Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tulip2017
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi,

Ik ben een moeder van 2 kinderen en 43 jaar.
Ik ben 1,58m en was mijn hele leven eigenlijk onder mijn ideale gewicht (47kg). Met het kinderen krijgen is er bijna 15kg in 4-5 jaar tijd bijgekomen en in de laatste 5-6 jaar is daar langzaam maar zeker nog zo'n 12-13kg bovenop gekomen. Met name omdat ik full-time vanuit huis werk en dus veel stilzit achter de computer.

Op dit moment begin ik met 74.6 kilo en streef naar 58 kilo.

Omdat ik full-time werk en ook huishouden en boodschappen doe, heb ik niet veel extra tijd om hobbies te hebben, sociaal leven goed van de grond te krijgen of zelfs maar te sporten.

Op een gegeven moment raakte ik al uitgeput als ik een paar honderd meter moest lopen en toen schrok ik en realiseerde ik me, dat ik niet alleen te zwaar maar ook erg onfit was.

Ik ben toen 2 jaar geleden dagelijks gaan wandelen zodat ik in elk geval weer een rondje van een 30-45 minuten kon lopen op normaal tempo en niet extreem uitgeput te raken.
Na een poosje lukte me dat uitstekend en kon ik zelfs de helft van mijn rondjes om de paar minuten lopen, ook 30 seconden hardlopen.
Ik ben meer recentelijk meer met de fiets gaan doen (ipv auto), in een goed tempo, zodat mijn dagelijkse boodschappen ook als oefening zijn gaan gelden.

Ik heb me in de afgelopen 2 jaar dus nooit gewogen omdat het me ten eerste ging om beter uithoudingsvermogen te krijgen en fitter te worden, maar aan de maat van mijn kleding te zien ben ik niet of niet veel afgevallen. Maar ook niet het tegendeel.
Ik ben nu eindelijk toe aan het aanpakken van mijn overgewicht.

Maar ik ben ook wel een beetje bang voor teleurstellingen, dus heb ik de neiging op sommige vlakken weinig ambitieus te zijn.
Het is moeilijk om die mentaliteit van noodzaak hiervoor te bewaren.

Nu wil ik kijken of ik met vaker de fiets en 3 x p/wk joggen, wat ik al een paar jaar deed, plus kleinere porties eten, minder snacken en zo min mogelijk tot geen suiker, ook - behalve fitter worden -
kan afvallen.

Ik begin vandaag dus met 74.6 kilo en streef naar 58 kilo. Dit lijkt me op het moment vrij onwaarschijnlijk maar ik moet toch mijn streven hoger zetten dan mijn verwachtingen om gemotiveerd te zijn ervoor te werken.

Mijn streven is tevens dat ik qua joggen straks in een tijdsbestek van 3 x per week zo'n 30-45 minuten, minimaal 5 minuten achter elkaar kan joggen afgewisseled met 1-2 minuten wandelen.
Zo hoop ik steed meer calorieen te verbranden in mijn jog-tijd.
Wie weet loop ik uiteindelijk wel 30 minuten achter elkaar hard, maar daar durf ik op dit moment nog geen verwachting voor te scheppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017 12:32    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Tulip, van harte welkom bij de weegclub. Ik ben ook klein, 1,57 m. En ik wil ook graag naar de 58 kilo. Ik weet nu uit ervaring dat het behoorlijk moeilijk is. Ik ben 50 jaar en ik sta 4 dagen in de weeg, 9 uur op mijn benen, maar mijn uithoudingsvermogen is dan nog waardeloos. Wie weet kun je het beter doen dan ik. Pak het stap voor stap aan en op je eigen manier. Heel veel succes en ook heel veel plezier.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017 22:21    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom Tulip
je bent al super op weg,de volgende stap gaat je dan ook zeker lukken hoor
eet wel voldoende zeker op je hardloopdagen...suiker laten staan is een heel goed begin en snacken kan ook gezond...dan ben je al een eind op weg

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2017 9:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1