Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dionbi's Dieet Dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73, 74, 75  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Dionbi,

Het is zeker jammer dat het Actieve Sprintje ten einde loopt. Nooit verwacht, maar we kunnen elkaar wel in de dagboekjes steunen hoor.

Maar wat leuk dat je ook de shakes probeert van Dieet Pro. Ik weet zeker dat je lekker gaat afvallen.
Vooral de fruitsmaken zijn het lekkers met karnemelk en magere yoghurt. Chocolade smaak alleen met magere melk doen, want met yoghurt is dat niet te drinken en zeker niet met karnemelk. Je kan ze ook met water drinken, maar dat is zo waterig, dat is niet leuk en niet vol te houden.
Als je langzaam de inhoud vermengt met bijvoorbeeld karnemelk, dan krijg je geen klontjes. Dus niet ineens 250 cc bij je poeder doen. Beetje bij beetje je shake mengen met kleine garde en daarna lekker schudden.

Je wilt ze als tussendoor gebruiken, maar zou je dat wel doen? Shakes zijn maaltijdvervangers, zonde.
Als je nu 's middags als lunch zo'n shake doet met ruim magere yoghurt, dat vult heerlijk. Dan kan je rond 15:30 uur bijvoorbeeld een volkoren cracker met mager beleg nemen of een appel.

Het is maar een tip hoor. Kan je gelijk eens bekijken of je hongerklap weg is. Ik denk het wel, want van eiwitten zit je vol.

Met shakes is het de bedoeling om zo min mogelijk koolhydraten te nemen en zoveel mogelijk eiwitten en veel water drinken. Dan krijg je het beste effect.

Toen ik begon met de shakes heb ik eerst gelezen wat het effect was betreft meer eiwitten ten opzichte van koolhydraten, ik was een leek met lijnen (2012).
Wat ik geleerd heb met shakes is dat je beslist geen suikers en vet mag eten. Dan is het effect direct weg en val je niet af en duurt dagen voordat je weer in je ketose zit.
Met de shakes van Dieet Pro is het goed uit te houden en heb weinig valkuilen.
Er is een weekmenu van Dieet Pro, ziet er leuk uit als je niet zo kieskeurig ben als ik, ha ha ha...(ben zo een zeikerd met eten).

Zo ziet mijn dag er ongeveer uit met shakes:

's Morgens 9:00 uur:
Eerst warm water drinken, dan een shake met 250 cc karnemelk, groene thee met verse gember en multi vitamine extra sterk.

's Middags 13:00 uur:
Eerst warm water, groene thee met gember, dan een shake met meer magere yoghurt (soms 300 cc) omdat ik meestal dan ga wandelen voor een paar uur en niet in elkaar wil klappen.

Tussendoor 16:00 uur
Als ik thuis kom beloon ik mijzelf met bijvoorbeeld een volkoren cracker met filet americain met wat peper erop.(alleen als ik gesport, gewerkt of veel bewogen heb!)

's Avonds 17:30:
Halve halve puntpaprika/worteltje tijdens het koken, moet dan altijd wat tussendoor eten.
Heel weinig aardappelen, veel groente en een klein stukje vlees en beetje jus met een glas karnemelk.
Voorlopig geen rijst/pasta's en anders altijd volkoren variant kiezen! Wel bloemkoolrijst.

Tussendoor 20:30 uur
Mocht ik het niet meer uithouden dan neem ik een lekkere halve Jonagold appel.
Dat vult, is lekker zoet en gezonde keuze.
Nu heb ik kersen, maar wat watermeloen of sinaasappel is ook goed.
Geen peren, druiven, perziken of bananen, die zijn veel te zoet en teveel koolhydraten zeker als het rijp fruit is. Kijk daar mee uit i.v.m. ketose.

Na je fruit in de avond niet meer eten, zodat er ongeveer 12 uur tussen je appel en je ontbijt zit. Wel daarna nog 2 glazen water drinken, maar niet later water drinken dan 23:00 uur.

Over de gehele dag neem ik 3 glazen groene thee met gember van Zonnatura en verse gember erin en heel veel water. (totaal 7 glazen)
Dat water drinken moet je echt doen als je meer eiwitten gaat gebruiken.
Lekker doorspoelen en...je valt meer af als je meer water drinkt.

Het fijne van een maaltijdvervanger is dat je niet meer zoveel aan het eten hoeft te denken.
Besteedt wel tijd wanneer je aan het lijnen bent, eraan te gaan denken om nooit meer zo te snaaien, geen koekjes en geen snoep of chips te gebruiken, maar gezonde keuzes te maken. Het moet nu blijvend zijn dat je op gewicht blijft.
Het lukt mij nog steeds en...ik ben een echte super snoepert.

Gun het je zo graag om af te vallen! Het gaat je zeker lukken met Dieet Pro.
Heb je honger...dan ga je water drinken, echt...het helpt, je zit dan vol en je komt van die trek af.
Met Dieet Pro en de eetmeter van Voedingscentrum gaat het je lukken en dan voel je je stukken fitter door meer eiwitten en die trotst dat het ook lukt. Echt!

Heel veel succes, dinsdag weten we meer als de proefexemplaren binnen zijn en ben oprecht benieuwd hoe je dit gaat vinden en of het aanslaat.
Ik vind het een oplossing voor zoetekauwen.

Lieve groet van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020 13:21    

Reageer met quote
Goedemorgen Dionbi,

Blijf toch maar in het sprintje gebleven, ik dacht dat ie gelijk werd opgeheven als een beheerder ermee stopt.
We blazen er gewoon weer wat leven in.

Hou je goed en ik hoop dat morgen die proefzakjes komen en het je bevalt.

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik ben weer op de goede weg.
Het gaat vanaf donderdag weer goed.
Bij het ontbijt neem ik de shake van Dieetpro.
De rest van de dag eet ik gewoon en ik tel punten bij Weight Watchers.
De trek in zoetigheid neemt af.
Vanmorgen even gespiekt op de weegschaal en die zakt gelukkig weer.
Ik heb mijn doel voor ogen en ik hoop dat ik het nu eens een poosje vol hou.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 21:32    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Ik ben weer op de goede weg.
Het gaat vanaf donderdag weer goed.
Bij het ontbijt neem ik de shake van Dieetpro.
De rest van de dag eet ik gewoon en ik tel punten bij Weight Watchers.
De trek in zoetigheid neemt af.
Vanmorgen even gespiekt op de weegschaal en die zakt gelukkig weer.
Ik heb mijn doel voor ogen en ik hoop dat ik het nu eens een poosje vol hou.

Goedemorgen Dionbi,

Fijn zeg dat het lukt en ik weet zeker met af en toe een shake, dat je helemaal geen trek meer gaat krijgen in zoetigheid.
Hou vol en ga er voor. Ik gun je van harte het succes wat ik ermee heb behaald tot nu toe.
Weer een maatje erbij met een shake, ha ha ha..

Welke smaken vindt jij nu het lekkerst? Je had toch proefzakjes?

Groetjes en fijne dag van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020 8:54    

Reageer met quote
Ik heb tot nu toe gehad:
mango, forest fruit, caramel, cappuccino, kokos en aardbei.

Geeneen vond ik niet lekker.
Cappuccino tot nu toe het minst lekker.
de forest fruit had niet zoveel smaak, maar dat kan ook door de karnemelk komen.
De kokos vond ik lekker, maar ik denk meer voor zo af en toe.

Ik denk dat ik de shakes het lekkerste vind met magere melk.

Ik heb nog 6 zakjes liggen en 1 reep.

Welke heb jij al gehad en welke vond je het lekkerst?
Hoelang doe je met 1 pot?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020 9:45    

Reageer met quote
Goedemorgen Dionbi,

Leuk dat je de shakes ook aan het proberen bent.

Tot nu toe heb ik aardbei, banaan, mango en chocolade gebruikt en doe heel lang met die potten hoor. Ik bestel er twee, dat is goedkoper en doe er bijna 2 maanden mee. Ik doe ook niet hele scheppen erin. Vind ik teveel van het goede.

De fruitsmaken doe ik met karnemelk of yoghurt, maar de smaken cappuccino, chocolade etc. doe ik met magere melk.
Cocos, vanille en caramel lus ik niet en cappuccino lijkt mij niets.

Mango en banaan met karnemelk, yoghurt of kwark vind ik het lekkerst en zijn mijn favorietjes. Die ga ik voortaan ook bestellen.
De repen gebruik ik niet, want ik wil af van alle extra's.
Dat ik shakes neem is puur om af te vallen en omdat ik zo een slechte eter ben.

Op het moment lees ik het boek over het dieet Pioppi. Pioppi is een dorpje in Italie met hele oude mensen. Doordat ze zo gezond eten en zo tevreden zijn, leven ze veel langer dan wij westerse mensen. Het is een interventie cardioloog die het boek schrijft over deze mensen en heeft veel studie gedaan betreft slechte voeding die hart en vaatziektes, kanker, diabetes type 2 veroorzaken. Er bestaan ook veel misverstanden betreft voeding en dat je bepaalde dingen beslist moet vermijden in voedsel. Meestal bewerkt voedsel zoals wit/bruinbrood, witte pasta's, koek, taart, cake etc en zeer zeker transvetten. (junkfoot).

Ik pik eruit wat ik lus en waar ik in geloof, dus moet het zeker gezonder en bewuster worden van wat ik ooit gegeten heb.
Ook het boek van Judith Beck ga ik binnenkort bestellen. Is ook een goed boek om stabiel te blijven. Heel leerzaam.

Straks buiten de shakes probeer ik onbewerkte gezonde producten te gebruiken. Geen brood, pasta's en heel weinig aardappel. En zeker volkoren producten als het niet anders kan.

Ook las ik dat dierlijke vetten etc. zoals vlees, maar ook melkproducten niet gezond zijn en zorgen voor osteoporose ofwel botafbraak.
Als mijn melk en yoghurt op is, ga ik proberen om over te gaan op ongezoete plantaardige melk en yoghurt zoals bijvoorbeeld alpro. Soja en amandelmelk is koolhydraatarm. Ik kijk wel. Ff etiketten lezen.
Ook ga ik voor minder vlees en ga ik meer extra virgin olijfolie gebruiken.
Ook fruit ga ik straks meer eten en zeer zeker als ontbijt havermoutpap met plantaardige melk.

Als ik nu niet gezond en bewust ga worden van wat ik eet, dan weet ik het niet meer. Ha ha ha...Ga het eerst lekker allemaal op mijn gemak bekijken en een manier vinden die bij mij past.

Heel veel succes, ik laat je weten of het lekker is de shakes met plantaardige melk etc. Eerst ff mijn koelkast leeg maken met dierlijke melk.

Groetjes en heel veel succes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020 10:53    

Reageer met quote
Goedemorgen Dionbi,

Hoe gaat het met jou? Hoe bevallen de shakes, lukt dat nog een beetje en hoe vindt jij ze smaken?

Groetjes en een fijne zondag van Crebster. Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020 9:06    

Reageer met quote
Hoi Crebster,
Poeh, dat zijn veel vragen Lachen

Met mij gaat het mwah. Gaat niet slecht, maar ook niet fantastisch.
Zit gewoon niet zo lekker in mijn vel op het moment.

De shakes. Ik vond er geen één vies. Ik denk dat ik aardbei en banaan het lekkerste vond, al komen de andere smaken er snel achter aan. De fruit smaken vond ik het lekkerste. Als ik er dan één aan moet wijzen die ik het minst vond, dan is dat de chocolasmaak. De vanille vond ik erg zoet.

Ik ga er niet mee door. 1 per dag, als ontbijt, schiet natuurlijk niet op. Maar ik wil er ook geen 2 per dag nemen, daarvoor vind ik het 'gewone' eten te lekker. En ik mis het kauwen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020 18:17    

Reageer met quote
Hallo lieve Dionbi,

Bedankt voor de felicitaties in mijn dagboekje. Super lief!

Ondanks een wat donkere dag, wens ik je heel veel succes. Misschien moet je het allemaal wel een beetje meer loslaten. Soms val je dan beter af, dan altijd maar de druk erop houden.

De eerste keer dat ik serieus bezig was met lijnen, lag er grote druk op mij. Ook door het sprintje zelf.
Nu ik dat weet en ook dat ik mijn 'ding' gevonden heb betreft de shakes, gaat het mij verbazingwekkend goed af. Had nooit gedacht dat het deze keer zo soepel zou verlopen dat afvallen.
Nu had ik al van heel veel dingen die ik lekker vond afscheid genomen, dus dat scheelt. Maar ik had er zo tegenop gezien en nu...het gaat me gewoon heel goed af.

Hoop dat jij ook weer je flow vindt. Komt best goed.

Heb wat vertrouwen in jezelf.

Lief groetje van Crebbie.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 16 jul 2020 12:51    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Dag Dionbi!

Vermits ik zag in het 12-weken sprintje dat je ook Weight Watchers volgt en het groene programma, kom ik hier eens rondneuzen als dat mag.
Wat inspiratie opdoen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2020 10:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73, 74, 75  Volgende
Pagina 72 van 75