Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

De marathon

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Een marathon voor mensen die veel willen afvallen en door willen naar het streefgewicht. Ik wil graag de marathon open houden, zodat er ook nieuwe mensen in kunnen stromen. (Sommige mensen rennen tenslotte de hele marathon, en anderen maar een halve of een kwart.)
Is de bedoeling dat je bij streefgewicht je echte uiteindelijke streefgewicht noteert en dan proberen we daar stukje bij beetje dichterbij te komen.

Ik wil wel een beetje actieve sprint, dus enige wat ik vraag is dat je minstens 1x per week wat schrijft hoe het met je gaat en dat je elke week je gegeven registreert. Meer schrijven mag natuurlijk altijd Mr. Green

(Het is lang geleden dat ik sprintje heb gemaakt, dus weet niet of ik hem kan verlengen of dat ik een deel 2 moet maken. Maar dat vogel ik op het eind wel uit Cool )

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 20:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hi (Nederlands=Hallo)

Korte intro:
Ik zal niet helemaal terug gaan naar het begin Uitlachen Vier jaar geleden toen ik 40 werd, ontdekte ik High Carb Raw Vegan (HCRV) of 80/10/10 en toen begon het balletje aan het rollen. Ik genas eindelijk van een hele rits aan aandoeningen. Helaas niet alles en afvallen lukte me ook niet echt (vooral omdat ik het niet 100% volhield). Ik heb hier voor 2x 165kg gewogen en de laatste keer afgevallen tot 130-140, waar ik al jaren plateau-schommelde. Door de HCRV viel ik af tot 120-130

Twee jaar geleden overgestapt op Keto, waar ik helemaal niet gezonder van werd, maar wel opeens ging afvallen. Ik kwam in aanmerking met watervasten, wat me verbazend goed afging. Dit heeft heel veel in mij genezen. Vorig jaar zat ik 3 maanden thuis met fibromyalgie en een zware allergie die op mijn longen en hart sloeg. Dit was het laatste wat mij nog echt mankeerde. In Augustus weer gaan werken en was ik sinds jaren pijn vrij en 90kg. Een maand later zat ik thuis met een burnout, waardoor beide aandoeningen weer terugsloegen. Na 4 maanden weer aan het werk, maar nog niet helemaal genezen, waardoor ik in een depressie raakte.

Ik kwam alles qua gewicht weer bij tot 120kg, maar nauwelijks in kledingmaat (ongeveer 1/2 maat meer). Daar zit wel 10kg extra 'stoppen met roken' gewicht bij sinds mei, maar dat is nu ook over.

Dieet:
Ik heb gemerkt dat ik in de lente/zomermaanden meer behoefte heb aan vers rauw fruit en groenten en in de wintermaanden meer behoefte aan warm en meer keto. Toch kan ik tegenwoordig ook heel makkelijk van hoog-koolhydraat overstappen naar vasten. Ik ben bijna in een dag al in ketosis, lijkt het (ik meet dit niet).

Dus ik doe op dit moment meestal rauwe fruit en groenten. Ik ben vegetariër, maar heel lage andere dierlijke producten. Ik maak mijn eigen melk kefir, maar wil na de vakantie gaan experimenteren met non-dairy kefir. En ik probeer zoveel mogelijk te watervasten om de fibromyalgie en allergie helemaal uit te schakelen, maar daar heb ik op het moment minimaal last van.

Sport:
Door alle heisa al tijd niet meer echt gesport, maar wil ik wel weer oppakken. Fietsen lukt aardig, maar zit nog niet op oude aantal kilometers (100km per week tegen 250km per week in het verleden). Falun Dafa probeer ik elke dag even te doen, maar zit nog niet in mijn systeem (20min per dag) De overige dingen zie ik later wel. Als ik daar teveel op focus, dan loop ik mezelf weer voorbij.

Meten = weten
Lengte: 1,72m
Gewicht: 117
BMI: 39,5
Taille: 116

Bye (Nederlands=Dag)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2018 22:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zaterdag heb ik me nog net gewogen voor de afgelopen week. Mijn normale weegdag is maandag. Ik rond altijd af naar beneden op de hele kilo's. De BMI haal ik van mijn profiel.

Meten = weten
Gewicht: 117 Pijl 115
BMI: 39,5 Pijl 38,9
Taille: 116

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 4:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Had me gisteren al gewogen, maar werd ook heel zwaar ongesteld. Lag de hele dag op de bank me geestelijk voor te bereiden om 's avonds te werken. Leek wel of ik zware koorts had en de pijn wilde ook niet zakken. Nu tweede dag wel iets minder, maar nog steeds niet geweldig...

Gezien ik hier de enige ben, ga ik hier niet een heel verhaal typen. Kijk maar in mijn dagboek Uitlachen

Meten = weten
Gewicht: 115 Pijl 110
BMI: 38,9 Pijl 37,2
Taille: 116 Pijl 107
(eh... ja echt... als ik toch fout heb gemeten, dan zien we dat volgende week wel haha Lachen )

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018 8:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb een paar weken niets laten horen, omdat... ik op vakantie was. Ben wat bijgekomen, omdat ik mijn vasten niet heb vol kunnen houden. Vooral toen het water uit Nederland op was. Heb vooral de hele dag ApfelSchorle gedronken, dat vond ik wel erg lekker en met al dat fietsen heb je veel vocht nodig. De planning was om water te drinken, helaas smaakte dat naar zeepsop. Ik weet dat dat ongetwijfeld door mij komt, omdat ik van thuis gedestilleerd gewend ben. Maar ik werd er echt misselijk van.

Doe later de meten = weten wel, want ik heb nu geen meetlint bij de hand.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 9:29    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoi Ma-Ray!(grappige naam!): late entry hier.

Die 80 is overigens nauwelijks serieus te nemen, hoor: 85 zou voor mij al een Herculesprestatie zijn.

Ik was trouwens aardig op weg daarheen, eind 2016, toen ik ineens het ziekenhuis in bonjourde en voor ik het wist weer een kilo of 8, 9 erbij had zitten (zie mijn grafiekje).
Dat kwam zonder twijfel door het gebrek aan training, terwijl mijn inname wel (minstens) gelijk bleef.

Maar de eerste stappen op de weg terug zijn alweer gezet.

Training is inmiddels weer goed op schema (minstens 1,5 uur per dag, bestaande uit na opstaan 3500 meter roeien (op de Concept-2 naast m'n bed) (ongeveer 17 minuten, tegenwoordig) en vervolgens de rest fietsen, ergens anders op de dag. Mooi weer: buiten, zoniet dan op de hometrainer boven (met uitzicht op de Poelpolder (ik woon in Lisse)). Dit alles ook in het kader van noodzakelijk kwaad ivm wat artrose en COPD (cadeautje na 35 jaar roken ...).

Beetje probleem is dat ik ongeveer alles lekker vind wat bij alle dieetgoeroes op de rode of zwarte lijst staat (zoet, zout, vet, vlees, wijn, bier, grappa, cognac, ....), waardoor ik dus, als ik niet heel erg goed uitkijk, ondanks die pakweg 1000 trainingscalorietjes per dag, toch moeiteloos zwaarder word (of minstens gelijk blijf).

Maar het voornemen is weer geweldig en met nog 1,5 vakantieweek voor de boeg (ik geef wiskunde op een schooltje in Delft) kan ik vast een mooie aanzet geven voor de start van het nieuwe lesjaar (wat zonder rare ontwikkelingen mijn laatste gaat zijn(!)).

Genoeg geleuterd: let's go!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2018 13:10    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Hoi.
Ik doe graag met je mee.
Ik ben eerder al 20 kilo afgevallen maar door omstandigheden weer aangekomen. Daarna duurde het lang voordat ik inzicht kreeg in voeding en wat bij mij past.
Ik ben veganist, in eerste instantie om dierenwelzijn, maar ik heb me nu ook verdiept in het gezonde, plantaardige eten. Ik eet koolhydraatrijk en vetarm. Zo min mogelijk bewerkte producten en het voordeel daarvan is dat je gewoon zo veel mag eten als je lust. Geen getel met kcal meer. Sinds ik zoveel koolhydraten eet heb ik geen zo meer in suiker of vet. Het is nu geen strijd meer. Geen kwestie meer van iets niet mogen eten. Ik heb er gewoon geen zo meer in. Ik heb nu steeds zin in groeten en fruit. Verder sport ik zo'n vier a vijf keer per week. Een keer hardlooptraining. Een keer hardlooptraining met een beetje kracht gecombineerd. Twee keer kracht training en een keer bodypump.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 sep 2018 9:39    
Vrouw Weeggegevens   mirkku
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
een 'open sprint' waar ik mezelf wel bij vind passen: I'm in!

Gisteren heb ik mijn 2e halve marathon gerend én daarbij een PR gehaald Erg blij

In november staat HM nummer 3 op het programma, en extra kilo's helpen natuurlijk niet voor een snellere tijd... Dus ik ga proberen weer wat steun te zoeken bij Weegclub!

Hoi allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2018 8:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh wat erg. Wekenlang zit ik tegen mezelf te praten, en het moment dat het hier bij mij even slecht gaat, komen er allemaal mensen binnen, die ik helemaal mis *schaam*
Ik zie ook nog dat het de laatste week is en dat ik dus niet kan verlengen, maar door moet naar een deel 2.

Was na de vakantie weer aan de slag gegaan. In Februari na een burn-out veel te snel gaan werken en daar liep ik al die maanden mee te worstelen. Op zich ging het goed, tot ik na de vakantie weer een aanvaring kreeg met de manager en ik met zware migraine en nog wat stress-aandoeningen thuis kwam te zitten. Het gaat nu eigenlijk sinds een paar dagen weer wat beter, maar nu zit ik emotioneel weer helemaal in de kreukels.

Allereerst heb ik morgen een gesprek met personeelsmanager en directeur over eventuele omscholing en een andere baan. En ik heb helemaal niemand om me te helpen. Had wat contact van een vertrouwenspersoon op mijn werk, maar die geeft al een week geen antwoord.
Verder zit ik met een beetje 'relatie'-probleem. Tussen aanhalingsstekens, want het is al een probleem voor het een relatie was. Maar was wel om hem gaan geven, dus het doet wel erg pijn. Voordeel is wel... ik zit nu zo in de stress dat ik geen hap door mijn keel krijg. Maandje geleden nieuwe broek gekocht, die heel strak zat (moest gaan liggen om hem dicht te krijgen), die zit nu wijd

Ook na de fietsvakantie naar een kerk gegaan. Tis een beetje dubbel, omdat ik mezelf meer spiritueel voel, maar ik voel me er toch erg thuis. Het zijn hele lieve, warme en geïnteresseerde mensen en dat heb ik nog nooit eerder in een kerk gehad. Thuis woon ik met mijn zoon en sta meestal overal alleen voor. Wel vrienden, maar die hebben hun eigen drukke leven. Dus ik heb wel baat bij een beetje community in de grote stad.

Eerlijk gezegd heb ik me heel lang niet durven wegen Heh?!!? Wat best stom is als mijn broek veel te wijd zit. Maar ja, de psyche hè? Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 13:44    
Vrouw Weeggegevens   mirkku
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Duidelijk veel gaande daar... Succes morgen met dat gesprek, hopelijk levert het wat op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 13:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2