Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Doorstappen met de Kilometervreters

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een afstanden Geke, was dat in Nederland? En elke keer routes vanaf een vaste plek, of fietsten jullie van plaats naar plaats?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 20:49    
Vrouw Weeggegevens   Wicht
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Oh Geke, een fietsvakantie lijkt mij ook heel leuk. Jullie hebben flink wat beweging gehad. Had je geen zere bibs?

Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Corienn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik ervaar nu tijdens de challengeweek dat mijn bloedsuikerpeil echt omlaag gaat. Natuurlijk fijn, maar ik ga te laag en heb nu al twee keer een hypo gehad en enorme drang om mijn tekorten aan te vullen (lees honger en trek) Ik maak steeds verkeerde keuzes omdat ik niet vanuit mijn verstand kies maar van mijn gevoel. En die zegt letterlijk: eet koek, chocola en andere onzin.

Heeft iemand tips voor me om verstandiger te kiezen? Voor vanavond heb ik al bedacht dat Skyr met fruit de enige optie is als snack. Dus geen brood met chocopasta zoals gisteren..
Echt stom dat mijn lijf altijd om de foute dingen vraagt en ik in zwakke momenten als enige doel heb die foute dingen te zoeken en te eten..

Naast de challenge om 10.000 stappen te zetten heb ik dus ook de challenge om goed te eten erbij.
Alle tips zijn welkom, ook de tips die ik ooit aan jullie gaf want ik ben alles vergeten.. Ben een blanco blad.. Heb een acute aanval van 'hoe het niet moet'.

Als ik behoefte heb aan zoetigheid neem ik meestal de magere, biologische kwark van AH. Dat is de enige die ik echt lekker vind. Daarin doe ik dan wat ongebrande noten, aardbeien of ander rood fruit en een klein beetje honing. Voor mij is dat een ultieme lekkernij, ik neem het ook regelmatig als ontbijt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 21:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik was nog vergeten om de bewegingstijden (van strava) erbij te vermelden.
We vertrokken ´s morgens om 8.00 uur en je moest uiterlijk om 17.00 uur weer binnen zijn.
Eigenlijk hebben we als een malle gelopen... Rollende ogen
Van te voren hadden we met elkaar afgesproken dat we rond de 12 km. pauze zouden nemen. We keken elkaar aan, zo van: het gaat lekker, we zijn niet moe en lopen gewoon door. We hebben alleen een plaspauze genomen.

Dag 1: 20 km. /3 uur en 27 min.
Dag 2: 21,2km./ 3 uur en 45 min.
Dag 3: 20,9 km./3 uur en 52 min.
Dag 4: 20,9 km./ 3 uur en 55 min.

Stel dat ik dit volgend jaar weer ga doen, dan neem ik tussendoor denk ik wel een korte pauze.... Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 21:28    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Corienn schreef:
Wicht schreef:
En wat ook nog positief was: ik had praktisch geen spierpijn en geen blaren. ´s Avonds en ´s morgens smeerde ik me ongeveer van top tot teen in Lachen met tijgerbalsem e.d., talkpoeder in de sokjes en gaan!! Lachen

Goed bezig Wicht, met 4 dagen aaneen afstanden lopen. Geloof niet dat ik dat zou kunnen, denk dat ik het na 2 dagen wel voor gezien hou... Lach Maar ik neem mijn petje voor je af! Mallepietje

Ik maakte vandaag 2 wandelingen, goed voor totaal 10,4 km. Zo fijn om in de pauze drie kwartier te kunnen wandelen. Tot vorig jaar nam ik niet eens pauze.

Tuurlijk kun je dat Corienn!! Ik ben ook niet zo´n giga wandelaar. Ik heb ook nog vaak aan Leonie gedacht. Zij wandelt straks 2x zo ver. Mag er niet aan denken.... Lachen ga ik echt niet volhouden. Alweer respect!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 21:34    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
En waar ik me ook over verbaasde is dat er mensen zijn die alleen aan de wandel waren. Lijkt mij zo ongezellig. Ik probeerde ook een keer een gesprekje met een vrouw aan te knopen. Het was van korte duur, want ze zei dat ze uit de pas raakte (in het dialect:` ik lope deur, want ik komme helemoal oet de trad`)
We hebben zo gelachen..... Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 21:39    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Kaktus schreef:

Leonie, ga jij de Nijmeegse lopen? Stoer hoor!

Jazeker, in 2013 deed ik dat voor het eerst 4x40km, voor mij een challenge van wereldformaat met mijn Bechterew en mijn dochter van toen 11 liep de tweede helft vanaf Cuijk mee naar de finish, die was meteen verslaafd. Dus 2014/2015 liep ik met haar de 4x30km zonder problemen, mijn kind ondersteunend, 2016 en 2017 waren de rollen omgedraaid, ik moest geregeld mijn secondant inzetten, lichamelijk was het niet meer te doen, had veel last van die nare reuma en mijn overgewicht wat het gevolg was. Moest toen zeggen, als je volgend jaar 4x40 km moet wandelen, zal ik dat 10 tegen 1 niet kunnen. Tranen met tuiten natuurlijk. Toen het weer iets beter ging in december ben ik gaan afvallen en gaan trainen, zodat mijn dochter en ik gewoon weer die finish over komen op 20 juli en we weer een ten voeten uit foto kunnen maken, omdat ik erop pas Lachen Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 6:01    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Mamdarijn, wat leuk dat jullie rond de Zandenplas gelopen hebben. Ik heb voor mijn stage destijds in Nunspeet gewoond en toen deed ik nog wel aan hardlopen. Het was in 1983 en toen waren er geen activity trackers.... leuk dat ik nu weet dat het rondje toch meer dan 6 km was. Lachen

Nog even over je trek. Is zo'n stukje eiwitbrood misschien een idee? Van het recept wat je me laatst stuurde. (Voor de anderen: met witte bonen, ei, banaan, noten, rozijnen en skyr). Het is echt lekker maar er zit niks van suiker in (behalve van de banaan en de rozijnen). En het vult geweldig.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 6:01    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wicht schreef:
Oh Geke, een fietsvakantie lijkt mij ook heel leuk. Jullie hebben flink wat beweging gehad. Had je geen zere bibs?

Lachen

Nee, vrijwel nergens last van. Ik denk dat m'n wandelconditie ook bijdraagt. Ik zou ook nog wel langer en verder willen, maar voor mijn man was het genoeg zo. Misschien later weer eens.

Het is echt zo leuk! We hebben geen speciale fietsen of fietstassen of andere spullen. Wat in de gewone fietstassen past kan mee. Dat is dan wel even goed voorbereiden. Via Vrienden op de Fiets hebben we logeeradressen uitgezocht, ook al zo leuk. We zaten een keer in een caravan bij een boerderij, en een keer in een appartement bij iemand in de tuin. En een keer in een kamer die geheel met afbeeldingen van vlinders was ingericht. Elke keer is het weer anders en iedereen is zo zorgzaam en vriendelijk. Ook steeds een goed ontbijt en dan weer inpakken en weer verder fietsen. Met de fiets knooppunten kom je op de mooiste plekjes en die paar kilometers extra nemen we graag voor lief.
Ach, ik kan er wel over doorgaan, maar hier laat ik het eerst maar bij. We zijn hier tenslotte voor het wandelen en hardlopen.

Leonie, wat fantastisch dat je nu toch weer zover bent gekomen dat je de 4 x 40 gaat doen. En dan samen met je dochter. Echt super!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 6:19    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Geke schreef:

Leonie, wat fantastisch dat je nu toch weer zover bent gekomen dat je de 4 x 40 gaat doen. En dan samen met je dochter. Echt super!

Ik ben blij en dankbaar dat ik het kan, we doen dat graag samen. Herinneringen maken, zegt ze altijd. Ik heb behoorlijk getraind met mijn 1000+ km's, dochterlief heeft wat minder gedaan, is een beetje bang dat ze het moeilijk gaat krijgen. Ik sleep haar er wel doorheen. Zij gaat haar vijfde medaille halen, ik mijn tweede, als alles goed gaat natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 7:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 39 van 49