Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

December is een goede maand om Positieve Punten te tellen!


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6535
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Ook in de maand december gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op dinsdag 1 december, maar als je je nu aanmeldt (en niet in het novembersprintje zit) kun je alvast punten noteren.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
- Complimentjes geven
- Huishoudelijke klusjes
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.
Wil je eerst eens kijken hoe zo'n sprintje eruit ziet? Hier zie je het septembersprintje, het is een klein groepje, maar heel gemotiveerd en er worden mooie resultaten behaald: https://www.weegclub.nl/forum/in-november-tellen-we-positieve-punten-t56823.html

Wie doet er mee?

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 12:37    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6535
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
In november is het bij mij goed gegaan, dus ik houd mijn puntensysteem grotendeels aan.
Het is als volgt:
Een L voor elke 3 km wandelen
Een F voor elke 10 km fietsen
Een W voor een liter water extra drinken op een dag
Een P voor 2 minuten planken
Een V voor een half uur sporten met videofilmpjes van de sportschool
Een Z voor online m'n zangoefeningen doen
Een S als ik één ding met suiker heb genomen op een dag
Drie keer een S als ik géén suiker heb genomen op een dag
Een A voor elke afgeslagen traktatie.

Die 3 x S tikt behoorlijk aan, want het houdt ook in dat ik traktaties afsla.
In november haal ik de 200 punten wel op deze manier. Nu zal december iets minder actief worden, denk ik. Dus het lijkt me reëel om weer voor 200 punten te gaan. Gemiddeld dus bijna 7 punten op een dag.

En de beloning... Dat mag iets in het nieuwe jaar zijn dus. Ik ga er nog even over nadenken, want ik ben een zeer tevreden mens en heb alles al. Misschien iets van badschuim of lekkere bodylotion of zoiets.

Ik ben benieuwd naar jullie puntensystemen, doelen en beloningen!

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 12:48    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-12-2015
Berichten: 112
Dieet: puur en onbewerkt


  Reageer met quote
Ik doe mee! Ik moet nog wel over doelen en mijn puntensysteem nadenken, maar het is nog geen december...

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 14:24    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 5589
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Ik doe ook weer mee.
Veel blijft het zelfde.
Menu gemaakt en gevolgd 2 punt.
20 min. Hoepelen 1 punt.
Suikervrije dag 5 punt‼️
Tuin, huishouden, klussen 1 punt per uur.
Wandelen 1 punt per 5000 stappen.
1 punt voor elke ons die er af gaat. Lachen

Éen nieuw doel erbij.
Elke dag een schaaltje rauwkost‼️
Deze keer ga ik voor 250 punt.

Beloning bunzlau beker of schaal.

_________________
Al 220‼️/ 300 punten.


Laatst aangepast door Anneke69 op do 26 nov 2020 16:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 14:40    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1201
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Fijn dat je weer een nieuw sprintje hebt gestart, Geke! Ik doe heel graag weer mee! Meld later nog wat mijn doelen zijn.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 14:56    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6535
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Welkom Anneke en Kordiya, ja zonder jullie kunnen we niet, hè. De echte trouwe puntentellers! Top!

Welkom ook Maira, leuk dat je aanhaakt. En inderdaad, je hebt nog even de tijd om na te denken wat je precies wilt en wat voor jou kan werken. Dat is namelijk per persoon verschillend. Soms kom je er ook achter na een tijdje dat punten tellen niet werkt voor jou, dat kan. Maar het heeft grotere kans van slagen denk ik, als je van te voren goed nadenkt over wat je wilt en waar je wilt komen en (heel belangrijk!) wat reële stapjes daar naartoe zijn. Als je teveel wilt, wordt het waarschijnlijk een teleurstelling. Je mag best hele kleine doelen stellen in het begin. Je mag ook altijd gaandeweg de maand kiezen voor iets meer of iets moeilijker. Terug naar makkelijker en minder mag ook, maar voor je zelfvertrouwen is het beter om klein te beginnen.

Kijk anders eerst ook even rond in het novembersprintje, de link staat hierboven in mijn eerste post. Daar kun je ook veel voorbeelden en inspiratie uit halen.

Veel succes en veel plezier!

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020 17:24    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2008
Berichten: 1055
Dieet: low carb dieet


  Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. Ik laat het uur wandelen vallen, want dat blijkt dus geen probleem te zijn. Ik blijf het gewoon doen, maar heb geen punten systeem er meer voor nodig. de maand november was een goede eye opener om te zien wat voor mij werkt en hoe ik het beter kan doen.

Voor de rest: mijn systeem blijft min of meer hetzelfde, alleen laat ik op zaterdag, zondag en feestdagen de punten dubbel tellen, omdat, zoals jullie weten, daar mijn valkuil ligt. Ik ga voor 140 punten deze maand.

1 stukje chocola per dag > 1 punt
Geen chocola op een dag > 2 punten
1 les Sportschool > 1 punt
Min. 45 minuten cardio > 1 punt
1 stuk fruit > 1 punt
Half uur Studie > 1 punt

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020 18:24    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6535
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Sophie, welkom hier!

Wat een goed idee om je weekendpunten dubbel te laten tellen.
Ik wens je heel veel succes en discipline toe.

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020 20:37    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 39612
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Present!!

Veel ging goed vorige sprint en sommige dingen zijn klaar om losgelaten te worden. (ochtend) Flossen gaat eraf, nu ga ik avond flossen introduceren. Ben benieuwd. Ik wilde daar alvast mee gaan oefenen deze laatste week, maar het is er nog niet van gekomen. Moet even een goede trigger verzinnen.
Verder gaan lopen, fietsen en dansen eraf. Ik heb een ander beloningssysteem voor wandelen en fietsen (Samen Gezond) en dat geeft al voldoende motivatie. Het dansen doe ik toch wel, want dat is leuk. Ook water drinken gaat er af. Mocht het toch weer versloffen komt het er gewoon weer bij.
Zelfs... let op, hier ben ik best trots op... het "niet stiekem eten" en "geen extraatjes" gaan eraf. Dat gaat al twee sprintjes lang helemaal goed. Niet te geloven, want eerder echt een dingetje.

Wat blijft er over?
Allereerst dus het avond flossen, 1 punt
Ook huis- en tuin taken. Hier heb ik echt een hekel aan, maar moeten toch gebeuren, dus daag ik mezelf uit om minstens één ding per dag te doen. Half uurtje per punt, beetje afhankelijk van wat het is.
Verder de eetmeter dagelijks invullen. Dit is belangrijk om grip te houden op mijn koolhydraat en calorie inname.
Ik twijfel nog over "22.00 uur wifi uit" dat heeft tot nu toe niet echt veel opgeleverd. Misschien moet ik er 22.15 van maken.
Even kijken of ik nog iets kan verzinnen, anders zet ik in op 100 punten. We zien wel waar het schip strandt, bijstellen kan altijd nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 28 nov 2020 17:42    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 1201
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Leuk om jullie terug te zien en ook leuk om 'nieuwe gezichten' te zien bij dit sprintje!

Mijn doelen veranderen niet. Het blijven aandachtspunten. Zeker in december. Ik weet niet hoe het zal zijn om ook met de feestdagen geen suiker of meelproducten te nemen. Ik weet waar ik het voor doe... Voor een gezond lichaam en een stabieler leven met aandacht voor de dingen die ik belangrijk vind, zonder eeuwige eetdrang en cravings en zonder de achtbaan van eetbuien.
Het gaat wel een uitdaging worden denk ik om leuke gerechten en misschien toch wat iets 'extra's' te verzinnen. Ga ik vast over nadenken.

Geen suiker 0/31
Geen bloem 0/31
Maximaal vier eetmomenten op een dag 0/31
Yoga of rustmoment 0/20
Huishoudelijke taak 0/20

Als ik voor de eerste twee doelen samen 93 punten haal dan mag ik van mezelf een boek kopen.
Haal ik in totaal voor het vierde doel 20 punten dan mag ik een luxe crème of ander verzorgingsproduct bestellen. OF ik spaar het bedrag op om met volgende uitdagingen, een online cursus te gaan doen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2020 23:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 1 van 21