Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

En ik ben .. :)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lozingit
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: SONJA BAKKER

Reageer met quote
Jooo,

Vandaag begonnen, samen met mijn moeder met Sonja Bakkeren. Gisteren had ik de koelkast leeggeruimd en er bleef niet veel over eigenlijk van ons oude voedingspatroon haha.

Ik woon bij Arnhem en ben 28 (bij 29). Door omstandigheden woon ik momenteel bij mijn ouders in maar ben weer opzoek naar mijn eigen plekje.

Los daarvan, ben ik nu aan het afstuderen van het HBO Bedrijfskunde en bezig mijn minor aan het afronden. Dus hoop over een paar maandjes klaar te zijn. Ik werk daarnaast (als parttimer) bij een van de drie grotere banken als Retail Adviseur.

I love music, dit heeft me gered in wat donkere tijden in combinatie met de hit-serie Glee. Ik kan aardig zingen en dat is een uitlaatklep en passie waar ik niet zonder zou willen.

Toen mn moeder en ik gisteren aankondigde dat ik en zij wilde gaan Sonja Bakkeren reageerde mijn pa alles behalve supportive. Hij riep steeds "ik hoef niet al te vallen!'. Hoop weerstand. Pasta was niet goed, ovenschotels waren niet goed, Aziatisch was niet goed. Ineens was niks goed. Hij wil alleen aardappelen, groente en vlees. Dat is ook tussen de weekmenu's maar goed, hij kan niet goed met verandering. Dus ben benieuwd wanneer hij weer gaat praten, want nu negeert hij mij volledig, zoals wel vaker wanneer hij het niet red om zijn zin te krijgen met schreeuwen.

Voor een enkeling zal het wellicht ook duidelijk zijn waar mijn (flinke) overgewicht vandaan komt. Stress thuis. Ik ben er mee opgegroeid maar dat maakt het niet makkelijker. Bezig om opnieuw een plek voor mezelf te vinden maar naast het afstuderen (wat aardig tijdrovend is) blijft er niet veel tijd (en geld) over.

Voor nu, ik wil beginnen met beter voor mezelf te zorgen en keuzes voor mezelf te maken. Dus nadat ik in 2012 mijn baan heb opgezegd en fulltime een opleiding ben gestart (deeltijd was geen optie) is mijn geest sterker gegroeid. En dat ga ik nodig hebben. Ik wil namelijk, in totaal, 40 kg kwijt. Ik heb al eerder pogingen gedaan maar ik had grote problemen om savonds het extra eten te laten staan. Sterker nog, ik haalde er gewoon chips en snoep om savonds voor de tv weg te werken.

Ik heb een nieuw hoofdstuk geopend en ik hoop op een happy ending, en daar ga ik voor. Veel op mijn bordje nu, met werk, school en thuis (waar naast het gedoe met mr nog andere dingen spelen), maar we ga er voor.

Eten moet ik toch, kan het beter verantwoord zijn ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 14:18    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi hoi en welkom!

Wat raar dat je vader alleen tegen jou niet spreekt. Is het bij jullie thuis nog heel traditioneel en zorgt je moeder voor het eten?
In dat geval zou ze ervoor kunnen kiezen om apart voor je vader te koken.

Stress is niet bess zullen we maar zeggen.

Gelukkig zijn hier een hoop mede-lijners te vinden waar je steun van kunt verwachten.
Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 19:01    
Vrouw Weeggegevens   Willemijntje55
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Lozingit
Van harte welkom, ik wens je heel veel succes.
Fijn dat je het met je moeder samen doet, dan kun je elkaar steunen
Groetjes Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 19:02    

Reageer met quote
Mokweb schreef:
Hoi hoi en welkom!

Wat raar dat je vader alleen tegen jou niet spreekt. Is het bij jullie thuis nog heel traditioneel en zorgt je moeder voor het eten?
In dat geval zou ze ervoor kunnen kiezen om apart voor je vader te koken.

Stress is niet bess zullen we maar zeggen.

Gelukkig zijn hier een hoop mede-lijners te vinden waar je steun van kunt verwachten.
Veel succes!

Bedankt Lach

klopt, mams maakte altijd het eten. Zij werkte onregelmatig parttime in de zorg en hij was dakdekker. Door gezondheidsproblemen is hij tien jaar terug 100%,afgekeurd. Hij is hele dagen thuis en mam is toen meer gaan werken. Maar thuis doet hij weinig tenzij het er echt zin in heeft of je het bijna smeekt. Als mam werkt tot 17uur kan ze bij thuiskomst nog gaan koken want hij doet het niet en heeft altijd wel een excuus. Dat zorgt voor spanningen. (Apart koken lost het niet op. we hadden vanavond gewoon aardappelen, groente en vlees, wat we anders ook wel eens eten, maar nu liet hij de helft liggen en vind het in eens niet lekker enzo. En hij wist zeker dat hij vanavond weer honger zou ebben want ja, dat spul is om af te vallen. Omdat hij al zo weinig in het huishouden doet en ze dus meer werk heeft dan ze vind dan ze zou hoeven hebben wil ze niet meer doen dan nodig is aan het eten.

En alleen mij negeren is niet meteen vreemd, hij is gewoon koppig, want het was mijn idee om hiermee t beginnen. En hij is afhankelijk van mijn moeder is daar doet hij poeslief tegen. En al doet hij dat niet, hij verwacht dat er gewoon voor zijn natje (bier) en droogje gezorgd wordt ondanks dat hij zwaar lullig doet. Tja, mij heeft hij alleen nodig wanneer hij weer wat verklooit heeft op zijn computer (hij snapt echt weinig van dat ding, en uitleggen heet nog niks geholpen).

Laatst aangepast door Lozingit op do 07 apr 2016 23:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 23:08    

Reageer met quote
Willemijntje55 schreef:
Hoi Lozingit
Van harte welkom, ik wens je heel veel succes.
Fijn dat je het met je moeder samen doet, dan kun je elkaar steunen
Groetjes Willemijn

Tx,
komt zeker goed ohhh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 23:10    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Lozingit, van harte welkom bij de weegclub.
In je profiel heb je maaltijdvervangers staan en in je voorstel bericht Sonja B doe je ze samen?

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Maaltijdvervangers (shakes)

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2016 8:14    

Reageer met quote
Hoi Ellen,

fijn dat je over de instellingen begint, want deze wilde ik wijzigen maar via het kopje 'wijzig profiel' heb ik nergens een optie om dat te foen, alleen om in te zien. Alleen het streefgewicht kan ik aanpassen.

Dit account heb aangemaakt in 2011 en toen werkte ik met shakes, vandaar dat dat er staat maar dat doe ik nu niet meer.

Kan jij me vertellen hoe ik o.a. dat kan aanpassen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2016 9:28    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Er is een speciaal topic waar je zulk soort wijzigingen aan kunt vragen:
klik hier

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2016 18:58    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Bedankt Moniek

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2016 19:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1