Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Elly stelt zich voor

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   E2927
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hallo,

Allereerst dit, wat een geweldige doorzetters zie ik hier op dit Forum bij de Weegclub! Na lang wikken en wegen heb ik de discipline knop gevonden en vandaag is het dag 2. Voor een deel doe ik dit op eigen houtje met 3 gezonde maaltijden en 3 tussendoortjes en voor een deel met inspiratie van Sonja Bakker.

Ik heb meerdere redenen waarom ik minder wil wegen. De belangrijkste is op dit moment mijn pijnlijke knie en het feit dat ik graag gezond wil blijven. Nu ik net de 50 ben gepasseerd, een bril heb gekregen (cadeautjes uit de categorie waarom je niet hebt gevraagd Lach) ben ik mij nog bewuster van de kans op suikerziekte/diabetes.

Ik ben een actieve sporter en fiets 4x per week 15 km heen en weer naar mijn werk. Het is dus echt niet in eerste instantie meer bewegen maar minder en anders eten. Het gaat bij mij echt om de tussendoortjes (emo-eter), vooral zoetigheid. Ik heb gelukkig al veel goede tips en alternatieven gevonden met het eten.

Aan de andere kant ben ik ook een uitstekende saboteur van mijn eigen lange termijn doelen, vooral als ik me minder goed kan ontspannen, dan grijp ik naar wat lekkers als uitlaatklep. Dus dit steuntje in de rug zou wel eens heel belangrijk voor mij kunnen zijn. Helpen jullie me om de 'snelweg' van o.a. chocolade, ijsjes en koek eten om te buigen naar een slimmere route?

Ik heb het geluk (niemand die me zoveel kilo's toedicht) maar ook het ongeluk (oh, ze zien het toch niet) dat ik lang ben. Maar kleding kopen als je 113 kg weegt is en blijft niet leuk. Liefst kleed ik me nu in wat donkere kleuren en mijn buik zou ik het liefst onzichtbaar willen maken.

Mijn dochter gaat een jaar high school doen in Amerika. Als zij terugkomt (juni 2018), wil ik graag mijn 28-30 kg jasje hebben uitgedaan. Ik ben benieuwd wie ervaring heeft met het verliezen van zoveel kilo??s in 1 jaar en over de aanpak. Ik ga nu voor 3x 10 kg met steeds een paar weken van stabiliseren ertussen (dan moet ik hetzelfde blijven wegen). Want als ik 1 ding heb geleerd ondertussen? afvallen lijkt moeilijk en hele opgave, de echt opgave begint pas als je het gewicht op hetzelfde peil wilt houden.

Hartelijke groet,
Elly (E2927)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017 15:00    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hoi elly
ik heb hetgeen jij zoekt bereikt met Judith s beck. het gaat dan waarom je eet. dat hielp mij enorm
succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017 17:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo Elly, van harte welkom bij de weegclub.
Hier een beetje info over ons forum en je hebt gelijk er zitten veel kanjers bij

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017 11:58    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom op dit super forum Erg blij

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017 16:06    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Ook van mij een harteijk welkom en succes met afvallen !

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017 9:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1