Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje van Cheatday

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Body en fit

Reageer met quote
Ik ga zo goed mogelijk proberen om bij te houden wat ik heb gegeten.

Maandag 08-04-2019:

O: shake
T: 3 stengels bleekselderij met een eigen gemaakte dressing (Griekse yoghurt 2 eetlepels, bieslook, azijn, peper & zout)
L: shake + appel
T: reep
A: 2 proteïne pannenkoeken met champignons (met klein beetje teriyaki saus ) met een paar plakjes kipfilé
T: shake

Ik merk dat ik, vooral in de middag, mijn buik flink rammelt. Ik ga wat extra groenten/fruit eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2019 18:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Qua drinken overdag zoveel mogelijk water en thee. Ook op het werk een lekker bakkie cappuccino (moet zoetjes ipv suiker).
Verder ook wel eens een glaasje chrystal clear op het werk of suiker vrije aanmaak.

Thuis ook een glaasje cola zero (ben gek op cola, dat ga ik mijn niet geheel ontzeggen) op een avond, samen met thee, water, koffie en suikervrije aanmaak met spa rood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2019 18:31    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
T: 3 stengels bleekselderij, met eigen dressing van kwark, bieslook, peper, zout en azijn smullen
L: Shake + appel
T: Reep
A: proteïne pannenkoek met 250 gr. wokgroenten, theelepel rode curry pasta en eetlepel kwark.

Straks nog een shake.

Qua drinken: water, koffie en suikervrij aanmaak.

Vandaag mijn vrije dag. Eerst de kinderen naar school brengen, boodschappen doen en het was prachtig weer dus nog een stukje gefietst.
Qua sport doe ik niet veel. Vind mezelf al een grote meid als ik om 06.00 uur opsta en de hele dag alles redelijk op rolletjes loopt, mijn huishouden heb gedaan, werken, kinderen VSO & BSO, koken, huishouden, honden en dan tegen 20.30 weer kan gaan zitten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019 19:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag drukke dag en eten op de rare tijdstippen, maar het is weer gelukt.
Ik zal de tijdstippen er maar niet bijzetten Lachen Lachen Lachen

O: Shake
T: wortels met eigen gemaakte dip
L: Shake
T: druiven + appel
A: proteïne pannenkoek met roerbakgroenten, tonijn en beetje Indiase curry met eetlepel yoghurt
T: straks nog een shake of een reep nemen (reep was ik vergeten vanmiddag daarom fruit genomen).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019 20:27    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo! Ik las je voorstel bericht op het forum en zag dat je een dagboekje bijhoud, denk zal hier maar in reageren.

Ik kon me helemaal vinden in door de weeks lekker snel te eten op tafel. Maar inderdaad, dat moet dan wel voedzaam en gezond zijn. Met kids lijkt me dat ook wel lastig aangezien die niet altijd alles lusten (weet niet hoe oud ze zijn en of ze dat al sterk hebben?)

Ik wilde als tip geven dat ik vaak recepten zoek op de site van lekker en simpel. Super makkelijke recepten, vaak snel klaar en er worden producten gebruikt die standaard in iedere supermarkt te vinden zijn. Enige jammere eraan is dat er geen aantal kcal bij vermeld staan en je moet zelf nadenken of het binnen je dieet past wat je voor ogen hebt. M'n vriend en ik kijken er regelmatig op als we geen inspiratie hebben wat we aan boodschappen moeten gaan doen voor de komende week. De pasta, rijst etc. wordt dan vervangen door de volkoren variant,. misschien net wat meer groente er doorheen.. genoeg variatie te bedenken.

Ik las daarna pas dat je je aan een dieetplan houdt. Dus kan me voorstellen dat dat gemakkelijker is. Lijkt me wel lastig om je daar aan te moeten houden, dus vind het ontzettend knap dat het je al goed af gaat!

Went het die shakes? Geeft het ook echt het gevoel dat je een goede maaltijd op hebt. En zijn ze ook wel lekker.. niet dat het je het met tegenzin naar binnen zit te werken ? haha

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019 9:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@ Logano: Wat leuk dat je in mijn dagboek komt kijken, gezellig!

Mijn kinderen zijn 7 & 9 jaar. Eigenlijk lusten ze wel alles en eten ze ook alles. Ze hebben een paar uitzonderingen wat ze minder lekker vinden (en het blijven kinderen dus kunnen ook flink zeuren ).

Dank je wel voor de tip!! Ik ga daar eens neuzen.

Zelf vind ik het wel makkelijk om me aan mijn dieet te houden. Ik hoef niet te bedenken wat ik ga eten, hoeveel kcal etc. Ook niet nadenken over de boodschappen doen.
Dank voor je compliment!

Shakes, ach het went idd wel, maar zal nooit mijn favoriet gaan worden (ik heb vanille smaak en die is goed te doen). Ook heb ik niet echt het idee dat ik wat heb gegeten. Daarom pak ik nu bij mijn middag shake beetje fruit of groenten. Toch een iets verzadigd gevoel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019 21:15    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag als volgt:

O: Shake
T: Wortels met eigen gemaakte dip
L: Shake
T: Reep
A: Proteïne pannenkoek met hüttenkäse en gegrilde kikkererwten.

Eigenlijk met doperwtjes, maar de lintworm van de kinderen speelden weer op en die hebben samen maar de hele pan leeg gegeten Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2019 21:17    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hmmmmmm beetje rare dag, ik heb niet echt gedaan aan "ontbijt - tussendoor - lunch"

L: Shake met appel (bleek redelijk rot te zijn aan de binnenkant)
T: aarbeien en een reep
A: Tilapia filet met ijsbergsla, paprika en 1 eetlepel kesbeke augurk blokjes

Zoals ik het nu terug lees, is het wel erg weinig. Vanavond nog een shake drinken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019 19:36    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een heerlijke klusdag op de camping gehad!! Snoeien, snoeien en nog eens snoeien en heeeeeeeel veel onkruid weghalen. Pffffffffff maar het is gelukt!
Om 10.00 begonnen en tegen 16.00 uur waren we klaar.

L: 2 verse hamburgers zonder brood en met Zaanse mayo
A: Frietjes met een frikadel en Zaanse mayo

Ik ben helemaal gek van ketchup, maar vind die erg hoog in suiker en koolhydraten.
Ik zag dat de Zaanse mayo erg laag is in suiker en koolhydraten!

Tussendoor heb ik druiven op, een reep en wat Raw Food nootjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 apr 2019 18:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
T: aardbeien met yoghurt
L: shake
T: aardbeien en een handje walnoten
A: kabeljauw met bloemkool en kaassaus (had niet de juiste ingrediënten in huis om zelf te maken, dus kant & klaar van de lidl. Die vinden wij erg lekker)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2019 18:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 1 van 23