Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 909, 910, 911, 912, 913  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Ik had de 75 ook gezien in juni, helaas werd ik daar nog niet wakker genoeg van. Wel het voornemen om het anders te doen, maar niet de daden..

Vandaag was dus een echte omschakeldag blijkbaar. Hoort erbij zullen we maar denken. Ik had ook hoofdpijn en honger dus dat werkte niet echt in mijn goede moed-gevoel. Weegcluppen wel, man wat is het leuk jullie weer te zien en over jullie te lezen!!

Dit is mijn menu geweest van vandaag. Jammer van de middag maar vanavond was het eten een groot feest, wat was de lasagne lekker zeg! Die bechamelsaus met spinazie was de grootste verrassing! Zonder vlees kan makkelijk, de courgette, tomaat, champignons en ui zijn voldoende vulling.
Het was een hele hap, ik kreeg het eerst niet op maar omdat we lang aan tafel zaten (we zijn met z'n tweetjes vanavond) en lang na zaten te kletsen verdween de rest toch ook in mijn buik. Voorlopig geen hongergevoel meer.. Ik ben tevreden!

O ja, mijn EGAverstand begint ook weer terug te komen, bij het omschakelen gisteren had ik teveel mayo berekend voor de doperwtjes maar die heb ik op het moment dat ik het klaarmaakte heb ik dat aangepast Uitlachen

Hier mijn menu, voor het gemak zet ik het recept er ook bij

Woensdag 7 augustus 2019:
O: 100 gr kwark, pitten/notenmix, nectarine
L: Appel - kaneel tosti; 2 kh arme bh met honing, een halve appel in plakjes met kaneel en een halve appel
T: Mineola, veelgranencracker met kaas en pindakaas
A: Lasagne
T: 200 cc yoghurt

Lasagne
135 gr rundergehakt, ½ bakje gesneden champignons, 65 gram gesnipperde ui, 60 gram courgette in blokjes, 1/3 blikje tomatenblokjes, 150 cc tomatensap (pak), Italiaanse kruiden, verse basilicum, takje tijm, takje rozemarijn en wat peper knoflook kruiden.
40 gram ongekookte lasagne vellen.
Voor de bechamelsaus: 15 gram boter, 15 gram bloem, 100 cc bouillon, 50 cc half volle melk, fijngehakte spinazie, verse peper.

Bak het gehakt rul en voeg de droge kruiden toe. Haal het eventueel vet uit de pan en voeg de gesneden groente toe en laat dit even mee bakken. Voeg dan de tomaatblokjes met de tomatensap toe en laat het geheel even pruttelen tot er een lobbige saus ontstaat. Voeg als laatste de verse kruiden toe.
Neem een ovenschaal en begin met een laagje saus, daarna een vel lasagne om en om. Eindig met een laagje saus en zet de schaal ca. 25 minuutjes in de voorverwarmde oven op 200 graden.
Verwarm, in de laatste 5 minuten, 15 gram boter en voeg daar 15 gram bloem aan toe (roux maken) laat even gaar worden en voeg de bouillon met de melk langzaam toe tot er een gebonden saus ontstaat. Doe er dan de spinazie bij en wat verse peper. Als de lasagne gaar is schenk dan de bechamelsaus over de schotel. Daarna NIET meer in de oven!! neem er een lekkere groene salade bij.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 aug 2019 20:40    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben blij dat je weer terug bent, ik heb je echt gemist hier.

Het is wѐl erg jammer dat je in de tussentijd zoveel bent aangekomen. Maar dat ligt achter je, je bent nu goed gemotiveerd en je komt hier weer langs. Dus kunnen wij je weer aanmoedigen.

Geen hongergevoel na de lasagne, dat is handiger want zo kom je goed de avond door.

Ik kan me indenken dat je wel even moet omschakelen weer.
Heel veel succes en ook plezier erbij, want dan komt het wel in orde. Maar jij weet overal wel iets leuks van te maken, dus dit gaat je vast lukken!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 aug 2019 21:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Tja iemand stuurde me een mailtje op precies het goede moment. Ik was na vorige week woensdag al aan het bezinnen, want deze gewichtstoename is erg snel gegaan, hopelijk geldt het dat snelle kilo's er ook weer snel af gaan..

Of het me lukt er iets leuks van te maken vraag ik me af, ik ben nogal grommerig vandaag..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 aug 2019 21:32    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Grommerig... zo ken ik je niet!

Neem de tijd hè. En verwacht niet meteen super resultaten!

O ja, en nog iets: het moet wel te doen zijn, het mag jouw nieuwe leefstijl zijn die bij jou past. Dan is het geen opgave, maar gewoon jouw leefstijl.

Het moet ook bij jou passen.
EGA past absoluut niet bij mij, maar het heeft jou kennelijk veel goeds gebracht en daarom kom je er nu weer bij terug. Als het voor jou werkt, is het goed, toch?

Houd goede moed, en zie naar de zonnige kant!
Veel succes.
En niet meer grommen... Hallo

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019 11:24    
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Geef jezelf de tijd Mam!
Ik zal je nog even deelgenoot maken van mijn nieuwe ritueel bij het opstaan. Je weet toch, als je gaat hardlopen en je bent een tijdje goed bezig dan zie je je buikje smelten...
Ik had het voornemen om weer hard te gaan lopen maar tot nu toe dus nog steeds niet gedaan. Wat ik wél doe (ergens gelezen) is IEDERE ochtend uit mijn bed rollen en meteen langs mijn bed op de grond 1 minuut PLANKEN. Dat ken je toch wel hé? Flink die billen en buik aanspannen en gewoon tot 60 tellen. En klaar voor vandaag. En zie, na een aantal weken krijg je hetzelfde resultaat als met hardlopen. En het kost maar 1 minuut per dag! Hoeft ook echt niet langer volgens de schrijver, je kunt wel meer aanspannen als je het zwaarder wil maken.

SUCCES !!!
[/u]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019 13:59    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Natuurlijk past het bij me Geke, maar het is even omschakelen en mijn 'arme ik' roept af en toe nogal hard.. Ik schreef het expres op omdat ik dan meer om mezelf kan lachen en tja, het hoort er allemaal bij.
Vandaag liep het allemaal meer volgens plan en ieder hapje gaat bewust. Vanmiddag kreeg ik trek en nam ik een appeltje.

Donderdag 8 augustus 2019:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr muesli, perzik
L: 2 kh arme boterhammen met tonijnsalade (in een bakje mee)
T: appel
A: Foe Yong Hai met 75 gr rijst
T: glas karnemelk (250 cc)

Tonijn salade
75 gr tonijn, 25 gr kwark, 15 cc olijfolie, 25 gr bosui, appeltje, zout, peper, 25 gr doperwtjesbeetje ijsbergsla en wat (zongedroogde) tomaatjes

Foe Yong Hai
Stukje prei, stukje wortel, 75 gr ui, zout en peper, 2 eieren, 20 gr tomatenpuree, 60 ml kippenbouillon, knoflook, 50 gr diepvries doperwtjes, gemberpoeder, 1-2 el ketjap Asin, 1-2 tl maïzena.
Prei, wortel, 40 gr ui fijnsnijden en smoren. Eieren loskloppen en het groentemengsel erdoor roeren, beetje zout en peper toevoegen en op bakvel bakken en warm houden.

Saus: tomatenpuree, bouillon, knoflook, gember en ketjap erbij en 3 minuten doorkoken. Rest van de ui, doperwtjes erbij en weer 3 minuten laten sudderen, Maïzena met een beetje water losroeren en de saus binden. Omelet serveren met saus.

Laatst aangepast door Mamdarijn op do 08 aug 2019 17:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019 17:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het uit het bed rollen gaat bij mij vrij kreunend en steunend.. Ik zie me nog niet energiek planken met de slaap nog in mijn oogjes..

Ik dacht dat je me met iets gelijks ging trakteren Sjaan.. Nu voel ik me echt oud worden. En is je buikje al strak aan het worden? De mijne is nog zacht en rond.. Maar echt ik ga ervoor om die weer in shape te krijgen Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019 17:44    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Die tonijnsalade ga ik onthouden!

You go girl Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2019 8:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
De appelkaneeltosti is ook een echte aanrader Erg blij

Ik zal straks mijn menu van gisteren en vandaag opschrijven (doe ik even op de pc) vandaag gaan we naar een oude tante van mijn man. Mijn schoonzusje is haar mantelzorger en die is met vakantie. Wij zijn betrokken in het netwerk zodat er elke dag iemand bij haar langskomt. Het is helemaal in Dordrecht, en ik ben best moe na een week werken, dus ik zie er wel wat tegenop.
Maar goed, wat moet dat moet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 aug 2019 8:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dit las ik net.. wou ik effe delen.. omdat ik merk dat ik alweer zoveel (goede) moed heb gekregen door jullie steun hier

Blijf elkaar daarom moed inspreken, en blijf elkaar helpen.
1 Tessalonicenzen 5:11 (BGT)

Bemoediging betekent letterlijk hart aan mensen geven. Het Engelse woord voor bemoediging, encouragement, komt van het Franse woord ‘coeur’ wat ‘hart’ betekent. Iemand bemoedigen betekent dat je hem moed geeft, dat je hem hart geeft. Veel mensen voelen dat hun hart beschadigd, gewond of zwak is door de stress die ze ervaren.
Het is zo makkelijk om je hart te verliezen. Bemoediging geeft je je hart terug. Als we aan bemoediging denken, denken we aan woorden. Jouw woorden kunnen iemands leven veranderen. Ik wil je vandaag aanmoedigen om woorden te gebruiken die hart geven aan iemand die het nodig heeft

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 aug 2019 9:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 909, 910, 911, 912, 913  Volgende
Pagina 910 van 913