Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stegem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote

Hi (Nederlands=Hallo)

Nou, ik heb me echt heel lang niet meer aan mijn dieet gehouden. Voelde me lekker in mijn vel dus zag er geen aanleiding voor. Wel braaf regelmatig mijn weeg gegevens ingestuurd om te controleren hoe het gaat.

Nog steeds ben ik wel bezig met hardlopen, 1x per week. Maar ik fiets niet meer 1 uur per dag, noch doe ik geen buik/bil en beenspieroefeningen meer.

Ook eet ik lekker wat ik wil. Ik schommel nu ongeveer twee maanden tussen de 81 en 83 kg. Hoe mijn lichaam er nu uit ziet, daar ben ik tevreden mee.

Toch zou ik eind volgende week aan het Dr. Dukan Dieet willen beginnen om mijn eetpatroon voor altijd te veranderen (en hopelijk nooit meer overgewicht te krijgen en een stabiel gewicht te bereiken).

Ik heb heel veel goeie verhalen gehoord over dit dieet dus ben benieuwd. Nog altijd is mijn uiteindelijke doel deze zomer om 75kg te wegen. Maar met 78kg ben ik ook heel tevreden.

Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 13:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
6 mei 2012

Nou, van dat Dukan dieet is niks terecht gekomen.

Op 14-06-2011 kwam ik voor het eerst op deze website. Toen begon ik vol enthousiasme aan het modifast-dieet (met groot succes).

Het is nu bijna een jaar geleden en enkele verloren kilo's zitten er weer aan.

Ik merk dat ik weer wat dikker wordt en om overgewicht zoals vorig jaar te voorkomen wil ik weer even de modifast te voorschijn halen (dit dieet past het best bij mij en werkt het best bij mij) en hopelijk met hetzelfde discipline als vorig jaar die kilo's de strijd aan te gaan en hopelijk v/d zomer ein-de-lijk mijn streefgewicht te bereiken.

De eerste drie dagen zijn het zwaarst, maar uit ervaring weet ik dat als jeje hier goed aan houd, vele water drinkt, dat het daarna allemaal mee valt. Lach

Wie doet er mee?! Smile

https://www.weegclub.nl/forum/nieuwe-sprintjes-t36341.html#1487191

Net even mijn dagboekje van vorig jaar teruggelezen.. Wat ging ik als een speer zeg in de erste twee weken! Geschokt

Hopelijk krijg ik dat terug, maar ben bang dat het eenmalig was.. We zullen zien smullen

In elk geval proberen positief te blijven en sterk te blijven! Niet denken van ''ach ik doe het nu al zolang goed, dat ene koekje kan wel''. Ik ben nu uiteindelijk ook al langer als een jaar gestopt met roken dus dat streefgewicht moet ook haalbaar zijn ohhh
'

We gaan ervoor! Wie doet er mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
29 mei 2012

Nou, dit is nogal waardeloos. Ik ging de goeie kant op.... Maar ben afgelopen Pinkster weekend een lang weekend weggeweest en heb genoten. Conclusie: 1 kg per dag aangekomen... Ik woog bij terugkomst 88,5 maar vanochtend woog ik 87.

Ik zit nu bijna weer op hetzelfde gewicht als waarmee ik een jaar geleden begon. 30 juni gaan we op vakantie en ik zie het niet gebeuren dat ik dan mijn streefgewicht van 78 kg haal. Ook komt volgende week een kennis over naar Nederland en heb ik al 2 etentjes in mijn agenda staan. Tevens zou ik vanavond uiteten gaan en morgen komt er een andere kennis bij ons eten.

Het leven is gewoon te lekker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 mei 2012 14:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
8 juni 2012

Het kwijtraken van de aangekomen kilo's ging me goed af. van 88,5 ging ik binnen no time weer terug naar 83,5

Maar tijdens een etentje v/d week hadden we het over mijn strijd met mijn gewicht en het jojo-en. Op zich heb ik niet veel last gehad van het jojo-en (vind ik zelf), maar het lukt me maar niet om onder de 80 kg te komen.

Ik ben nu bijna een jaar bezig met afvallen en dat heb ik gedaan door zo nu en dan te crashen. Paar weken modifast of uithongeren, paar weken heerlijk uitbundig gegeten etc.

Ik vind echt dat het moet veranderen dus ik wil komend jaar besteden aan het aanpassen van mijn eetgewoonten en daarmee 10 kg afvallen, want dit werkt niet voor langere perioden. Afgelopen jaar ben ik ongeveer 10kg afgevallen en komend jaar wil ik dat ook doen. Maar dan anders. Daarom heb ik mijn streefgewicht naar beneden gehaald naar 73 kg.

Ik ben nu twee dagen bezig met het starten van mijn dag met een voedzaam ontbijt (brinta pap) en s'middags 1 of 2 stuks fruit, in de namiddag een cracker en s'avonds eten wat de pot schaft. Kiezen voor gezondere keuzes (vis ipv pasta) en blijven bewegen. Het lukt me nog niet om de chocolade te laten staan s'avonds, hoeft mij ook niet, maar ik wil wel leren om de juiste porties te nemen. s'avonds 2 kleine stukjes ipv een halve reep. Wie weet houd ik dit dan mijn hele leven vol en blijf ik altijd op gewicht.

Laten we het hopen

Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012 9:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
20 januari 2013

vreselijk, vreselijk, vreselijk.

Ik ben al zeker een half jaar (of misschien wel langer?) aan het sukkelen om weer goed te eten. Ik wil zó graag een gezond gewicht behalen en behouden met een goed eetpatroon.

Vertel mezelf bijna iedere dag, dat dit de dag is dat het gaat lukken. En weer faal ik en kies ik voor een broodje kaas en een stukje chocolade. Wel vind ik het knap van mezelf dat ik al bijna anderhalve week geen glaasje wijn meer heb aangeraakt.

Net na oud & nieuw was ik weer begonnen met lijnen en viel de eerste week maar liefst 3,5 kg af! Super goed van mezelf, dus die zaterdagavond dacht ik dat ik wel een lekker wijntje mocht drinken. Slechts 2 wijntjes gehad, en de volgende ochtend was ik 0,7 gram zwaarder. Ongelooflijk hoe veel alcohol invloed heeft om je vetpercentage.

Ik heb mezelf in de tussentijd aangemeld bij een diëtist (die uiteindelijk meer dan de helft van de normale prijs vroeg, waardoor ik ben weggegaan), aangemeld bij de EenKiloPerWeek-club dat ook oplichterij bleek te zijn en pogingen genomen om te gaan sporten.

Ongeveer 3/4 keer per week houd ik me aan mijn thuis-oefeningen voor bil/been en buikspieren (sit-ups/push-ups en strekken etc), maar ik wil meer. Vanochtend zou ik gaan hardlopen met een vriendin, wij hebben ons ook aangemeld voor de 5km Ladies Run Zandvoort in maart, maar helaas zei ze op het laatste moment af.
Dus nu zit ik al een paar uur in mijn sport kleren mezelf proberen te inspireren om eens wat calorieën te gaan verbranden, tot dusver geen vooruitgang.

Ik zou graag mee willen doen aan een zwemsport, vroeger hield ik van wedstrijd zwemmen en heb naar zwemverenigingen zitten kijken. Waterpolo, wedstrijdzwemmen etc. Maar helaas heb ik nog niet genoeg zelfvertrouwen om in een badpak te verschijnen.

Ook heb ik informatie opgevraagd bij het dorpshuis voor verschillende sporten en dat lijkt me wel wat. Ik zou aanstaande dinsdag kunnen beginnen, maar ook een paar weken daar sporten kost me 100 euro en dat vind ik toch veel geld voor een uurtje per week. Dan denk ik, ach ik kan net zo goed zelf een uurtje gaan hardlopen GRATIS. Maar ja, dan moet ik het wel even doen. En misschien als ik er 100 euro voor heb betaald dat ik net even wat meer bereid ben op van de bank op te staan.... Maar misschien komen we dat wel nooit te weten...

De modifast pakketten die ik de vorige keer heb gehaald staan nog steeds in hun verpakking. Sinds eergister heb ik geprobeerd eraan te beginnen, maar mis discipline naar lang de dag vordert.
Vanochtend ben ik ook heel braaf begonnen met een lekkere aardbeien milkshake en zit het afgelopen uur te dromen over een broodje kaas. De verboden vrucht....

Maar goed, ik heb een afspraak gemaakt met mijn vriend dat als valentijnscadeau voor elkaar ik op 14 februari minimaal 3 dagen 3 kilo lichter moet zijn als nu (86,5) en hij moet op 14 februari minimaal 3 dagen gestopt zijn met roken. Goeie deal toch? Erg blij

Ik hoop in 2013 zo'n 10 kg af te vallen. Liever 15 kg, zodat ik nog 5 kg speling heb. Sowieso wil ik onder de 80 kg komen en nooit meer erboven ! (tenzij ik ooit zwanger raak of een oud omaatje ben).

Dus, om mezelf te blijven stimuleren ga ik de harde waarheid opschrijven. Ik heb een agenda gepakt en ga elke dag opschrijven wat ik opeet. Hopelijk schrik ik ervan of houd het me tegen om die koekjestrommel in te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2013 13:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
zooo.. Het is weer eens veel te lang geleden. Gelukkig wat gewicht betreft niets aangekomen sinds mijn laatste bezoek in maart.

Maar dan nog betekend dat niet dat ik niet veel te zwaar ben. Mijn enige afval successen tot dus ver waren de Green tea fat burner en modifast + sporten. Voor mijn modifast ervaring (hier helemaal gedeeld op de weegclub) weet ik niet waar ik de discipline vandaan haalde.. En helaas werkt de groene thee detox maar 1x en dan reageert je lichaam er niet meer op.

Verder heb ik heel veel andere dingen geprobeerd. Het ziekenhuisdieet, citroencapsules, weightwatchers etc. etc. Alles vergt veel discipline, vooral het zelf sporten. En helaas heb ik dat niet. Als ik mag kiezen tussen warm op de bank met een boterham met hagelslag of fietsen door de regen op weg naar de sportschool, was mijn keuze vaak snel gemaakt.

Maar nu niet meer !! Ik heb me namelijk vandaag voor de allereerste keer ingeschreven bij een sportschool en heb me anderhalfuur in het zweet gewerkt. Ik weet dat ik het in me heb, ik moet alleen over die luiheid zien te komen. Dus voortaan ga ik 5 dagen per week minimaal 45 minuten zweten in de sportschool. Morgenochtend om 07:00 sta ik daar weer.

Het duurde even voordat ik in staat was om die drempel over te stappen, maar de eerste stap is gezet. En het voelt goed. Ik voel dat ik dit WEL kan. Als je het maar graag genoeg wilt..

Dus hopelijk red ik het. Mijn doel? Afgelopen zomer hebben we aan bergsport gedaan en dat was fantastisch. Komende zomer wil ik graag meer conditie hebben om mee te kunnen met de mannen. Ook is mijn man gek om mooi gespierde kuiten bij vrouwen.

Streefdatum is 1 februari. Dan wil ik minimaal 5 kilo vet zijn afgevallen en wat eerste spieren kunnen zien. Dit betekend twee en een halve maand. Dat is wel realistisch toch?

Mijn eetpatroon is moeilijker om aan te passen. Wel ben ik begonnen met meer water drinken. Hopelijk, als ik eenmaal de smaak te pakken heb, kan ik weer leven van enkele sneetjes ontbijtkoek en toch vol energie hebben. Ook heb ik nog wat poeder over voor shakes van weightcare. Super smerig ! Modifast is 10x lekkerder, maar goed. Ik kan niet alles kopen en dan weggooien, dus eerst dit proberen. Al reken ik niet op succes met weightcare.

Wish me luck !

xxxx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 19:40    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Welkom terug en heel veel succes, is het geen optie om er gezond eten bij te doen bv alleen de lunch vervangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 20:48    
Vrouw Weeggegevens   NinaM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Hey Stegem,

Ik zag dat je je aan hebt gemeld voor de nieuwe Roeisprint. Meeri is helaas geblesseerd geraakt, dus ik laat de sprint nog open. Wie weet melden zich de komende week / weken nog nieuwe roeiers.

Heb je een vaste weegdag? De mijne is maandag.

Groet, Nina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014 7:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag dag 1 met modifast intensive (voor de 2e keer). Vorige keer is bijna 4 jaar geleden en dit was destijds een groot succes voor mij. In drie weken zo'n 8,5 kg kwijt.

Ik ga nu voor hetzelfde doel. Ik weeg nu 86 kg en wil voor de zomer naar de 72.

Afgelopen jaren heb ik ontelbare pogingen gedaan om het jojo-en tegen te houden en/of een gezonde levensstijl aan te nemen. Dit is mij niet gelukt. Of het me dit keer wel gaat lukken weet ik niet. Ik heb 1 woord voor mezelf: discipline. Als je het wilt kan je het bereiken, daar geloof ik echt niet. En ik wil afvallen. Tevens heb ik mijn man gevraagd om geen commentaar te geven mocht ik een terug val hebben, maar enkel het woord 'discipline' te zeggen.

Zojuist heb ik mijn ideale gewicht berekend op basis van mijn profiel (lichaamsbouw etc) en dat is 71,95 kg.
http://www.wewomen.be/lijnen/je-ideale-gewicht-d29816x61533.html <- Link voor wie dit ook wilt berekenen op deze manier.

Vandaag heb ik (zoals elke dag) gefietst naar mijn werk. Mijn collega's en omgeving heb ik verteld van mijn dieet plan zodat ze begrijpen waarom ik niet mee eet en voor de chocolade eitjes bedank. De avond is gekomen en ik heb de over de hele dag modifast 1 vanille pudding gegeten, 2 glazen met berry blaster siroop en 2 vitamine pillen. Verder veel water en thee. Ik heb het niet koud, geen last van hoofdpijn, moeheid of honger gevoel. Zolang ik lichamelijk nergens last van heb zie ik dit niet als schadelijk voor mijn gezondheid. Zodra ik merk flauw te worden zal ik rauwkost eten of meer modifast maaltijden. Ik ben van plan om tot 24 april niets anders te eten/drinken dan modifast en water. Eventueel soms wat rauwkost tussendoor.

Op naar morgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015 18:11    
Vrouw Weeggegevens   De27

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Succes met modifast Erg blij

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015 15:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6