Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Essie's modifast dagboek..

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Esmeralda1975
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Shakes

Reageer met quote
Na me voorgesteld te hebben op het voorsteldraadje en heel veel topics te hebben doorgelezen besloten om zelf ook een dagboekje aan te maken.
Wil 60 kilo afvallen Schaam Schaam Schaam Schaam en wil dat gaan doen in blokken van tien kilo bij elke tien kilo wil ik me belonen met iets hamam,kleding, of iets anders.

Nou voor nu dag 1 vanmorgen de dag begonnen met
1 bananenshake en kop koffie
Vanmiddag 1 bananenshake en een kop koffie
Tussendoor een nectarine ( had zo een honger maag knort gewoon)
Vanavond een omelet met wat rauwkost daar kijk ik nu al naar uit ohhh
Had vanmorgen al gekookt voor de rest van het gezin zodat ik me daar nu niet meer druk om hoefde te maken daar ben ik nu ontzettend blij mee...

Nou iedereen welkom op mijn dagboekje en ik ga ervoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 16:07    
Vrouw Weeggegevens   Drakie764
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ergens jaren geleden zat ik op hetzelfde niveau als jij.. 154 kilo was ik op mijn zwaarst... nu zit ik er iets onder, maar ook veel te veel..

Ik ga met je meelezen, wie weet kunnen we elkaars buddy zijn.. Erg blij
Ik heb ook whats app.. dus mocht je dat zien zitten.. doe me dan een prive berichtje..wisselen we nummers uit..;-)

Echt alleen shakes zoals jij nu doet, dat red ik niet... dan ga ik tegen de vlakte. Mijn dag is ook best lang en niet passief.. Ik sta om 6.30 op en ga op de dagen dat mijn man onze 4 kinderen naar school stoomt, om 7 uur al sporten. Op de andere dagen doe ik dat als de oudsten naar school zijn. Gemiddeld verbrand ik 800 tot 1000 kcal met sporten per dag, dus dan zijn alleen shakes en avondeten gewoon te weinig. Ik houd, nu om te leren wat ik kan eten per dag, waar ik naar moet kijken enz.. een consumptiedagboek bij op valt af.. en zit doorgaans toch wel op 1000 a 1300 kcal per dag. Val daar overigens goed mee af.

Doe je ook iets aan bewegen? of red je dat (nog) niet...

succes, je kan dit, echt!! denk aan al die leuke kleding.. aan die terrasjes waar je niet bang hoeft te zijn dat je vast komt te zitten in de stoel.. of ineens komt die vliegreis dichterbij, je past zonder gedoe in de zetel.. geen riemverlengstuk of iets.. het leven word alleen maar leuker met elke 10 kilo eraf!!

You can fail in doing what you don't want, so you might as wel try doing wat you love ~ Jim Carry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 16:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor je motiverende berichtje, lijkt me super om elkaars buddy te worden ik zal je straks even een pb sturen dan kunnen we elkaar een schop onder de kont geven ohhh

Ik weet niet of ik het met Shakes ga redden ik kijk wel hoe ver hoe ik kom.. Als ik het niet red wil ik het aanvullen met low carbs.

Ik zwem nu alleen nog maar een keer per week en beweeg alleen als ik achter onze dreumes aanga.
Ik wil dit wel gaan uitbreiden maar weet nog niet zo goed met wat.

Ik droom gewoon van die leuke kleren en die vliegreisjes ohhh

Heb bij hm xl een jurkje gekocht deze is denk ik nu een maat te klein dat word mijn eerste doel...

Beloon jij jezelf ook bij bepaalde doelen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 17:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hihihi.. achter je dreumes aanrennen... Lachen Nou, dat kan aardig oplopen... weet ik nog ;-)

Was je ook zo zwaar met je zwangerschap? Ik werd boven de 145 kilo niet meer ongesteld.. dat was in 2002 dan ook wel reden om veel af te willen vallen.

Ik heb zonder al te veel problemen 4 kinderen gekregen, nouja.. in de zin dat zwanger zijn wel oke ging en bevallen was appeltje eitje.. helaas heb ik ook veel miskramen gehad.. ben in totaal 12 keer zwanger geweest.. de gyn vermoedde wel dat mijn overgewicht daar invloed op had.. Sip
Maar ik klaag niet, mijn kids zijn mijn allesies en ik geniet met volle teugen van hen.

Inmiddels wordt onze oudste 10 en de jongste 4..

Ik beloon mezelf niet bij tussendoelen, ik ben bang dat ik mezelf dan aanleer dat gezond eten iets is waar ik voor beloond moet worden.. Mijn beloning is gewoon de aanmoediging die ik steeds krijg als mensen zien dat ik afval en ik schrijf ook op facebook wat ik er allemaal voor doe en krijg daar veel aanmoediging op.. De kick die ik ervaar als ik 's avonds naar bed ga in de wetenschap dat ik niet heb gezondigd, hoe moeilijk het ook was die dag en de kick van het Nordic Walken.. dat je terug komt en alles voelt tintelen, op een fijne voldane manier en dat runkeeper dan zegt.. u heeft 4,2 km gelopen en 927 caloriën verbrand.. Dat zijn mijn dagelijkse beloningen.. De enige beloning die ik mezelf in het vooruitzicht heb gezet is dat als ik mijn einddoel heb bereikt, dat ik dan een jurkje mag kopen bij de retro boutique en dat mijn allang ontworpen tattoo dan word gezet.. Mijn heldin Helga (plus size pin up uit de 50ties) knielend voor een paaltje in het bos om een draakje te aaien (mijn chinees astrologisch teken is draak) en dit alles in een medaillon rand van krullen met daarin de namen van de kinderen verwerkt en een vlindertje voor dat 1ne kindje wat wij met 16 weken verloren hebben..

Het ontwerp en een afbeelding van een gaaf jurkje hangen op de koelkast en daarnaast een foto van hoe ik er uit zag met 142 kilo op de weegschaal in een zeer onflatteuze ietwat walgelijke pose.. ik gruw ervan en het is een constant reminder van wat ik niet wil zijn..

You can fail in doing what you don't want, so you might as wel try doing wat you love ~ Jim Carry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 19:38    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Succes Esmeralda, denk je eraan dat je de opbouwfase naar normaal eten voorzichtig aanpakt? Dat is zo cruciaal als je shaket.
En wat betreft bewegen: zwemmen us hartstikke goed, ga erbij wandelen! Elke dag een stevige wandeling van een half uurtje doet wonderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 20:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Drakie
ja gezellig he die peuterleeftijd heb ook nog een puber daar moet je ook achteraan rennen maar op een hele andere manier ohhh

Tijdens de zwangerschap was ik ook zo zwaar ben heel gemakkelijk zwanger geraakt( lees eerste poging ben nogal vruchtbaar geloof ik) en ook een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad.

Ik schrijf alleen hier dat heeft toch met die schaamte te maken zelfs mijn vriend weet niet wat ik exact weeg terwijl hij echt wel betrokken is..hoop dat er een periode is dat ik beter met mezelf om kan gaan.

Wat een goed idee om die twee foto's op je koelkast te hangen alleen zou dat mij niet zoveel uithalen hihi mijn grote zonde ligt in de snoepkast ben helemaal gek op koekjes..

Ik las dat je een vlindertje had wat verschrikkelijk meid met 16 weken ben je eigenlijk al zo aan je kindje gewend... Is het al lang geleden? Fijn dat je nu vier andere kanjers hebt om van te genieten..

Nou ga eventjes achter de kinderen aanjagen en een kop koffie drinken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014 6:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Kaatje,

De opbouwfase naar normaal eten gaat in mijn geval nog best een poos duren eerst maar een tijd shaken en daarna low carb gaan eten.
Hoe ik dat ga aanpakken weet ik nog niet helemaal denk dat ik een paar weken neem om te gaan vervangen dus 1 shake vervangen voor een low carb maaltijd..
Merk dat ik het shaken te doen vind maar het gemaal van de kaken mis ohhh dus van het weekend heel wat komkommers inslaan om dit op te kunnen vangen..
Wandelen doe ik wel met de kleine maar niet in de zin van ik ga wandelen om te bewegen.
Zwemmen daarentegen vind ik echt heerlijk als het zou kunnen zou ik elke dag gaan zwemmen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014 6:40    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Hihi voor mij IS lowcarb normaal Erg blij maar ik bedoel dat je zodra je op vast voedsel gaat overstappen je wel een goed doordacht plan moet hebben.
Mooi gezegd 'een vlindertje'... bindare dondat. Hij zou afgelopen maand 19 zijn geworden. Altijd verdrietig hè, zoiets mee te moeten maken. Ik heb toen veel gehad aan www.lieveengeltjes.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014 8:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ons kindje is met 16 weken zwangerschap gewoon in mijn buik overleden. Het was mijn 2e zwangerschap.. de eerste was een miskraam op 7 weken. Ik heb het een paar maanden echt zwaar gehad, dacht dat kinderen krijgen misschien wel niet voor mij was weggelegd. Maar in januari, 3,5 maand na het misgaan.. was ik weer zwanger. Heel spannend, ik kon pas een beetje genieten toen ik 27 weken was en wist dat als ze nu zou komen, ze al heel veel voor haar konden doen. Tot die tijd durfde ik ook niks te kopen.. t kamertje was niet klaar enzo. Ze kwam met 39 weken en 3 dagen en was helemaal gezond. Ik heb er echt vrede mee inmiddels dat ons eerste kindje het niet heeft gehaald. Moeder Natuur gaat haar eigen gang. Ik denk nu echt dat het zo heeft moeten zijn, anders was ik niet zwanger kunnen geraken van onze dochter, haar ken ik, haar zie ik opgroeien en ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Dus ben ik ons eerste kindje dankbaar dat door zijn vroegtijdig vertrek, er ruimte kwam voor zijn zus.. Ach, welke draai je er ook aan geeft, voor mij werkt het zo. Ik kan dat zo bezien.

Het is inmiddels 11 jaar geleden.

Kaatje, ik hoop dat ik mij low carb ook helemaal eigen kan maken. Je eet dan nog best heerlijk. Gisteren een low carb groente lasagne gemaakt met courgette als lasagnelagen ertussen. Het was werkelijk verrukkelijk!

Essie, succes met deze dag, je kan het! en gewoon lekker komkommertjes eten en wat snoeptomaatjes.. goed drinken en zie de kilo's eraf vliegen! Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014 8:19    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Toch blijft het in je 'hangen', heb jij dat niet? Als mensen vragen hoeveel kinderen ik heb zeg ik meestal 3, maar ik wil zeggen 4! De miskraam die ik met 9 weken had tel ik dan niet eens mee. Mijn zoontje is ook in mijn buik overleden, de placenta is een stukje losgelaten en hij heeft niet genoeg zuurstof en/of voeding gekregen, ik was al 27 weken toen. Ik was meteen daarna weer zwanger, absoluut niet de bedoeling, afschuwelijk vond ik het! Natuurlijk zou ik mijn pubertje voor geen goud willen missen hoor Lachen Het is echt een zonnetje! Maar het was wel erg heftig en ik kon ook totaal niet genieten van de zwangerschap. Ben toen ook nog eens van de trap gevallen met 7 maanden... ik was meteen weer een begrafenis aan het regelen in mijn hoofd. Rollende ogen
Maar alles slijt, de scherpe kantjes raken er echt af. Gelukkig ook maar hè. Ik vraag me weleens af hoe hij eruit zou hebben gezien, hij leek op zijn broer. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014 8:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 1 van 20