Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Grip op koolhydraten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

dagboek van woopie

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   woopie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 22-1-2014
Berichten: 9
Dieet: grip op koolhydraten


  Reageer met quote
zo ff een paar drukke dgn gehad, maar nu weer ff tijd. Vanochtend weeggegevens ingestuurd,-0,5kg, prima dus.
Heb afgelopen dgn redelijk goed gegeten, wel wat gezondigd gezien afzwemmen en nog ander feestje. Maar dan wel de gezondere alternatieve, zoals een heerlijke appeltaart met een bodem va dadels en noten, kokosolie en vulling van appels en noten. Vrij van gerafineerde suikers en tarwe. Deze komt vh voedzo blog en is 1 van onze favo's geworden.

Het menu-tje van vandaag:
O: gr.yogurt met noten
L: giant cracker met....... ik hoop advocado, mits ie rijp is....,
vul hem straks aan..
AE: rode kool met 2 appels, 150ml sinasappelsap, 2 el palmsuiker, 2 kruidnagel en laurier.
quorn (vleegvervanger) en ipv zoete aardappel neem ik champiogns gezien de rodekool al oranje is (moet altijd 3 verschillende smaken op mijn bord hebben ;D )
als toetje (gebakken) peer. Verliiest fruit trouwens zijn vitamines niet als je heb bakt, weet iemand dit? Neem nog fruit na gezien de rode kool natuurlijk door ons allemaal opgesmuld word en er zelfs nog overblijft en ik anders dus niet genoeg fruit eet!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014 12:23    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64511
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Vitamine C vervliegt in water en lucht, dus zelfs al met snijden en schilen. Met koken en bakken verliezen alle voedselwaren een deel van de nutriënten. Idee Daarom is rauw eten, roerbakken en stomen ook gezonder, dan zit het minder lang in de pan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014 13:20    
Vrouw Weeggegevens   davine 30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-9-2013
Berichten: 594
Dieet: GOK


  Reageer met quote
woopie schreef:
Het menu-tje van vandaag:
AE: rode kool met 2 appels, 150ml sinasappelsap, 2 el palmsuiker, 2 kruidnagel en laurier.
quorn (vleegvervanger) en ipv zoete aardappel neem ik champiogns gezien de rodekool al oranje is (moet altijd 3 verschillende smaken op mijn bord hebben ;D )


Rode kool is een "groene" groente hoor! De rest(sap, palmsuiker,) van je ingrediënten vallen
natuurlijk wel onder de overige kh.
En je kwart appel, verdekt opgesteld in de rode kool, weer onder je fruit.


_________________
Groetjes, Melanie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014 15:50    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64511
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
En dus is rode kool oranje. Erg blij Ik ken er geen recept van waar geen zoet toevoeging aan te pas komt, rode kool alleen gekookt met zout (zoals je andere groenten normaal kookt) smaakt helemaal nergens naar.
Mooi menu!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014 15:57    
Vrouw Weeggegevens   woopie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 22-1-2014
Berichten: 9
Dieet: grip op koolhydraten


  Reageer met quote
zo bedoelde ik hem indd kaatje. Ik had gister per ogeluk de palmsuiker vergeten en niemand heeft hem gemist Erg blij , (komt wrl door de appel en kaneel en de sinasappelsap) misschien dat het met net wat lekkerder is, maar hij blijft dus in vervolg mooi dus vaker weg (alleen manlief verpestte hem zoals gewoonlijk met een schep suiker... Sip ) Maar in elk geval heerlijk gegeten.
Wel jammer vd vitamientjes, maar was er eigenlijk al bang voor. Ben niet zo'n fruiteter, maar gebakken krijg ik het nog wel weg.... toch dus wat vaker rauw in vervolg!
O de lunch is gister niets geworden, had met boodschappen doen een paar blokjes kaas geproefd (al het andere lekkers gelukkig kunnen laten staan Erg blij ) en vervolgens geen honger en tegen de tijd dat ik aan lunchen dacht was het al zo laat dat geen zin meer had, dus mijn lunch waren de blokjes kaas.

voor vandaag:
o: gr yogurt met noten
l: 2 gebakken eieren met spinazie of giant cracker met
advocado
a.e: ravioli met boter/salisausje,, quorn en salade. Peer als toetje. Helaas wrl qua tijd geen verse spelt ravioli, dus hier maar een beetje van!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 10:29    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64511
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Kaneel heeft inderdaad een beetje een zoet image zonder echt suiker te bevatten en met appel en siaansappelsap heb je ook al suikers. Fijn dat je het zoet genoeg vond, dat helpt met afwennen. Erg blij
Lust je echt niet graag fruit? Er is zoveel verschillends! Ik ben er dol op. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 10:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2