Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even snel voorstellen

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   GhostBC
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Eigen visie

Reageer met quote
Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Bart, en ben van natuur uit een fanatiek sporter. Heb mijn hele leven gefietst, hard gelopen, fitness gedaan en ben altijd met voeding bezig geweest. Helaas ben ik er ook gevoelig voor om snel aan te komen. Als ik even een week rust nam, zat er zo een kilotje aan. Opzich niet erg, echter sloeg vorig jaar het noodlot toe...

Ik had al meerdere malen last van mijn been, tijdens her hardlopen werd mijn linker voet een beetje gevoelloos. Dit was na een half uur lopen, dus dacht eerder aan verkeerde schoenen, verkeerde houding of iets... nu hardlopen niet erg goed is voor gewrichten etc, deed ik dat maar even niet meer. Fietsen is immers net zo leuk!
Vervolgens kreeg ik veel last van mijn linker bovenbeen... hamstring, zo voelde het. Meer strechen hielp niet erg. Toch maar eventjes naar de dokter.
Uiteraard (sorry, ik heb het niet zo op de gezondheidszorg in NL) kwam er na dit doktersbezoek niets uit. Na wat testjes, op tenen lopen, of juist op hielen, werd ik weer naar huis gestuurd.

Even rust nemen, dat was mijn eigen advies. Echter was ik veel bezig in en om het huis (boerderij) en veel met straatwerk bezig op dat moment.

Uit je benen tillen! Dat weet toch iedereen? Maar nu ik last had van mijn ‘bovenbeen’ ging ik toch automatisch dat minder belasten.

Een aantal dagen erna had ik erg veel pijn in m’n ‘hamstring’. Toch weer naar de dokter, met het verhaal dat ik mij echt niet aanstelde, en dat dit echt foute boel was. De dokter verwees mij door naar het ziekenhuis om een echo te maken van mijn been. Ook hier was niets op te zien.

Weer terug aangekomen bij de dokter wisten we er geen raad meer mee. Ikzelf wist het ook niet. Het voelde als een vaste spier. Het gekke was ook dat het in de loop van de dag wegtrok. Dus het leek echt een hamstring blessure die in de loop van de dag soepeler werd.

Fysio.... dat was nog een ding om te proberen. 24 behandelingen en weken verder, nog steeds geen verbetering. Af en toe leek het te helpen, maar over het algemeen werd het alleen maar slechter.

Op een zondag ochtend, na weer een week zwaar werk, kwam ik opeens mijn bed niet meer uit. Ik probeerde in de auto te stappen opweg naar mijn werk, maar ben in een rit van 10 km wel 4 keer uitgestapt omdat ik het niet meer trok.

Er schoten zenuwpijnen door m’n onderrug en mijn been. Mijn voet werd permanent gevoelloos aan de buitenkant en elke beweging deed pijn. Toen viel het kwartje bij mij... het was gewoon al die tijd mijn rug.

Na de huisarts gebeld te hebben met de melding dat ik amper kon lopen of kon staan, wou ik graag een doorverwijzing naar een neuroloog voor verder onderzoek.
Echter wilde ze dat niet doen zonder het zelf beoordeelt te hebben... dus ik moest weer naar de dokter toe.
Autorijden was te gevaarlijk vond ik... dus ben toen met mega veel pijn op de fiets gestapt en naar de huisarts toegegaan. Na een poos met tranen in m’n ogen in de wachtkamer te hebben gezeten was de dokter gelukkig snel overtuigd... en kon ik naar huis met wat pijnstillers.

Helaas werkte de pijnstillers die ik had voorgeschreven gekregen ook niet erg goed, wat resulteerde in 3 weken lang op de grond liggen en pijn lijden... gelukkig had ik van de fysio een houding doorgegeven gekregen wat de boel wat verzachtte. (holle rug maken, zodat de gebroken rugwervel als het ware vacuüm trekt)

Al met al een aardig avontuur.... helaas heeft het sporten er onder geleden... en heeft mijn lichaam een enorme tik gekregen, en mentaal natuurlijk ook.

Met sporten en diëten kan ik mijzelf wel goed motiveren, maar ik moet wel een doel hebben. Normaal was dit bijvoorbeeld 1500 km fietsen in de maand... of met klimmen die 5C proberen te halen.
Nu dat is weggevallen zoek ik een nieuw doel om weer op streefgewicht te komen. Hopelijk helpt deze website erbij!

Lang verhaal, ben benieuwd of iemand dit compleet leest. Moraal van het verhaal, ook met gezondheidzorg... je kent je eigen lichaam het beste. Ook met sporten en afvallen. En zeker met blessures.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Body en fit

Reageer met quote
Jeetje Bart wat een verhaal Geschokt

In eerste instantie dacht ik meteen aan een hernia toen ik het las. Vooral omdat je voet gevoelloos werd, en je last kreeg van je hamstring, lees ik het goed dat je een gebroken rugwervel hebt? (vanwege de oefening die je van de fysio hebt gekregen om een holle rug te maken zodat je de gebroken rugwervel als het ware vacuüm trekt).

Wat is met klimmen de 5c halen (zegt me echt niks Schaam Schaam ).

Hoe gaat het nu met je?

Heel veel succes met afvallen en welkom op dit forum: veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 21:25    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Hallo Bert, van harte welkom bij de weegclub.
ik heb je verhaal helemaal gelezen hoor en ook ik dachtmeteen aan een hernia of een vernauwing in je rug(stenose)
sporten is prima maar laat het geen obsessie worden,doe oefeningen die je van de fysio krijgt en bouw het langzaam op
ik heb een paar jaar niet kunnen sporten door klachten maar tennis nu weer volop...ik heb altijd veel gelopen..4daagse Nijmegen ed maar dat gaat helaas niet meer,ik kan een uurtje lopen en ben daar tevreden mee
minder sporten dan ook minder eten...kies voor iets minder koolhydraten...zorg dat je volwaardige voeding eet dan heb je geen honger

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

einddoel 70 kilo 20 augustus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019 8:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1