Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen -SandraMaria-

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   SandraMaria
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Dr. Cohen

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Nou, daar ga ik weer?.

Ander half jaar terug ging het zo goed.

Verhuisd, verbouwingen, eigen bedrijf opgestart (van m??n man) dus ik dacht?. ik denk nu eens aan mezelf, we hebben drie jonge kinderen dus dat valt niet altijd mee.

Begonnen met Dr. Cohen en dat sloeg goed aan het werk bij mijn echt goed, leuke reacties hier en daar, maar ook vervelende, vorm van jaloezie denk ik?
Ik had er in ieder geval moeite mee, mensen vinden dat ze altijd hun meningen en hersenspinsels moeten uiten, goed bedoeld.
En beseffen vaak niet hoe kwetsbaar je bent.
Voor je eigen weet je het allemaal wel, maar ze vinden het dan weer lastig rekening met je te houden, misschien hou je bij hen dan een spiegel voor.
Ik heb er helemaal geen moeite mee hoor om m??n eigen eten mee te nemen naar mensen, maar dan val je wel op en het vraagt wel voorbereiding, of dan denk je dat ze rekening met je houden en dan valt dat toch vaak tegen.
En in restaurants is het ook moeilijk want dan ben je een lastige klant.

Met het Dr. Cohen dieet, je mag bij voorbeeld geen gist en granen, nu dat geeft bij heel veel mensen vraagtekens en discussies, wat dan wel? Nou, er is ook nog zoiets als groeten en natuurlijk fruit en vlees.

En iedere keer denk ik, ik trek me van niemand wat aan, ik vertel gewoon niet dat ik aan het lijnen ben!, maar je ze ruiken het gewoon of zo.
Of ik vertel ze gewoon dat het niet van dokter mag (dat ik allergisch ben), dan word je op eens wel serieus genomen.

Bij het Dr. Cohen dieet, is het zo als je op gewicht ben, dat je dan een stabilisatieprogramma moet volgen om bepaalde voedingsmiddelen weer toe te voegen aan je eetpatroon, als het tegen zit kan dat wel ruim een maand duren.

Dat is dus de vorige keer niet gebeurd, er lagen toen al sinterklaas lekkers in de winkel (ieder jaar lijkt dat wel vroeger) en de mensen (gaan we weer, maar je hebt er wel mee te maken) vinden dat je wel genoeg bent afgevallen, ??dat je wel weer moet gaan eten hoor?? of je dat voor die tijd niet deed.

En ik had er ook geen zin meer in.

Je hebt gewoon levenslang, en dat wordt nog al eens vergeten, ook als je op gewicht bent.

Maar?..na een rotperiode waar ik eigenlijk nog middenin zit.

Twee maanden terug is m??n Moeder op 65 jarige leeftijd plotseling en onverwachts overleden.

Vond ik toch dat ik maar weer eens goed voor mezelf moest gaan zorgen.
Goed naar mijn eigen gevoel moest luisteren en dat kan ik alleen maar zelf, maar ja ze bedoelen het allemaal zo goed?..hoe hebben andere mensen dat dan toch???

Ik heb dan toch maar weer de draad opgepakt, en ben met frisse moed begonnen.

De vorige keer ben ik 25 kilo afgevallen en dat zit er allemaal weer aan en met 10 kilo extra, dus dat kan en mag niet weer gebeuren.
Ik heb hulp en steun aan m??n man en kinderen gevraagd dus het moet nu goed gaan.

P.S. Als ik maar eerst weer onder de 100 kilo zit - op m'n Dochter haar verjaardag.
M??n streef gewicht is 80 kilo - op m??n eigen verjaardag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 11:30    
Vrouw Weeggegevens   Zwil
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi!

Wat een lang verhaal. Je hebt in ieder geval al een goed begin gemaakt. Wat voor soort ondersteuning verwacht je van dit forum? Er is natuurlijk niemand die jou nu een tip durft te gaan geven.. Lach
Hoe dan ook; succes wensen kan altijd! Veel succes...

Zwil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 18:42    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo SandraMaria, welkom bij de weegclub. Nou Zwil, ik durf wel hoor! Lachen
Je hebt gelijk dat je het zelf moet doen en 'levenslang' hebt, dat zeg ik ook altijd. Totdat Maay tegen me zei dat je het ook om kunt draaien: je hebt een langer leven! Probeer het eens zo te zien.
Je zorgt zo goed mogelijk voor je lijf, je hebt het al eerder gedaan en weet hoe het moet. De goedbedoelde adviezen probeer je te laten voor wat ze zijn: goedbedoeld. Kun je er iets mee dan gebruik je ze, zo niet dan leg je ze naast je neer.
Over de uit jaloezie geboren commentaren zullen we het maar niet hebben; laat ze van je af glijden.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.
Tip zorg dat in de titel van je dagboek je Nicknaam of dagboek komt te staan dan komt er een link naar toe in je profiel te staan

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 21:28    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met Cambridg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 13:51    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als je het aangepast wilt hebben in je profiel, dan kun je hier
https://www.weegclub.nl/forum/stel-hier-je-forum-vragen-ook-voor-profiel-aanpassingen-t11138.html
een berichtje posten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 15:27    

Reageer met quote
Nog 4 kilo en dan komt het lastigste. ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2012 9:02    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen aan 'BodieBoost' Lach
ik heb nog 50 kilo tegen Rollende ogen

SandraMaria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2017 11:32    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Succes gewenst dan maar weer. 50 kg is wel veel maar als je doorzet en voor langzaam afvallen gaat, ( dan blijft het er ook beter af) moet het je lukken.

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2017 18:31    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben 18-04-'17 begonnen met 'maaltijdvervangers'.
Ik heb nog 53.4 kilo te gaan en het zal lukken Lach

Iedereen heel veel succes Duim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017 18:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1