Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

De lente door met Dr.Cohen en op naar de zomer!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elody
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Cohen

Reageer met quote
wat een hartelijk welkom! Erg blij
ja ik denk ook dat je of de rest van je leven te zwaar moet blijven of dat je moet opletten.
Dus dat laatste dan maar (zucht)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 14:59    
Vrouw Weeggegevens   Charlotte68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goedemorgen,

Van Jess kreeg ik de tip om me bij dit sprintje aan te sluiten. Ik had een sprintje geopend maar kreeg geen reacties...

Wil hier graag meedoen omdat ik, sinds ik op de koolhydraten let, beter afval dan ooit tevoren. En dat wil ik.

Ooo alle diëten al geprobeerd maar dit vind ik wel een mooie leefstijl. Heb boeken in huis, niet van Cohen maar wel van een andere methode met receptjes zonder of met minder koolhydraten. Het is opvallend hoe mijn lijf hierop reageert. Ik ga me niet alles ontzeggen, een feestje is een feestje. Maar er zijn ook mindere tijden in het leven, die maak ik op het ogenblik mee:(. Daarom lukt het me (nog) niet om me strikt aan een plan te houden maar ik kan natuurlijk wel opletten. Lach.

Wat ik wel vreemd vind is dat de diëtisten die ik gehad heb niet willen dat ik onder de 100 khd per dag kom. Met een "gezond-etenpatroon" zat ik qua koolhydraten altijd rond de 150-180. Dat helpt dus niet. Ik probeer nu rond de 50 te zitten maar liever nog minder.

Ik sport best veel en heb een druk leven qua werk etc. Op het moment zit ik niet lekker in mijn vel in verband met overlijden van mijn moeder en schoonvader binnen korte tijd. Zo lukt het me niet om de draad van het leven weer op te pakken maar ik doe mijn best. Van de zomer ga ik naar Spanje en wil ik toch echt een keer rond de 77 kilo wegen. Onder de 80 zou sowieso mooi zijn, dat is in jaren niet gebeurd.

O ja, Mamdarijn "ken" ik nog van de Ega-periode.

Succes allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 8:29    
Vrouw Weeggegevens   Jess
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Cohen (Herbalife)

Reageer met quote
Hij Charlotte! Fijn dat je mee gaat doen! Gezellig!
Pfffew pittige tijd achter de rug. Sterkte! Zal nog lange tijd pittig blijven. Huil huil Huil huil m
Maar wij zijn er voor he om je strijd met de kilos aan te gaan. We doen dit samen. Elkaar helpen op die lastige momenten.

You can do this!

Kwam laatst nog een interessant boek tegen van ene harriet verkoelen. Gaat ook over koolhydraat arme voeding. Op haar website staat al een en ander om te lezen

Suc6 groetjes Jess

Lach Carpe Diem Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Estee68

Dieet: Lowcarb (Cohen)

Reageer met quote
Voor alle Cohenners die Total yoghurt eten, deze is in de aanbieding bij AH. Nog duur vind ik maar scheelt toch 25%. Ik heb twee bakken gekocht, want ik vind het wel erg lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 9:27    
Vrouw Weeggegevens   Jess

Dieet: Dr Cohen (Herbalife)

Reageer met quote
Estee68 schreef:
Voor alle Cohenners die Total yoghurt eten, deze is in de aanbieding bij AH. Nog duur vind ik maar scheelt toch 25%. Ik heb twee bakken gekocht, want ik vind het wel erg lekker.

Thanx voor de tip, moet zo nog boodschappen halen

Lach Carpe Diem Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 10:07    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Leuk Estee.. ik ga ‘em ook proberen!

Jess door Harriet Verkoelen ben ik dit pad vaan koolhydraat arme voeding ingeslagen, ik heb diabetes type 1, en was op 6 maart op een lezing van haar, en alles wat ze vertelde zette mij aan het denken. Op dit moment heb ik twee boeken van haar in huis. Ik vind het nog steeds ingewikkeld om de mindset te maken dat voeding die ik jaren niet at nu wel goed voor me is, maar het is beslist de moeite waard! Mijn lijf is vanaf de eerste dag om, dat is voor mij al echt een signaal om dat lijf te volgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 22:32    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wow Charlotte, welkom in dit sprintje!

Waarom willen dietisten niet dat je onder de 100 kh komt? Mijn dietiste wilde dat ik rond de 70 zou gaan zitten. Voor mij is het namelijk een beetje ingewikkelder omdat ik zelf geen insuline produceer. Ik wilde zelf ook rond de 70 zitten, maar at minder. Dacht ik.. Toen we mijn eten narekenden bleek ik een groot aantal voedingsmiddelen verkeerd had ingeschat. Bleek ik toch rond de 70 kh te zitten.
Als alles goed gaat kunnen we kijken of ik lager kan gaan of dat 70 wenselijk blijft.

Succes, ik ben benieuwd hoe je alles aanpakt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 22:58    
Vrouw Weeggegevens   Mieke68
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Goedemorgen Cohenners - welkom Charlotte

Vanochtend even Total ingeslagen bij Appie, ik kan voorlopig weer vooruit! Thnx voor de tip!
Ik tel eigenlijk nooit koolhydraten. Volg gewoon het dieet, iemand enig idee op hoeveel koolhydraten je dan gemiddeld zit?
Ik ga elke dag op de weegschaal, wat doen jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 9:32    
Vrouw Weeggegevens   Estee68

Dieet: Lowcarb (Cohen)

Reageer met quote
Kh tellen is ook niet echt van toepassing op dit sprintje. Als je netjes Cohen volgt krijg je per Fjord 6 Kh binnen. Verder nog wat via je groeten en fruit. Dit kan je natuurlijk uitzoeken via de vele apps die hiervoor zijn. Maar je Kh hoef je niet te tellen als je je aan het Cohen lijstje houdt. Wordt ook wel wat veel dan als je dat buiten al dat wegen van voedingsmiddelen ook nog moet gaan doen. Maar als je echt nieuwsgierig bent is dat makkelijk uit te zoeken.

Ik heb al 1 bak Total op, ga nog maar even wat extra inslaan na het werk. Het is redelijk lang houdbaar, dus dat scheelt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 10:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Op het moment sta ik wel meer op de weegschaal. Ook omdat ik het zo heerlijk vind te zien dat wat ik doe goed is, ook voor mijn gewicht. Ik had gerekend op een rood vakje deze week, of een gelijkblijver, maar het gewicht blijft dalen.. Ik ben er blij mee.

Koolhydraten kun je checken met apjes, ik gebruik de koolhydraten checker van de voedingswaardetabel. Je kunt daar per 100 gram zien, maar ook per portie, hoeveel kh in je voeding zit. En ik heb een kh tabel, een boek van Nicoline Duinker. En als het er niet in staat, google ik op het voedingsmiddel met het woordje koolhydraten erachter. Meestal vind ik het dan ook gelijk (Skyr komt bijvoorbeeld niet voor in het boek en de app)

Mieke, als je het dieet gewoon volgt kom je ook bij je doel, dus dat is het belangrijkste voor jou. Maar als je, zodra je je doel hebt bereikt niet de kennis hebt om het gewicht te behouden kun je in de valkuil trappen om ‘gezonde’ voeding te kopen/nemen waar je toch zwaarder van wordt. Daarom is het ook handig je kennis uit te breiden, nu je toch bewust aan het eten bent..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 10:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 7 van 11