Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Even voorstellen, marianneke81

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Ik ben Marianne, 35 jaar, voor 2008 ben ik op eigen kracht 30kg afgevallen ik was toen nog 88 kg maar voor dat moment was het even genoeg en was mijn doel tijdelijk om gewoon op gewicht te blijven voor ik weer verder ging ik wilde graag weten of me dat zou lukken. En dat ging erg goed.
In 2008 ben ik plotseling ziek geworden en in het ziekenhuis beland, ik bleek een alvleesklierontsteking te heb en als gevolg van galstenen. Dus toen de alvleesklier weer rustig was hebben ze me geopereerd en de ontstoken galblaas eruit gehaald. Daarna had ik de pech dat mijn alvleesklier weer is gaan ontsteken en ik een bacteriele infectie in mijn bloedbaan kreeg. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Ik knapte maar heel langzaam op, wat op zich al vreemd was want zelfs de arts stond voor een raadsel wat dat betreft. Maar ruim 2 weken na de operatie mocht ik eindelijk naar huis. Nog lang niet de oude maar ik knapte nog steeds heel langzaam op.

Helaas ben ik daarna nooit meer de oude geworden, bleef klachten houden en er zijn er in de afgelopen jaren steeds meer bijgekomen. Na eerst ruim een jaar in de psychiatrie terecht gekomen te zijn omdat men mijn klachten bestempelde als somatisch onvoldoende verklaarde klachten, is er toen eindelijk verder onderzoek gedaan op mijn eigen aandringen. Ik ging namelijk alleen maar verder achteruit en had ondertussen een rolstoel nodig voor buitenshuis omdat ik nog geen 100 meter meer kon lopen van de pijn en de spierzwakte. En aan mijn inzet lag het niet, al werden dat soort dingen ineens wel in de einrapportage geschreven Heel heel boos

Uiteindelijk bleken mijn klachten na jaren zoeken helemzal niet zo onverklaarbaar, dus nu ben ik de 'gelukkige' bezitter van de labels B12 opnamestoornis, Hypermobiliteitssyndroom/ Ehlers Danlos syndroom type 3, verstoorde vitamine D Stofwisseling (geen tekort), PCOS, slaapapneu, geen diepe slaapfase hebben waardoor er weinig herstel pkaats vind tijdens de slaap en last but not least heb ik 3 weken geleden te horen gekregen dat ik ook nog eens dunne vezel neuropathie heb.

Helaas ben ik door een combinatie van verkeerde adviezen van een dietiste die ten onrechte uitging van hoeveelheden voor een gezonde vrouw van mijn leeftijd die voldoende kon bewegen, zeer minimale beladtbaarheid qua bewegen (de dag door komen is vaak al genoeg om die grens te bereiken zeg maar), en medicatie die als bijwerking gewichtstoename heeft maar die heel moeilijk te vervangen is omdat ik heel heftig reageerde op andere medicatie en ik niet alles mag hebben (door een cyp2d6 afwijking). Ik ben dus in 3 jaar tijd heel veel kilo's weer aangekomen en weeg nu weer 116kg.

Ik krijg regelmatig van artsen te horen dat ik te zwaar ben, ja duh dat wist ik ook wel, en dat ik maar af moet vallen dan wordt het vanzelf wel beter (euh, ja tuurlijk dat geneest echt een erfelijke bindweefselafwijking en mijn dunne zenuwvezels groeien dan zeker ook weer spontaan aan, zucht) Maar goed mijn standaard reactie is dan altijd ja graag als u mij kunt vertellen hoe ik dat moet doen met mijn dieet (ik mag geen gluten, tarwezetmeel, lactose, paprika's, pepers, appels en kiwi's), het niet meer en intensiever kunnen gaan bewegen als dat ik nu doe. En dan blijft het altijd angstvallig stil en wordt er vervolgens overheem gepraat en overgegaan naar een ander onderwerp.

Nu wil ik natuurlijk wel heel graag afvallen en heb ik maar besloten om het zelf te gaan proberen, want hoe minder gewicht ik kee hoef te slepen hoe minder mijn toch al hypermobiele gewrichten belast worden. Vorig jaar heb ik van mijn tante een boekej van de weight watchers gehad, het boodschappen boekje van de propoints. Maar helaas heb ik door de hoge ziektekosten in combinatie met een uitkeringssituatie (ben helaas al een jaar of 4 volledig afgekeurd ensinds vorig jaar ook duurzaam) geen geld voor een lidmaatschap bij weight watcher, zelfs niet voor online dus ik hoopte hier wat tips te vinden en misschien iemand die mij kan helpen met hoeveel punten ik per dag mag hebben en eventueel het extra weektotaal is. Ik houd zelf thuis in een schriftje weer bij wat ik eet en heb er ook al de punten achter gezet uit het propoints boekje omdat ik wil weten wat ik nu eet zeg maar voor ik echt ga starten.

Ik kwam in mijn zoektocht dit forum tegen en dacht dus laat ik me aanmelden want samen sta je toch sterker en kun je elkaar steunen en eventueel helpen met tips en adviezen. Of gewoon je frustraties spuien. Ik hoop dat het me op deze manier toch gaat lukken om wat gewicht te verliezen, al is het maar met hele kleine stapjes.

Ik ga me de komende dagen maar eens verdiepen in de rest van het forum en hoe alles hier werkt enzo. En wie weet zet ik mijn eigen geschreven eetdagboekje ook nog wel over naar een digitale versie hier op het forum, want had al wel begrepen dat daar een subforum voor is.

Sorry voor het lange voorstelstukje, en bedankt voor het helemaal lezen Erg blij en alvast sorry voor de spelfouten. Ondanks alles ben ik trouwens nog altijd heel positief ingesteld en kijk ik naar de mogelijkheden wat wel kan en niet zozeer naar mijn beperkingen al is dat niet altijd even makkelijk maar het maakt het leven ondanks alles wel een stuk leuker Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016 11:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Hallo Marianneke, van harte welkom bij de weegclub.

Een lange weg door de doolhof van de gezondheidszorg ben je dus gegaan. ohhh Wat goed dat je ondanks alles toch weer een poging wilt doen om af te vallen! Minder kilo's maakt het misschien ook makkelijker om de dag door te komen en de energie die je dan overhoudt kun je aan andere dingen besteden dan. Ik geef je de link naar de dagboekjes van Weight Watchers. Daar vind je vast mensen die je dan verder kunnen helpen!

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn, Moniek en Pianojuffie. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 0:38    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Welkom op de Weegclub Marianneke.
Wat hebben jij en je lijf samen al een hoop mee gemaakt! Ik vind het heel goed van je dat je nu toch weer de strijd met de kilo's aan gaat!
Heel veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
ik kom je hier ook even welkom heten,een heel verhaal zeg Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 9:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom Marianneke,

je mag zelf in je profiel je gegevens om mee te wegen invoeren erna is het ook mogelijk om met een sprintje mee te doen,

succes

Laatst aangepast door Ellen op zo 31 jul 2016 12:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 10:34    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Marianneke, ook ik wil je graag welkom heten.
Medisch gezien ben je aardig op de proef gesteld en hebt het niet makkelijk. Dat is wel duidelijk.

Flying Missy heeft me attent gemaakt op jou met de vraag om je te proberen te begeleiden.
Dat wil ik graag doen, als jij dat zelf ook wilt.

Van het allernieuwste systeem van de Weight Watchers, SmartPoints, weet ik niet heel veel.
Maar ik weet wel aardig wat van de ProPoints, dat volg ik namelijk zelf ook. Nog steeds.
Je bent al goed begonnen door alles te noteren, dat geeft inzicht.
Weeg ook alles af.
Ik raad je aan een dieetdagboekje aan te maken hier en ook hier te noteren wat je zoal eet en drinkt, met het gewicht en de Points erbij.

Weet je ook al hoeveel Points je op een dag mag?
Ik wil het met alle liefde voor je berekenen.
De gegevens die ik daarvoor nodig heb is:
Leeftijd: 35 jaar
Gewicht: 116 kg
Lengte ONBEKEND
Wil je je lengte nog doorgeven?

"Hoor" graag van je.
Veel succes.

Laatst aangepast door Pianojuffie op zo 31 jul 2016 11:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 11:53    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt dames voor het welkom, en de uitleg hoe een en ander werkt. Ik had ondertussen van Dini al uitleg en hulp gehad in het weight watchers draadje en heb ondertussen een uitgangspunt qua propoints waar ik mee wil gaan beginnen.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van mijn struggles en hopelijk vooral overwinningen, ik zal een dezer dagen eens een dagboekje aan maken voor mezelf. Ik ga mezelf nog even verdiepen in die tickers en wat dat meewegen inhoud enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 11:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Pianojuffie
Ik lees je berichtje nu pas, mijn tablet loopt soms een beetje achter met het tonen van reacties enzo. Ik neem je aanbod heel graag aan qua begeleiding. Hoe wilde je dat vorm geven? Gewoon hier op het forum ergens, in bijvoorbeeld het eetdagboekje wat ik nog aan ga maken ergens deze week? Of per PB, of hoe een persoonlijk bericht ook mag heten op dit forum (soms best verwarrend met al die verschillende forums Erg blij )

Ik had ondertussen van Dini in het Weight Watchers draadje al een soort van benadering gekregen van het aantal punten wat ik zou mogen eten en zij had het over ergens rond de 33-35 punten.
Ik heb gewoon een propoints boekje dus dat komt mooi uit Erg blij
Ik ben eigenlijk ook maar meteen alles af gaan wegen want anders weet je niet hoeveel punten iets is natuurlijk. Maar soms is het wel wat ingewikkeld omdat ik met het gluten en lactosevrij zit en ik dus niet goed wist of bijvoorbeeld mijn glutenvrije crackers voor dezelfde hoeveelheid ook hetzelfde aantal punten opleverde. Maar heb ondertussen ook de propoints calculator gevonden en het wijkt niet heel erg veel af dus denk dat ik mijn glutenvrije cracotte achtige crackers gewoon als de crackottes reken. Anders moet ik gaan rekenen met tienden en dat maakt het zo onoverzichtelijk. GV brood is hetzelfde als gewoon brood maar er is dus geen glutenvrij alternatief met groen logo voor een nog gezondere keuze.

Mijn lengte is 1,68m
Maar ik denk dat er bij de berekening van mijn punten wel echt rekening gehouden moet worden met dat ik echt vrij weinig kan bewegen en dit ook niet echt kan opbouwen met training. Dit heb ik geprobeerd meerdere keren maar het resultaat was standaard nog verdere achteruitgang.
Want anders loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan als een aantal jaar geleden met het advies van de diëtiste waar ik toen kwam.

Ik hobbel een beetje rond binnenshuis voor zover dat gaat en maak op de momenten dat dat niet gaat gebruik van een trippelstoel. Buitenshuis kan ik op een goede dag hele kleine stukjes fietsen zoals bijvoorbeeld naar de huisarts of de oefentherapeut (wat normaal een minuut of 5 tot 10 lopen is zeg maar) en echt verder dan dat kan ik niet komen en ook niet elke dag. En ik loop af en toe op en neer naar de brievenbus en de supermarkt letterlijk om de hoek. Maar verder maak ik gebruik van een elektrisch bestuurbare rolstoel. En er zijn periodes dat ik dus echt bijna niks kan en het grootste deel van de dag zit/ lig.
Ik krijg van de oefentherapeut oefeningen mee naar huis die vooral te maken hebben met mijn spierbalans en behoud van wat ik nu nog kan zeg maar. Hele kleine oefeningen die meestal zittend dan wel kort staand kunnen worden uitgevoerd en die ik bijna dagelijks doe.

Hoop dat je hier iets mee kan. En lees graag hoe we die begeleiding verder gaan vorm geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 16:18    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
Juffie kan het even uitrekenen wat het zou moeten zijn en dan kan je wat aftrekken vanwege je mindere mobiliteit
ik heb ook wel een calculator maar ik ben nu niet thuis en kan dat niet voor je doen...2 weten meer dan 1 Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Hallo Marianneke,

Ik heb je dagtotaal uitgerekend en dat is 31 ProPoints.
Dat is het aantal wat je normaal gesproken MOET opeten.
Daarnaast heeft iedereen nog 49 Points om over de hele week te verdelen.
Ook kan je Points verdienen met bewegen.
Jouw situatie is natuurlijk niet gewoon, maar als ik jou was dan nam ik om te beginnen sowieso die 31 Points, het minimale dus.
Kijken hoe je lichaam reageert.

Verder dagelijks :
minimaal 2 liter vocht
5 porties fruit/groente
3 porties calciumrijke produkten
2 á 3 porties vet

En Dipinipi heeft gelijk, 2 weten meer dan 1, dank je wel Dipi.

Wat de begeleiding betreft is het heel eenvoudig.
Je maakt een eetdagboekje aan, daar abonneer ik mij op en zie dan wat je allemaal doet.
Belangrijk is om alles nauwkeuring af te meten en te noteren, als wat je in je mond steekt, ook als het eens minder goed gaat.
Daar hoef je je niet voor te generen.
Als ik iets zie waarvan ik denk, dat kan anders/beter dan stel ik je dat voor.
Als je vragen hebt dan vraag je dat aan mij of Dipinipi.

Je hebt inmiddels ook een calculator. Mooi.
Mocht je er niet uitkomen dan geef je mij op hoeveel koolhydraten, eiwitten, vet en vezels er in 100 gr. produkt zitten en dan reken ik het voor je uit.

Voor nu veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 18:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2