Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 911, 912, 913 ... 920, 921, 922  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
PS 2 ik zie aan mijn schrijven dat mijn goede moed weer terugkomt, ik geniet weer van het eten en voel me niet zo triest en bozig meer omdat de koekjes in de steek gelaten worden door mij..
Sterker nog, gisteren heb ik zelfs niet aan ze gedacht

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 6:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het was een drukke dag, dus ik hou het kort..

Dinsdag 13 augustus 2019:
O: 250 cc melk, 25 gr brinta, mineola
L: broodje gezond (2 kh arme boterhammen) met 1 gekookt ei en 25 gr kipfilet, sla en tomaat, (mengen sausje: 10 gr mayo 5 gr yoghurt, bieslook, peper en kerrie)
T: appel in partjes met kaneel
A: 100 gr aardappel, bloemkool, paprika, 100 gr kipfilet
T: glas karnemelk (250 cc), meloen, 125 gr doperwtjes met 25 gr mayo en kruiden

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 18:49    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
PS 2 ik zie aan mijn schrijven dat mijn goede moed weer terugkomt, ik geniet weer van het eten en voel me niet zo triest en bozig meer omdat de koekjes in de steek gelaten worden door mij..
Sterker nog, gisteren heb ik zelfs niet aan ze gedacht

Super! Je gaat goed!

Die koekjes heb jij niet nodig... Laten zij maar bozig en triest zijn... Sorry koekjes, Mamdarijn heeft geen belangstelling meer voor jullie. Zoek maar een ander slachtoffer. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 22:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Erg blij Werkte het maar altijd zo!

Weer even kort, ik heb vandaag mega opgeruimd in de kamer van zoon die een paar dagen weg is.. Nog lang niet alles kunnen opruimen en schoonmaken, maar wel een prachtig begin gemaakt. Hij mag het daarna zelf beter onderhouden, belangrijk voor nu is dat hij straks een frisse start kan maken op de nieuwe opleiding. Ik denk dat dit hem helpt.

Vandaag een vegetarisch dagje. De linzenschotel was echt een succes, SUPERlekker smullen

Woensdag 14 augustus 2019:
O: 100 gr kwark, pitten/notenmix, nectarine
L: Indische tosti, tomatensap met een handje taugé en peper
T: cantaloupe meloen
A: Griekse vegetarische ovenschotel
T: 180 cc yoghurt

Indische tosti
2 boterhammen, 15 gr pindakaas, 60 gr banaan, sambal naar smaak.
Meng de pindakaas en sambal in een bakje goed door elkaar. Besmeer 1 snee brood met dit mengsel Snijd de banaan in dunne plakjes en verdeel die over de pindakaas.
Ook lekker met lenteui en bieslook

Linzen (Griekse vegetarische ovenschotel)

25 gr ui, 1/3 gesnipperde prei, 1 stengel bleekselderij in stukjes, knoflook, 100 gr blokjes tomaat, 200 gr groene linzen (gaar, 80 gr rauw), 1 el tuinkruidenbouillon, verse peterselie, verse peper, kruidenzout en 100 gr aubergine in plakken.

Puree van 100 gr gekookte aardappel, 75 gr knolselderij, 20 cc halfvolle melk, peper, nootmuskaat, 50 cc magere yoghurt en knoflookpeper.

Bak de prei, ui en knoflook, voeg de bleekselderij, de tomaten met wat sap, de linzen, bouillon en peterselie toe. Laat de schotel een kwartiertje stoven. Grill de plakken aubergine bruin. Doe in een ovenschaaltje een laagje linzen, laagje aubergine, laagje linzen en daarop weer een laagje aubergine. Verdeel de puree over de schotel. Dun laagje yoghurt met knoflookpeper. Even onder de grill tot er een bruin korstje op komt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2019 19:23    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag geen Nee gezegd tegen een stroopkoek. Dat had een reden maar eigenlijk weet ik wel beter en had ik niet hoeven nemen. Maar het was echt om het gebaar van degene die rond ging te waarderen om wille van de sfeer.

Soms is het lastig.

Verder staat op het menu..

Donderdag 15 augustus 2019:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr muesli, cantaloupe meloen
L: 2 kh arme boterhammen met tonijnsalade (in een bakje mee)
T: appel
A: Pittige gehaktballetjes met 75 gr rijst
T: glas karnemelk (250 cc) nectarine

Tonijnsalade van Charlotte
100 gr tonijn, 1 trostomaat, 1 bosuitje, 2 of 3 augurkjes, paar kappertjes, 1 el mayonaise (ik heb dijonnaise gebruikt), beetje mosterd (in geval van mayonaise), zeezout en groene peper uit de molen, paar druppels maggi, paar druppels worcestershiresauce.

Pittige gehaktballetjes
135 gr gehakt, knoflook, peper, chilipoeder, ½ tl bouillonpoeder, koriander en uienpoeder. boontjes, courgette, broccoli en paprika.
Meng de kruiden goed door het gehakt, en maak er balletjes van ter grootte van soepballetjes. Doe deze in de pan en rol ze heen en weer tot ze bruin zijn.
Voeg de groenten toe en laat het geheel in ongeveer een kwartier gaar worden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019 16:35    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuk dat je in m'n boekje schreef, Mamdarijn! Dankjewel. ja, we hebben de weegclub gewoon nodig. Af en toe een zijspoor of even helemaal niks dat kan wel, maar de ondersteuning, bemoediging en óók de gezelligheid is toch wel heel fijn!

Zo nam jij vandaag een stroopwafel.
Om soortgelijke redenen nam ik vandaag een mergpijpje, tot vandaag een van mijn lievelingstraktaties. Speciaal voor mij uitgezocht, hoe kon ik dat weigeren... Ik heb er dus ook lekker van genoten! Maar ik merkte ook dat het me veel en véél te zoet was. Dit ben ik dus echt niet meer gewend.

Hoe dan ook, we zijn even over de schreef gegaan. Maar we laten ons er niet door uit het veld slaan, toch?
Mooi zo doorgaan, lekker blijven schrijven en goede keuzes maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019 16:45    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mijn smaak is nog niet zover dat ik iets te zoet vind.. Erg blij

Maar al wel zover dat is echt geniet van de combinaties die ik op het menu had gezet. Zo is de combi yoghurt meloen echt heerlijk een een mooie vervanger voor koekjes.. ik smul meer van het eten nu al.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 aug 2019 17:05    
Man Weeggegevens   Faas Voorthuizen
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Sjonge, wat ben je weer goed bezig Mamdarijn! Leuk ook dat je weer zo ‘terug’ bent!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 aug 2019 8:36    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Je eerste groene vakje staat weer! cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 aug 2019 10:17    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
En mijn tweede ook, al heb ik nog niet op de weegschaal gestaan vandaag.. ik heb een weekend niet gepost wat ik at. Vrijdag was ik uit eten, en ik kon geen EGA proof eten kiezen (ik nam pizza, en brood vooraf). Het is heel lang geleden dat ik pizza koos, deze was erg goed.

We aten taart, dit weekend, en zaterdag raakte ik van het padje Emotie eten. Zondag ging beter en maandag nam ik ook taart. Tijd om weer knopen te tellen en Nee dank je te oefenen. Want het ging zo goed!

Voor deze week heb ik nog geen nieuw menu gemaakt, dat pak ik woensdag weer op

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 5:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 911, 912, 913 ... 920, 921, 922  Volgende
Pagina 912 van 922