Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Enorme eetbuien gehad

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kisara
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@ Dientje: daarin beschrijf ik ook niet mijn eetbui. Ik vertel daar ook niet wat ik heb gegeten dat heb ik in mijn eerste post van dit topic gedaan.

@ Taeske: Voor mijn grootouders weet ik nu wat er gedaan moet worden. Mijn moeder en ik verzorgen ze, wassen ze en dergelijke, mijn opa zijn been is vorige week namelijk plots afgezet en mijn oma had een auto ongeluk met mijn broer, zijn ookal zeer oud 92 en 85.
En dat is wel een idee dat ik als ik een eetbui drang krijg iets anders ga doen zoals er ookal met dat lijstje bedoelt werd.

Mijn streven is op 8 april 110 kilo te wegen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2010 23:19    
Vrouw Weeggegevens   Viada
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Kisara schreef:

@ Viada: ja, dat is wel slim dat je eerst 3 dingen moet dan want meestal zwakt het dan af. Dat is wel een goede tip die ik mee ga nemen.

En je haalt de druk er vanaf. In plaats van te denken "Ik mag geen eetbui krijgen", sta je het jezelf toe. Je mag een eetbui krijgen, MAAR daar staat wel wat tegenover. Je moet er wat voor doen. Zo leer je jezelf dat een eetbui zonder consequenties niet bestaat...

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2010 2:12    
Vrouw Weeggegevens   premamiyo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Hallo Kisara,
ja als alles fout en naar gaat is het niet makkelijk om niet te gaan eten. Ik heb zelf vroeger eetbuien gehad.
Ik weet wel dat als je dat hebt dat het moeilijk is om er tegen te vechten. Wat ik merkte is dat ik op zo'n moment ook niemand had om mee te praten. Ik weet niet hoe dat bij jou zit.
Aangezien het moeilijk vechten is met eetbuien was mijn methode er bewust in meegaan: en daarmee bedoel ik NIET jezelf loslaten. Neeeee. Als ik pizza wilde nam ik pizza. Maar ik at het dan heel bewust en langzaam op. Je gaat niet voor de tv zitten. Maar aan tafel en je neem heeel kleine hapjes. Langzaaaaam eten. En voelen hoe het voelt. En als ik dan nog iets anders wilde eten: okee maar langzaam en bewust. En het voelt misschien niet zo lekker; en dat accepteer je eventjes.. Garant dat het vreetbuien dan lang niet zo lang en heftig meer zijn. Ik zei dan tegen mijn hoofd: okee dat wil je; goed dan zullen we dit samen onderzoeken. Dus bewust en langzaam eten. Dan ziet je hoofd dus dat het effect niet prettig is en toen hield mijn denken er mee op om het te willen. Het klinkt misschien wel raar maar het werkte.
Ik ging in die tijd dat ik ze had andere dingen doen; vooral leuke dingen zijn belangrijk. En ik had ook iemand om mee te praten.
Dat was voor mij belangrijk.
Sterkte, groet prem

Kisara schreef:
Heb echt een beetje klote week achter de rug ... me opa ligt in het ziekenhuis en me oma is ziek met een gebroken pols en ruzie in de familie, dus het zat er al aan te komen ... EETBUIEN

Ik dacht laat ik eens proberen niet meer mijn eten op te schrijven kijken hoe dat gaat. Nou niet dus. Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdag avond mezelf tegoed gedaan aan chips, nootjes en chocola en met als klap op de vuurpijl zondag friet, friet, friet en een pizza Schaam Schaam

Nou wil ik niet dat dit nog eens gebeurt want heb echt het idee dat ik opeens 5 kilo ben aangekomen, mijn buik en maag voelen niet fijn en heb echt last van winderigheid en voel me er nu ook helemaal niet happy bij en kan bijna niet geloven dat ik zoveel hebben zitten vreten, gewoon totaal weer in een oude gewoonte gevallen.

Iedere keer als ik weer een eetbui drang heb werd het sterker en moeilijker tegen te vechten en ik weet gewoon dat dat nu weer opnieuw gaat beginnen.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen uit eigen ervaring of met goede tips. De tips voor eetbuien heb ik al doorgelezen en veel doe ik er ook. Ik eet 3 maaltijden per dag en ook tussendoor, ik eet fruit en groente en zuivel en drink veel water, volgens voedingscentrum kom ik ook tussen de 1200-1500 kcal dus waar zou het aan kunnen liggen dat ik zulke enorme eetbuien krijg en hoe kan ik dit weer balansen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2010 9:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Prem: ja dat is wat ik maar eens ga doen. Mijn moeder zei ook altijd je moet bewust eten.

@ Viada: Ik denk dat ik ga doen als ik wat wil vreten dat ik eerst iets extra moet schoonmaken in huis, en als ik bij iemand anders ben (familie) erover praten dat ik wil eten, meestal kunnen die je dan motiveren het niet te doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2010 12:13    
Vrouw Weeggegevens   Dientje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: streepjeslank punten

Reageer met quote
Quote:
@ Dientje: daarin beschrijf ik ook niet mijn eetbui. Ik vertel daar ook niet wat ik heb gegeten dat heb ik in mijn eerste post van dit topic gedaan.

ik vermoet dat jij gewoon als gewone maaltijd die friet en pizza eet
en niet extra dat is niet echt een eetbui en als een dag later gewoon weer door gaaat is niets aan de hand

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2010 8:51    
Vrouw Weeggegevens   mireille1985
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Combi: Atkins, Cohen en Mezelf

Reageer met quote
@Kisara: Ik heb (bewust) niet alle berichten gelezen in het draadje, dat ga ik later wel doen hoor.. Lach

Ik had altijd last van eetbuien en zelfs de psychiater wist niet wat hij ermee aanmoest en stelde opname in een kliniek voor. Dat wilde ik helemaal niet,dus ben niet meer terug gegaan naar de bewuste man. Ik heb zooooveel diëten geprobeerd, maar altijd viel ik weer terug in de eetbuien. Nu volg ik al een tijdje montignac en ben ik er achter gekomen dat ik geen eetbuien meer heb en geen honger.

Ik wil niet persé zeggen dat je montignac moet gaan volgen hoor, maar ik ben er van overtuigd dat als je een dieet/eetpatroon volgt waarbij je geen honger hebt, je minder in de verleiding komt om te 'buien'. Ik heb zelf al 7 weken geen eetbui meer gehad en dat is voor mij echt heel bijzonder..!

Ik wens je veel sterkte, want ik weet hoe moeilijk het kan zijn.
Als je behoefte hebt om even van je af te schrijven of je nog vragen hebt, kun je me altijd een privébericht sturen.

groetjes,

Mireille1985

Ik ga voor 114kg op 1 april (dus -10kilo)
I'm gonna do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 14:59    
Vrouw Weeggegevens   mireille1985

Dieet: Combi: Atkins, Cohen en Mezelf

Reageer met quote
Ik heb nu even alles gelezen, en ik zie dat je veel bruikbare tips hebt gekregen! Super hoor. Ik hoop ook dat je er wat mee kunt.

Ik heb nog een paar tips voor je:
* Je kunt aan je huisarts een verwijzing vragen naar maatschappelijk werk, hier zijn geen kosten aan verbonden, het komt erop neer dat zij je kunnen helpen met je problemen, net zoiets als wat een psycholoog doet, je leert dan vooral (is mijn ervaring) zelf inzicht te krijgen in de situatie.
* Hou eens bij wannéér je een eetbui hebt, hoe je je op dat moment voelt en hoeveel je eet, ook is het handig om daarbij op te schrijven of er die dag bepaalde dingen zijn gebeurd, je kunt dan kijken of het een terugkerend patroon is, zoals bijvoorbeeld een teleurstelling of verveling
* Praat erover, maar in de positieve zin. Dus als je een bui hebt gehad wordt je niet boos op jezelf maar probeer je het om te buigen, bijvoorbeeld: Ik heb deze week maar 1 eetbui gehad, nu kan ik weer een week vooruit zonder eetbui!
* Als je de drang hebt om te gaan eten en je kunt nergens anders meer aan denken, zorg dan dat er iemand is die je kunt bellen, ik besef dat het een grote stap is, maar het is fijn als er een aantal mensen zijn die je op dit punt kunnen helpen.

Succes

Ik ga voor 114kg op 1 april (dus -10kilo)
I'm gonna do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 15:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
gooi nu niet meteen op een verslaving maar op iets wat bij het afvallen hoor
en om te voorkomen dat het een eetbui noemt zo 1 dag gewoon uit haar dak met eten moeten gaat

ze was niet bij gekomen dan heb hier dat ze zich gewoon heel erg schuldig voelt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 15:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mireille1985 schreef:
Ik heb nu even alles gelezen, en ik zie dat je veel bruikbare tips hebt gekregen! Super hoor. Ik hoop ook dat je er wat mee kunt.

Ik heb nog een paar tips voor je:
* Je kunt aan je huisarts een verwijzing vragen naar maatschappelijk werk, hier zijn geen kosten aan verbonden, het komt erop neer dat zij je kunnen helpen met je problemen, net zoiets als wat een psycholoog doet, je leert dan vooral (is mijn ervaring) zelf inzicht te krijgen in de situatie.
* Hou eens bij wannéér je een eetbui hebt, hoe je je op dat moment voelt en hoeveel je eet, ook is het handig om daarbij op te schrijven of er die dag bepaalde dingen zijn gebeurd, je kunt dan kijken of het een terugkerend patroon is, zoals bijvoorbeeld een teleurstelling of verveling
* Praat erover, maar in de positieve zin. Dus als je een bui hebt gehad wordt je niet boos op jezelf maar probeer je het om te buigen, bijvoorbeeld: Ik heb deze week maar 1 eetbui gehad, nu kan ik weer een week vooruit zonder eetbui!
* Als je de drang hebt om te gaan eten en je kunt nergens anders meer aan denken, zorg dan dat er iemand is die je kunt bellen, ik besef dat het een grote stap is, maar het is fijn als er een aantal mensen zijn die je op dit punt kunnen helpen.

Succes

He mireille,

Bedankt voor de geweldige tips Erg blij
Ik ben als kind of tiener moet ik zeggen ookal vaker naar een pycholoog geweest en die wist toen ook niet wat hij ermee aan moet. Maar ik zal je binnekort eens pmmen want ik heb het echt heel druk met het verzorgen van me grootouders de laaste tijd dat ik nauwlijks nog achter de pc zit, terwijl ik daarvoor bijna een junkie was haha, en me schoonmoeder is ook nog aan het verhuizen dus lekker druk haha.

@ Dientje: ja dat had ik als avondeten gegeten maar een dag ervoor had ik dat ookal als avond eten en van de week was er toch anderhalve kilo bijgekomen dus heb heeft toch wel impact op mijn lichaam gehad.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2010 9:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Quote:
@ Dientje: ja dat had ik als avondeten gegeten maar een dag ervoor had ik dat ookal als avond eten en van de week was er toch anderhalve kilo bijgekomen dus heb heeft toch wel impact op mijn lichaam gehad.

tuurlijk heeft dat inpackt maar dit moet niet als een eetbui
zien en het grootste deel is vocht

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2010 11:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4