.
Sinds ik weer "gewoon" gezonder eet en drink en meer beweeg, ben ik 2 kilo afgevallen die er ook gemiddeld over een aantal weken gezien afblijven.
Tot zover even!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2014 1:26    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom bij de Weegclub Job. Goed dat je meer bent gaan bewegen, dat helpt zeker bij het afvallen en het doet ook goed voor je gezondheid in het algemeen. Lach

Ik wens je heel veel succes, groet, Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2014 12:58    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Job, welkom bij de weegclub. Jammer dat je voedingsconsulente je niet kon ondersteunen met die methode en knap dat je het nu toch op eigen houtje doet!

Dit weegclubforum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Van links naar rechts:
Ron, Odette, Ellen, Astrid, Emy,
Coby Dini, Karin

Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2014 15:07    
Man Weeggegevens   job1979

Dieet: gezonder en voedzamer eten

Reageer met quote
Dank jullie wel Kaatje en Flying Missy voor de spreekwoordelijke harten onder de riem en de welkomstwoorden!

Ik ga zeker verder met mijn best doen. Morgenochtend heb ik het eerste weegmoment sinds mijn inschrijving hier. Ik hoor dan ook van de huisarts of mijn bloeduitslagen goed zijn; ik ben afgelopen maandag namelijk geprikt voor een mogelijk Vitamine D-tekort en voor diabetes. Vooral voor dit laatste ben ik niet bang; er zijn geen klachten die wijzen in die richting. Een jaar geleden ben ik voor het eerst geprikt, vanwege mijn overgewicht en na destijds aanhoudende vermoeidheidsklachten, en toen bleek ik nog net geen Suiker type II te hebben, maar mijn Vitamine D bleek wel ernstig tekort te zijn. Twee maanden en een grote pot kalkpillen later (in juni) bleek na een controleprik al dat alle waarden weer zo'n beetje helemaal normaal waren, maar ik wil toch graag na een jaar en veel meer sporten, gewoon weer eens even weten hoe het zit.

Mijn gezondheid en conditie zijn in ieder geval de afgelopen 12 maanden sterk verbeterd.

Groetjes,
Job

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 mrt 2014 22:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1