Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Een paar kilo minder voor een gezonde zwangerschap! 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Loloa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi dames,

Hier goed nieuws, mijn bloeduitslag was helemaal goed Erg blij . We hebben waarschijnlijk gewoon te maken met een hardnekkig virusje. Het gaat ook al weer een stuk beter dan vorige week.
Qua afvallen en bewegen moet ik bekennen dat het erg slecht gaat. Ik heb er gewoon geen energie voor.
Natuurlijk realiseer ik me ook wel dat ik dit gewoon als smoes gebruik Rollende ogen

Hoe gaat het bij jou met afvallen Dodo?

Bij jou gaat het goed hè Stier met het niet teveel aankomen. Wel spannend dat het nu echt dichterbij komt. En tja het gaat altijd anders dan je van te voren denkt, dus ga daar maar vanuit.

Ok, vanaf vandaag ga ik me weer goed inzetten. Hopelijk maandag toch een groen vakje (sta nu wel op rood Geschokt )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016 9:21    
Vrouw Weeggegevens   stier30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
Fijn hoor Loloa dat alles goed is. En ook fijn dat je, je al wel wat beter voelt. Hardnekkige virussjes zijn irritant! Maar ook daar kom je overheen! Nu lekker de knop om. Je hebt al vaak aan jezelf bewezen dat je het best kan! Niet opgeven en weer oppakken.

Ik was vandaag naar de dieetiste en nu totaal 3,5 kg aangekomen Lach leuk feitje ik was vorig jaar rond deze tijd zwaarder (niet zwanger) dan nu (hoogzwanger). Gaat inderdaad echt goed. Ik ben echt best wel trots op mezelf! volgende week zal wel weer een klein rood vakje worden maar dat mag ook best.
Ik begin wel beetje nesteldrang te krijgen, maar doordat ik fysiek niet kan moet ik echt steeds kleine klusjes doen en dat is best frustrerend !! Maar mag niet klagen hoor. Ik kan meer dan aan het begin van de zwangerschap (gek eigenlijk).

Als ik straks bevallen ben, hoor ik eigenlijk niet meer bij jullie sprintje, maar als jullie het gezellig vinden blijf ik wel met jullie mee kletsen, hoop voor jullie ook een zwangerschap mee te mogen maken!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016 13:11    
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Sorry meiden voor mijn afwezigheid. Het gaat momenteel niet zo goed met mij. Ik ben zo zoekende naar van alles en nog wat (figuurlijk gezien) dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben onrustig, ontevreden en verdrietig. Waarom? Omdat ik gewoon zo graag zoveel wil, maar er komt echt niks van terecht. Het heeft voornamelijk met mijn lijf te maken. Ik wil echt lief en goed voor mijn lijf zijn, maar het lukt niet. Ik verdwaal iedere keer weer, en kan de weg maar niet terug vinden. Het is een cirkel die ik niet doorbroken krijg, hoe graag ik ook wil. Daardoor stel ik mezelf teleur, word verdrietig, boos en irriteer ik me aan mezelf.

Kleine stapjes... niet te snel willen... geduld... ik weet het allemaal zo goed. Maar ik doe het niet.

En dan valt er een envelop van het ziekenhuis op de mat. Met daarin een brochure... Oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek... Auw... Dat doet pijn. Dit wil ik niet. Ik wil gewoon een kindje, ik wil geen onderzoeken. Ik wil wat al mijn vriendinnen hebben. Dat kleine hoopje geluk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2016 16:39    

Reageer met quote
Stier, Het gaat zo snel! Ongelofelijk dat we dit vanaf het begin mochten mee maken. Zo gaaf! Dat de verloskundige al dacht dat het kindje is ingedaald zo fijn zijn. Dat scheelt weer. Maar inderdaad nog maar even afwachten. Ook fijn dat je er naar uit begint te kijken, je bent ook al weer 9 maanden verder. Ik denk wel dat je deze voorbereidingstijd nodig had. Klopt dat? En staat je vluchtkoffertje al klaar? Ook super fijn dat je je gewicht zo onder controle hebt weten te houden. Echt heel gaaf. Ook een extra stimulans voor na de bevalling. Je weet dat je het kan, dat is al een hele grote stap.

Loloa, Super dat het bloedonderzoek goed was. Dat is toch wel een geruststelling lijkt me. Nu hopen dat je echt snel op knapt. Ik hoor trouwens veel mensen om me heen hoesten en verkouden zijn. Het is weer herfst...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2016 16:46    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dodo eerst maar een hele dikke knuffel want die kan je volgens mij heel goed gebruiken!! Ik herken jou worsteling als geen ander en herken de teleurstelling in jezelf. Maar meis ook jij kan dit! Geef niet op hoor. Je maakt momenteel ook veel door.

wat betreft de envelop: Het lijkt me erg heftig inderdaad om door die info heen te moeten. hoewel ik geen ervaring heb, kan ik me ook voorstellen dat je teleurgesteld bent in je eigen lichaam en wat vertrouwen in jezelf kwijt raakt. Ik kan me niet voorstellen hoe het is, dat je lichaam je zo in de steek laat daarin. Dat vind ik dan ook wel lastig dat het bij mij zo gemakkelijk leek te gaan. Gun het jou ook echt zo erg!! En logisch dat je dit niet wilt en verdrietig wordt. Wou dat ik wat voor je kon betekenen. Ik hoop dat je partner je goed kan steunen, dat is zo belangrijk!

Ik heb inderdaad wel de volle 9 maanden nodig (gehad) om het proces door te maken ja. Want zo snel als dat ik zwanger was, hoe mooi en blij enz ik zou moeten zijn (als ik dan aan jou en vele andere moet denken waarbij het moeizamer gaat). Dat lukte eerst echt niet en daar had ik moeite mee en schuldgevoelens over. Nog steeds vind ik het doodeng om voor een klein mensje te moeten gaan zorgen en verantwoordelijkheid te gaan dragen! Maar aan de andere kant weet ik zeker dat dit uiteindelijk ook veel moois zal brengen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2016 17:27    

Reageer met quote
Bedankt lieve Stier! Dat zijn lieve mooie woorden. Ik heb maar een gewicht ingevuld waarvan ik denk dat het in de buurt komt. Ik heb me niet gewogen en steek nog heel even m'n kop in het zand. Wel wil ik je nog zeggen dat het (wat mij betreft) totaal overbodig is om schuldgevoelens te hebben. Het is juist ontzettend fijn dat het bij jou snel is gegaan. En zo hoort het ook gewoon te gaan vind ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 okt 2016 13:25    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik weet ook dat het niet nodig is die gevoelens te hebben, maar blijft aard van het beestje.. Schaam Schaam (is ook helaas niet alleen naar jou, maar in het algemeen dat ik daar een klein beetje last van kan hebben).

Zet hem op en goed dat je wel online blijft komen! Nieuwe week nieuwe kans!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 01 okt 2016 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Loloa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi meiden.

Dodo ook van mij krijg je bij deze een hele dikke knuffel. Die hebben we allemaal gewoon op zijn tijd nodig. Hopelijk kun je deze gevoelens snel weer een plekje geven en jezelf weer motiveren om positief te blijven.

Wat jij schrijft is allemaal zo herkenbaar. Ik weet ook heel goed wat ik zou willen, moeten en kunnen, maar doe het vervolgens dan weer niet en ben dan zo teleurgesteld in mijzelf. Ik herken ook alle smoesjes die ik mezelf voorhoud en de valkuilen waar ik met open ogen weer in tuin. Ik vind mezelf dan weer zo zwak. Maar ik heb ook geleerd dat we allemaal maar gewoon mens zijn en het maar moment opnames zijn. Ik moet gewoon zo snel mogelijk weer aan de slag (en niet blijven hangen in mijn negatieve spiraal).

Overigens heb ik bij de huisarts nu ook maar laten vallen dat ik graag zwanger wil worden en dat we al ruim 1,5 jaar bezig zijn, maar het niet lukt. Hij nam het (ook gezien mijn leeftijd) serieus op en heeft me een doorverwijzing naar de gynaecoloog gegeven. Ik heb hier echter nog geen actie op ondernomen, omdat ik nog niet weet hoe ver ik hiermee wil gaan en nog steeds de hoop heb dat het gewoon een dezer maanden zover is. Daarnaast weet ik dat ik ook nog veel meer moet afvallen, maar dat gaat dus ook veel te traag. Arghh ik wordt ook gek van mezelf. Nou ja, ik ga in ieder geval weer proberen er helemaal voor te gaan deze week.

Hey Stier, tuurlijk blijf je gewoon welkom hoor. Straks moet je die zwangerschapskilo's natuurlijk ook weer kwijt Erg blij
Ik vind het heel mooi om de groei te zien die jij de afgelopen maanden hebt doorgemaakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2016 11:24    

Reageer met quote
Bedankt Loloa! Zo fijn om dit met jullie te kunnen delen. Ik heb vandaag eindelijk weer een goede start gemaakt. En het voelt direct al beter. En je hebt ook een doorverwijzing gekregen. Pff spannend! Ik snap heel goed je twijfels om er heen te gaan. Maar wat mij heeft gemotiveerd is dat je alles zelf in de hand hebt. In het begin zullen ze toch maar wat kleine onderzoeken doen. En n.a.v. de uitslagen kun je altijd bedenken of je dat ook wilt. Dat heb je zelf in de hand. Welke twijfels heb jij? Wellicht dat wij je kunnen helpen.

Het wordt ons niet gemakkelijk gemaakt he? Zo jammer is dat! Na hoelang was je ook al weer bij de 1e in verwachting? Dat ging vrij vlot toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2016 18:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Zo is het! Jullie kunnen op elk moment stoppen en grenzen aangeven. Maar lijkt me wel ingewikkeld met zo'n levenswens. Ik hoop dat het voor jullie beide toch snel raak mag zijn meiden!

Ik wil inderdaad ook gewoon door met afvallen na de zwangerschap. Dus blijf jullie daarbij ook gewoon volgen. En ook ik zal nog vaak genoeg in slechter gedrag terug vallen. Herken het patroon ook. Tijdens mijn zwangerschap ging het wel redelijk en ik ben niet echt gestraft op mijn foute gedrag. Maar dat zal straks ook wel weer afgelopen zijn.
vandaag nog een echo gehad en die was goed nieuws. Alles mooi op de groeilijn en kindje ligt al met hoofdje omlaag dus in de juiste positie. Echt ingedaald is het nog niet. Maar het heeft nog alle tijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2016 19:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 9 van 11