Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 873, 874, 875 ... 888, 889, 890  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Jee Sister, dat ging niet goed hé!! Geschokt Hoe is het nu? Was het de pomp? Rustig aan hé vrouwke !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 19:27    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Het was inderdaad de pomp, achteraf..

Achteraf wordt je altijd wijzer.. Toen ik naar mijn werk fietste was er nog niets aan de hand, maar mijn hart begon te steken. Eenmaal op het werk heb ik eerst mijn man gebeld om te vertellen van die pijn en ik vroeg hem me rond 12 uur te bellen, voor de check.

Daarna begon ik te spugen en verdacht ik de yoghurt of de aardbeien die ik bij ontbijt had gegeten. Nog geen reden om me ziek te melden, gewoon wat kramp.. Opgelucht
Daarna moest ik nog een keer overgeven, maar och dat zou vast nog komen door de yoghurt.
Bij de lunch ging het echt mis. Hoge bloedsuiker, hoger dan de ochtend. Daar had ik al allert moeten zijn. Twee hapjes brood kreeg ik door de keel die een half uur later alweer in de wc verdwenen. Soep (kip) geprobeerd maar dat ging ook niet, kruidenthee, water, maar niks hielp en ik kreeg een enorme droge mond, en ik werd suf
Dat was voor mij het moment om mijn man te bellen. We zijn zelfs langs de dokter gefietst, maar ze was al gesloten. Toen de spoedarts gebeld, bleek mijn eigen dokter te zijn, en vanaf daar weet je het..

Zoals Kaktus schreef, dit was echt linke soep, toen ik de arts belde wist ik dat al en was ik serieus voorbereid dat ik naar het ziekenhuis moest. In 6 uur tijd was ik zo ontzettend beroerd geworden..
Met de zetpil en de ORS knapte ik wonderwel snel op, rond 10 uur had ik alweer trek en wat yoghurt met bosbessen gegeten.

Vannacht ging ook goed, om de twee uur gemeten en bijgesteld. Mijn bloedsuikers daalden tot een mooie 6,9 als start van de dag.
Het is vandaag wel echt een schommeldag, maar alles is snel corrigeerbaar dus ik maak me geen zorgen meer. Ik heb zelfs gewerkt, het ging wel weer.

O ja, in het kantoorgebouw zijn wel mensen hoor, alleen was ik alleen op mijn werk. Ook mijn baas wist dat ik niet lekker was geworden en hield me in de gaten per mail en telefoon.
Maar overgeven doe je nu eenmaal niet graag als er anderen bij zijn, dat was de reden dat ik blij was dat ik alleen was.

Maar ik had zeker eerder naar huis moeten gaan, ik ben niet goed bij mijn hoofd in dit soort gevallen.. ik dacht gewoon dat het vanzelf over zou gaan.. tot ik thuis mijn bloedsuiker meette die sky high was, zonder dat ik een hap had binnengehouden die dag en wel had gespoten..

Eerlijk is eerlijk, jullie schrik is terecht. Ik ben zelf ook erg geschrokken. Nogmaals, dit overkomt me niet nog een keer.

Maar met een hoge bloedsuiker niet kunnen werken zou erg ontwrichtend zijn, dan weet ik zeker dat mijn baas niet blij met me zou zijn. Hoge bloedsuikers horen er nu eenmaal bij.. Een stroopwafel kan al een zwieper geven.. Niet alles is te reguleren, that’s life..
Dus in dat geval vond ik de huisarts erg overdreven. Maar ik had natuurlijk eerder moeten checken of de bloedsuiker daalde, dat heb ik niet gedaan. Dus daar had ze wel gelijk in. Wist ik veel..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:33    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje77
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een verhaal mamdarijn! Gelukkig heel goed afgelopen en je hebt er weer wat van geleerd! Ik snap wel dat je zo denkt en niet snel naar huis gaat, dat zou mij ook kunnen overkomen. Fijn dat je je al weer beter voelt. Doe t wel wat rustig aan want ik denk dat je lichaam toch wel wat te voortduren heeft gekregen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:42    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Klopt, mijn lijf is helemaal klaar met me, ik heb stevige griep, inclusief koorts en verkoudheid. De koek is op. Ik wilde net nog even strepsils halen, maar eenmaal buiten begon ik te rillen. Echt niet okey, dus ik lig weer in bed.
Balen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 16:58    
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Heel veel beterschap!! Het heerst inderdaad!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 18:10    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
WOW ik lees even terug en schrik me een hoedje Geschokt
gelukkig goed afgelopen
en een griep...wat was er eerder de kip of het ei...misschien daar al misselijk van?
beterschap hoor

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 19:12    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
De kip denk ik..
Of toch het ei...

Ik denk dat ik door maandag extra vatbaar was. In ieder geval ben ik behoorlijk beroerd en zielig..

Wel naar de dietiste geweest, maar alleen omdat zij bij ons om de hoek zit, nog geen 2 minuten lopen. Zij vond me ook zielig Erg blij

Op mijn app ‘Lifesum’ komt steeds naar voren dat ik onevenwichtig eet, tekort aan eiwit en vet. Alleen mijn avondmaaltijden zijn top en in evenwicht. Dat geeft ook de zoete trek/honger tussendoor, waar ik nu vaker last van heb, legde ze uit. Dus weer een stapel lekkere receptjes en alternatieven, en zodra ik beter ben ga ik wat serieuzer kijken naar goeie snacks.

Wat dacht je van een skinny pannenkoekje als tussendoortje..
Skinny pannenkoek appeltje-eitje
Dit heb je nodig:
2 eieren
2 el zuivelspread naturel
½ geraspte appel
½ theelepel kaneel
1 tl boter

Zo maak je het:
Rasp de appel en snijd hem in kleine stukjes. Doe de eieren, appel, zuivelspread en kaneel in een kom en meng het geheel goed door elkaar. Verhit een koekenpan met wat boter en bak de pannenkoek op laag vuur in 5 minuten gaar. Je kunt 1 á 2 pannenkoeken van dit recept maken.

Tip: snijd de andere helft van de pannenkoek in blokjes en bak deze op in een koekenpan.

De volgende afspraak is eind augustus, en dan zijn mijn 3 uur dietistenondersteuning helaas op. Maar dat is pas over 2,5 maand, misschien heb ik het dan ook niet meer nodig. Tot nu toe ben ik blij met deze ondersteuning. Op naar goeie bloedsuikers en een mooie kh arme zomer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Je klinkt al weer een stuk beter. In elk geval vol goede moed!
Nu niet te snel weer beginnen hè. Je hebt echt een griep te pakken en je moet goed herstellen.

Hoe is die app eigenlijk samengesteld? Weet ie van jouw diabetes, van jouw kh-arme leefstijl, van jouw wens om iets af te vallen? Of rekent ie met gemiddelde schema's? Of schema's van het voedingscentrum bijvoorbeeld (daar heb ik niet zoveel mee, weet je nog?) Il ben wel benieuwd.
Leuk dat je diëtiste met receptjes kwam en dat je eind augustus nog een keer mag komen. Even zo'n ijkpunt wegzetten. We zullen zien hoe het dan gaat!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 3:41    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
net je omelet gemaakt...smaakt prima,ik had 2 eidooiers over en heb daar nog wat eieren bijgedaan
ik heb er nog een theelepeltje psylium ingedaan voor de extra vezels

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 8:38    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Psylium, nog steeds niet in huis.. toch maar eens aan denken als ik bij het Kruidvat kom..

De lifesum app kun je helemaal persoonlijk maken. Ik heb nu een lowcarb plan, dus de app let op kh, eiwit en vet. Bij een ander plan (bijvoorbeeld gezond eten) let de app op andere voedingswaarden. Voor mij is deze app fijn omdat het het aantal koolhydraten berekend, handig voor de insulinedosering bij de maaltijd.. vanochtend had ik een vrij simpele toevoeging bij mijn ontbijt: 10 ongepelde amandelen, gelijk zat vet en proteine goed. Het motivieert me nu extra om dat wel te nemen, omdat het de trek tussendoor voorkomt. Die wetenschap geeft mij moed Erg blij

Vanochtend uitgebreid gedouched, en ik zit nu snotterig en slapjes in de tuin. Letterlijk alles doet zeer, maar ik ben minder kortademig. Wat een akelige griep zeg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 10:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 873, 874, 875 ... 888, 889, 890  Volgende
Pagina 874 van 890