Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kate s vijfjarenplan
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Omdat overwicht voor mij al jaren "een dingetje" is, heb ik gekozen voor een nickname om in rust mijn weg te gaan.
Na diverse voedingscoaches, gewichtsconsulenten, diëtisten en ervaringsdeskundigen op die weg te zijn tegengekomen, komen er juist elk jaar een paar kilo bij. Het overgewicht is me inmiddels gaan beheersen, en dat lijkt me niet gezond.
Niet wat ik wil, wel wat ik doe.... spanning, onrust en niet op te lossen zaken weg eten, en hoe!
Niet gelukkig zijn met de kilo's die ik met me meetil en de beperkingen die ik ervan ervaar.
Ik hoop dat ik hier een gezonde relatie met eten ga ontwikkelen door daadwerkelijk gezond te gaan eten (het doen!) en leren omgaan met de sterke drive om te willen snaaien, eten , eten, eten,.... Zodat ook ik trost op mezelf kan zijn met het gewicht waarvan ik weet dat het beter bij me past en bij de activiteiten die ik wil ondernemen.
Ik heb mezelf 5 jaar gegeven om de beste versie zo mogelijk van mezelf te worden en de dingen op de rit te krijgen. Ik loop gewoonweg met een te fors overgewicht om in een jaartje een gezonde BMI te krijgen, wat ik wel uiteindelijk wens voor de toekomst.
Ik hoop dat we elkaar kunnen bemoedigen, uitdagen voor het beste en samen bereiken wat we allemaal willen: afslanken.

Groetjes en veel succes allemaal!
Kate s vijfjarenplan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Hallo Kate , van harte welkom bij de weegclub.
goed om een meerjarenplan te maken...
zoek je valkuilen op en probeer daar wat aan te doen
ik heb gemerkt als ik suiker en alcohol zoveel mogelijk laat staan er geen snaaidrang meer is

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 11:40    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Veel succes Kate!

Heb je ook een plan gemaakt waardoor het je nu wel gaat lukken?

Welk voedingspatroon ga je doorbreken en hoe?
Wat ga je doen met de moeilijke momenten?
Hoe ga je de motivatie hoog houden?
Beweegplan?
Speciale gelegenheden, viermomenten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 12:35    

Reageer met quote
Dankjewel dipinipi,

Alcohol drink ik geen druppel, maar suiker snoep ik genoeg...
Heb je suggesties waar ik tips en tricks kan lezen om van de suikerverslaving af te komen? Heb jij "afkickverschijnselen"gehad?
Groetjes Kate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ik ben gelukkig nooit een grote snoeper geweest maar ik denk dat je met een week *Cold Turkey* er echt wel vanaf bent...3 dagen ellende en daarna gaat het echt beter,het is het proberen zeker waard
ik neem voor bakwerk ed een goede suikervervanger die je bloedsuiker met rust laat
een stukje pure choco kan wel af en toe
er is genoeg lekker fruit als je trek hebt in iets zoets...de bananen en druiven voorlopig nog laen staan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 12:50    

Reageer met quote
Wat een goede vragen stel je.
Ik heb een gevarieerd voedingsplan bedacht dat ik wil gaan volgen. Daar wil ik dagelijks een uur wandelen/fietsen aan toe voegen, 3x per week 20 min krachtoefeningen (gewichtjes/elastische band enz.), op tijd naar bed, meer rustmomenten (niksen en lezen/knutselen etc ter ontspanning) en starten met 2 ochtenden vrijwilligerswerk doen (kan ik minder met eten binnen handbereik thuis bezig zijn) en ik denk te gaan doen daarmee wat me energie geeft omdat ik het me leuk lijkt.

Ik had bedacht omdat ik van bakken hou, om op vrijdag of zaterdag 1 ding te bakken (en dan alle andere zoete dingen die los en vast zitten gedurende de week mee stoppen om te eten) en dan 1x in principe zondagochtend) dat als verwennerij te doen (dat is al zooooo veel minder dan alle eetbuien). Op verjaardagen neem ik een normaal puntje taart maar laat de rest staan.
Ik ga geen gebak en vette snackbroodjes of worstenbroodjes meer tussendoor kopen, geen chips tenzij verj meer tussendoor kopen (wat in huis hebben gaat op en aten we 1 -2 x per week).
Ik laat me inspireren door nieuwe gezondere recepten (variatie en ik hou van koken).

Cheatmomenten plan ik dus in (1x per week zondagochtend en feest-en verj dagen) en probeer daar extra van te genieten i.p.v. gewoonte en overdosis (keuzes maken)
Dus meer genieten en minder calorieen inname, gezondere keuzes nemen die voeden i.p.v. vullen en meer beweging.
Doseren en meer rust nemen/ontspanning en meer bezig blijven (moestuin, huishouden, vrijwilligerswerk, verzorging en activiteiten met zoontje/gezin).

Met moeilijke momenten omgaan vind ik nog wel de grootste uitdaging, soms denk ik wel eens gewichtjes binnen handbereik leggen en even wat daarmee doen en hopelijk dan gedachten op wat anders krijgen? tip zijn welkom Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 13:03    

Reageer met quote
Kan iemand me vertellen hoe ik op het bericht van iemand reageer , geadresseerd aan diegene? # learning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Je hebt er in ieder geval over nagedacht en wellicht je aansluiten bij een sprintje.

Zelf heb ik gemerkt dat een voornemen van minder eten, snoepen niet voldoende is. Die wilskracht kun je ineens verliezen maar je kunt wel leren hoe je slim om kunt gaan met die momenten en hoe je verder gaat als het toch eens misgaat.

Ieder doet het op zijn eigen manier, ik heb veel geleerd van Judith Beck, ben zo anders gaan denken over eten.

Succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019 7:14    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Kate s vijfjarenplan schreef:
Kan iemand me vertellen hoe ik op het bericht van iemand reageer , geadresseerd aan diegene? # learning

Klik op nieuw antwoord en post je bericht

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019 10:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1