Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje09
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten, meer bewegen

Reageer met quote
Hallo allemaal

Ik ben 22 jaar en ik wil nu echt serieus gaan afvallen. Ik had al langere tijd overgewicht maar dit jaar is dat flink erger geworden... Ik kamp al heel mijn leven met zenuwpijn waardoor ik in mijn beweging en sport behoorlijk beperkt ben. Lekker eten laten staan is voor mij vaak ook moeilijk. Toen mijn vriend en ik dik 2 jaar geleden gingen samenwonen, woog ik 78kg (ik ben 1.64m). Eind vorig jaar kreeg ik na jaren toch een probeer-behandeling tegen mijn zenuwpijn: een medicijn genaamd lyrica. Overal werd al gewaarschuwd dat dit medicijn tot gewichtstoename kon leiden maar ik kon maar aan 1 ding denken: alles is goed als ik maar minder pijn heb. Ik kreeg vrij snel al een beste dosis (2x daags 150mg) en van de een op de andere dag paste mijn werkblouse amper nog dicht. Ik kreeg striemen op mijn buik en toen ik tot maar eens op de weegschaal ging staan zag ik tot mijn grote schrik dat ik in 3maanden tijd ruim 6kg was aangekomen. Ik heb de huisarts gebeld en die heeft mij begeleid in het afbouwen van de medicijnen. Nadat ik gestopt was bleek dat ik in totaal ruim 8kg ben aangekomen... dit was stressvol genoeg en daarna om priveredenen nog meer stress leidden tot 10kg aankomen.... dit weekend maakte een vriendin vele foto's van mij en mijn vriend samen en alles wat ik zag was een bolle kop, een onderkin en een breed lichaam.... klinkt negatief maar dit was het moment dat bij mij de knop om ging. Vandaag alleen maar gezond eten in huis gehaald voor de hele week, frisdrank met suiker de deur uit, vanaf as vrijdag ga ik iedere week 1x baantjes trekken in het zwembad en ga ik vanaf nu buiten mijn werk om proberen iedere dag een klein stukje te lopen. Nu hopen op een mooi resultaat! In 1e instantie die 10kg maar weer eens kwijt en dan zien we verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2021 23:22    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
HalloGreetje , van harte welkom bij de weegclub.
wat vreselijk om te moeten leven met zenuwpijn
ik begrijp dat je dan wat extra gewicht voor lief neemt als je er van af kunt komen...en hielp het middel?
Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 06 jul 2021 7:54    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Welkom Greetje! Je gaat het vast leuk vinden hier bij de weegclub.

Mijn beste advies zou zijn om niet teveel tegelijk te doen maar om te kiezen voor veranderingen die je ook als je een slechte dag hebt, nog redelijk goed vol kunt houden.
Echte veranderingen in gewoonte helpen meer dan grote stappen te zetten die je niet volhoudt waardoor je dan snel terug bij af bent, met nog meer kilo's erbij.

Richt je vooral op wat je eet, beweging helpt niet erg om af te vallen. Je kunt wel dagelijks een stukje wandelen om je humeur en wilskracht te verbeteren.
Heel goed plan om frisdrank de deur uit te doen en ook geen of nog maar weinig zoetigheid en junkfood in huis te halen. Zorg dat je veel groente bij de hand hebt die je makkelijk kunt eten: geschrapte wortels, mini-tomaatjes, paprika, komkommer en eet dat bij de lunch en tussendoor. Hoe meer groente je eet hoe beter; pas als je meer dan een kg groente per dag eet hoef je je zorgen te maken!

Als je zin hebt, sluit je dan vooral aan bij dit sprintje: https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-340.html#2817118

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2021 12:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1