Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Doorstappen met de Kilometervreters

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
ja, ieder jaar, sinds mijn oma is overleden. Mijn ouders organiseerden altijd haar verjaardag, ze hadden een grote tuin en kregen dan 1000 gulden om alles te regelen. Een dolle boel met al die familie in en rond ons huis. De laatste keer bij mijn ouders was op 6 juni 1999. Wij hadden de familie net verteld dat we een kindje zouden adopteren en iedereen was heel warm hierover. Mijn vader overleed twee weken later, plotseling en volop in het leven. Mijn oma drie maanden later, op 92 jarige leeftijd.

En toen beloten mijn ooms en tantes om de erfenis van mijn oma vrij te zetten voor een jaarlijkse omadag. Maar niemand had zo’n groot huis met tuin, dus gingen we naar een camping.
En de omadag groeide uit naar een weekend. Inmiddels zijn mijn oudste oom en tante al eind in de tachtig, en hebben we als neven en nichten de organisatie overgenomen.. Benieuwd hoelang we dit vol gaan houden, maar wat er gisteren voor onze ogen gebeurde was dat de generatie onder ons dus ook echt samenbindt, mijn 18 jarige zoon die mijn oma en zijn opa nooit gekend heeft is een van hen en als we tegen hun zouden zeggen dat we stoppen met dit feest dan gaan ze muiten.. Het is echt een hechte band dat we jaarlijks met elkaar smeden!

Wat een verhaal hè, echt bijzonder realiseer ik me.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 21:37    
Vrouw Weeggegevens   BosUil
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hier is bosuiltje weer met een enorme achterstand aan kilometers.
Maar gelukkig hebben we Garmin, die precies verteld wat we de laatste weken hebben gelopen.
zaterdag 19 mei 2,5 km
zondag 20 mei 2 km veel gewerkt in de tuin...
week 21
ma 21 mei 2 km veel gewerkt in de tuin...
din 9 km (WandelFit)
woe 7 km
don 2 km
vrij 2 km
zat NILL
zon 2 km en 57 km gefietst!
week 22
ma 28 mei 2 km
din 8 km (WandelFit)
woe 4 km
don 6 km
vrij NILL
zat 14 km
zon 13 km: viermaal orchideeën wandeling gelopen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 23:09    
Vrouw Weeggegevens   Fernanda
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heb vanwege astma/hooikoorts minder gelopen dan ik van plan was. Gaat nu gelukkig weer beter, dus de komende dagen probeer ik weer meer te gaan lopen. Het overzicht:

woe 3,5 km
dond 2,5 km
vrij 2,5 km
zat 7 km
zond 4,5

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 8:48    
Vrouw Weeggegevens   Corienn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
ja, ieder jaar, sinds mijn oma is overleden. Mijn ouders organiseerden altijd haar verjaardag, ze hadden een grote tuin en kregen dan 1000 gulden om alles te regelen. Een dolle boel met al die familie in en rond ons huis. De laatste keer bij mijn ouders was op 6 juni 1999. Wij hadden de familie net verteld dat we een kindje zouden adopteren en iedereen was heel warm hierover. Mijn vader overleed twee weken later, plotseling en volop in het leven. Mijn oma drie maanden later, op 92 jarige leeftijd.

En toen beloten mijn ooms en tantes om de erfenis van mijn oma vrij te zetten voor een jaarlijkse omadag. Maar niemand had zo’n groot huis met tuin, dus gingen we naar een camping.
En de omadag groeide uit naar een weekend. Inmiddels zijn mijn oudste oom en tante al eind in de tachtig, en hebben we als neven en nichten de organisatie overgenomen.. Benieuwd hoelang we dit vol gaan houden, maar wat er gisteren voor onze ogen gebeurde was dat de generatie onder ons dus ook echt samenbindt, mijn 18 jarige zoon die mijn oma en zijn opa nooit gekend heeft is een van hen en als we tegen hun zouden zeggen dat we stoppen met dit feest dan gaan ze muiten.. Het is echt een hechte band dat we jaarlijks met elkaar smeden!

Wat een verhaal hè, echt bijzonder realiseer ik me.

Maar dan ook echt heel bijzonder!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 13:42    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Inderdaad, heel bijzonder. Iets om te koesteren!

Ik liep vandaag in m'n eentje 35,8 km en heb daar vanavond na het eten samen met manlief nog een rondje van 3,2 km (ons bijna dagelijkse rondje) aan toegevoegd, het was gewoon lekker om even 'uit' te lopen. Ik was vanmorgen helaas extra sokken vergeten mee te nemen, de laatste tijd gebruik ik ze ook niet tijdens lange tochten. Maar nu liep ik een heel end over natte bospaadjes met veel grasbegroeiing en dat gras was nog kletsnat vanmorgen vroeg. Dus al snel waren mijn sokken doornat (ook al zijn mijn fantastische wandelschoenen volgens de fabrikant waterdicht, dat zijn ze dus toch niet).
Ik vreesde voor blaren, want met natte voeten doorlopen is vragen om moeilijkheden. Maar het is helemaal goed gegaan! Ik heb wel een paar keer bij een stop de sokken even uitgedaan (de eerste keer zelfs uitgewrongen) en de voeten even goed aan de lucht laten drogen.
Al met al mag ik 39 km in de pot stoppen.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 20:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wow, je legt de lat hoog Geke!

Ik heb vanavond een rondje van 7 km gelopen inclusief intervallen door een treintje te lopen met elkaar (en dan een stokje doorgeven naar achteren die de achterste naar voren moet brengen). Je moet dan echt even stevig doorstappen om voor te komen.
Ook deden we een andere vorm, we liepen een rondje in twee groepen, beide in een andere richting, halverwege gaven we elkaar een high five en de opdracht was om in hetzelfde tempo terug te wandelen zodat je tegelijk weer bij het startpunt aankomt.
De andere groep liep echter veel sneller terug waardoor die missie niet was geslaagd.

Het was een pittige wandeling, maar dat kan ook aan mij liggen, ik heb echt niet zo heel veel energie merk ik..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 20:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Leuke reactie Corienn Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 20:48    
Vrouw Weeggegevens   Corienn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heel erg gemeend hoor!

En je bent weer goed bezig met het wandelen, dat is ook fijn!

Maar Geke, WOW meis wat een afstand in je eentje. Heel veel respect voor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 21:02    
Vrouw Weeggegevens   milly24

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat een afstand Geke super hoor!! Morgen weer een rondje hardlopen, benieuwd hoe het gaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Dankjewel voor jullie complimenten, dat vind ik erg lief. Maar het valt wel mee met die hoge lat. Ik had als enige doel gisteren dat ik minimaal 30 km wilde doen. Waar naartoe wist ik niet precies en kon ik onderweg bedenken. Reden van die 30 km? Ik heb begrepen dat je af en toe een flinke afstand moet lopen als onderhoudsdosering zeg maar. Het liefst elke maand. Op 11 mei liep ik 44 km en op 7 juli hoop ik 40 km te lopen (georganiseerde tocht). Daar moest eigenlijk dus nog een grote afstand tussen in. En gisteren had ik daarvoor de tijd.

Ik merk ook dat er nog steeds progressie in zit en dat is zo leuk om te merken! Tot voor kort had ik na de eerste 10 km echt behoefte aan even zitten en een kop koffie. Nu ben ik daar alleen even naar het toilet geweest en heb m'n waterfles bijgevuld. Pas na 15 km nam ik een broodje. En twee jaar geleden nam ik na 6 km m'n eerste boterham al.

Ook de vermoeidheid wordt minder. Even zitten af en toe is wel fijn, maar het gevoel van smachtend uitzien naar een bankje om eindelijk te kunnen zitten, Nee dat is er niet meer.

Trouwens, voor mijn gevoel was de 7 km vorige week met de wandelzussen vermoeiender dan deze tocht... ik merk dat stevig doorwandelen veel beter is dan vaak stilstaan, elkaar op iets moois wijzen, enzovoorts. Dat haalt zó de vaart eruit. Of als er een auto tegemoet komt rijden, dan loop ik gewoon door, maar wel in de berm
De anderen stoppen dan. Allemaal van die kleine dingetjes, maar ze spelen wel mee.

Daarom kan ik me ook best voorstellen dat de training van Mamdarijn gisteren best vermoeiend was.

Dan nog even over alleen lopen. Ook dat is te leren, merk ik. Ik loop liever met iemand anders, vanwege gezelligheid maar ook veiligheid. Helaas is er niet altijd een wandelmaatje en dan kan het niet anders. Maar gisteren heb ik echt genoten van de stilte. Of nou ja, stil was het geen moment met al die zingende vogels voortdurend. Maar geen gepraat om me heen en even niet hoeven reageren... ik had het gewoon nodig.

Het heeft me nieuwe energie gegeven en zicht op een warboel van gedachten!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 5:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 17 van 49