Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mo1969
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Intermittend vasten

Reageer met quote
Hallo, ik ben Mo. Vanaf vandaag dus deelnemer. Sinds de geboorte van mijn tweede, inmiddels 14 jaar geleden, ben ik bóven mijn normale gewicht, wat de laatste 5 jaar is toegenomen tot vér boven mijn gewicht. Niet bepaald iets wat goed voelt, ook niet létterlijk. Ik merk gewoon dat dit gewicht niet bij mij past. In de afgelopen 14 jaar diverse keren geprobeerd weer terug te komen op het gewicht van vóór de zwangerschap. Een klein beetje onder de 80 kg. zou mooi zijn. Het is me niet gelukt. Ik heb inmiddels een gewoon puber-gezin, we zijn twee werkende ouders, hebben te maken met de gebruikelijk gein en ongein en soms ietsjes meer, maar over het geheel genomen een vrij standaard verhaal. Toch is mijn huidige leefsituatie en hoe ik mij daarin voel, een belangrijke aanleiding voor het steeds verder toenemende gewicht. Toen ik onlangs de 90 kg. ging raken, vond ik echt: "Nee, daar wil ik niet aan wennen, aan een 9... gewicht". Behalve mijn gewicht wil ik af van het doorlopend onrustig en daarbij (daardoor) hongerig zijn. Uit ervaring (van lang geleden) weet ik dat fysieke onrust afneemt, als ik gezonder (dus minder vaak, en minder suikers) eet. Die fysieke rust wil ik graag weer voelen. Ik ben bekend met het weightwatchters-programma en met paelo, wat een goed houvast vormt. Nu wil ik, samen met een paar collega's, ervaren wat intermittend vasten voor me gaat doen. Ik heb gekozen voor de 16/8 vorm en ben net begonnen. Ik heb nu herfstvakantie (ik werk in het onderwijs) en dat is een handige week voor mij om de knop om te zetten. Hoef ik niet om 11.00 uur met een ontbijtje in mijn hand de klas te begeleiden. Ook na deze week heb ik weinig les-momenten, dus kan ik al met al een maand goed doorzetten. Ik ben benieuwd Erg blij en begin met goede moed. Fijn vandaag te ontdekken dat deze Weegclub bestaat. Jullie en de info gaan me zeker gemotiveerd houden. Ik moet nog wel even mijn weg zien te vinden op deze sit: er staat zóvéél op! Gaat me wel lukken, jullie komen me vast ergens tegen. Iedereen veel succes én geniet een beetje van de herfst. Lieve groet, Mo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 okt 2019 13:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Mo, van harte welkom bij de weegclub.
Hier een beetje info over ons forum lees en post actief mee dan krijg je zo de steun die je nodig hebt om gezonder te worden

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 19 okt 2019 20:06    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Mo van harte welkom op de weegclub
idd een handige week om nu te starten
ik weet uit ervaring dat suiker laten staan goed werkt Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 19 okt 2019 22:33    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom, heel veel plezier en succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 okt 2019 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Welkom Mo1969 en wat een herkenbaar verhaal.
Na kinderen .... mijn gewicht .... Rollende ogen
Ik schommelde heen en weer, het bleef er nooit af.

Ik ging gestaag naar de 80 en dat was bij mij dit keer de doorslag.
En ben begonnen met IF 16:8 icm khb, zoals je al gezien hebt in mijn eetdagboekje. Ga jij ook een eetdagboekje aanmaken?
Kunnen we elkaar daar motiveren en stimuleren ... Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 okt 2019 8:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1