Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van weight watcher Ansepans64

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ansepans64
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
-1,3 kg deze week.

Ik werd een beetje 'geholpen' Verward door een aanval van maagpijn in het weekend en afgelopen maandag. In het weekend had ik een lak-aan-de-lijn-dag gehad en daarna heb ik 24 uur op de kop gestaan van een maagpijn die niet in verhouding stond tot wat ik had gegeten. Ik heb de laatste tijd wat vaker last van pijn in m'n maagstreek en m'n huisarts heeft me doorverwezen voor een echo. HA denkt aan galstenen en zelf sluit ik een breukje in het middenrif niet uit. Ik kreeg een recept voor een maagbeschermer en die slik ik nu braaf.

Om nieuwe pijn te vermijden heb ik deze week heel sober gegeten; weinig vet, nauwelijks zoetigheid, kleinere porties, hooguit 2 kopjes koffie per dag en voor de rest water en kruidenthee. Vanaf ca. 20.00 uur eet ik niets meer, drink ik alleen nog water of kruidenthee.

A.s. maandag wordt de echo gemaakt en eind volgende week moet ik even terug naar HA voor de uitslag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017 8:20    

Reageer met quote
Volgens de dame die de echo deed zitten er inderdaad galstenen. Er zat er op dat moment eentje in de buurt van een galweg en ze heeft nog geprobeerd die 'los te schudden'. Dat lukte echter niet. Volgens haar moest ik, de volgende keer dat me een steen dwars zat, maar een handstand maken of even een achtbaanritje maken. Dat wilde nog weleens helpen. Erg blij

Ik heb sinds vorig weekend gelukkig geen pijnaanval meer gehad maar ik merk wel dat m'n maagstreek wat extra gevoelig is. Ik doe het dus rustig aan qua eten en drinken, heb met name de porties behoorlijk kleiner gemaakt en dat gaat tot nu toe goed.

Het officiële hoe en wat hoor ik verder van m'n huisarts. Ik heb een afspraak voor a.s. vrijdagochtend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 9:05    

Reageer met quote
De afgelopen weken ben ik steeds 1,3 kg per week afgevallen. De totale score was gisteren: -15,9 kg. Da's wel mooi even bijna 64 pakjes boter. Lach Het gaat dus goed!

Het zal me echter niet verbazen wanneer ik na dit weekend wat ben aangekomen. Ik ga dit weekend met een vriend naar een tweedaags festival en daar gaan we ongetwijfeld lekker eten en drinken. Ik ga niet brassen, dat niet, want ik wil geen nieuwe koliek uitlokken door te vet en te veel eten. Maar het eten is ongetwijfeld calorierijker dan wat ik thuis zou nemen.

N.a.v. de bovenbuik-echo heeft mijn huisarts mij verteld dat mijn galblaas eruit moet. Ik heb voorgesteld eerst nog wat meer af te vallen omdat ik, vanwege mijn gewicht, een groter risico op complicaties tijdens en na de operatie heb dan iemand met een gezond(er) gewicht. Dat vond hij helemaal geen slecht idee maar ik moest wel beloven dat ik mezelf goed in acht zou nemen en bij het minste of geringste teken van een galblaasontsteking direct aan de bel zou trekken. En ik mag de operatie wel een aantal maanden maar niet, bijv., een jaar uitstellen.

Ik eet nu dus overwegend heel sober en neem kleine porties. Ik heb gelukkig geen koliek of andere pijntjes of dergelijke meer gehad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 7:56    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
galblaasproblemen...herkenbaar,voor mij al héél lang geleden maar ik herinner me de pijn nog goed

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 8:05    

Reageer met quote
Ik kom hier momenteel niet zo veel maar het afvallen gaat 'gewoon' lekker door. De afgelopen weken waren qua eten wel wat rommelig met een zakentripje met bijbehorende etentjes en een paar verjaardagsfeestjes, maar desondanks ben ik sinds 14 juli toch 1,7 kg afgevallen. Lang niet slecht, vind ik zelf.

Totaal ben ik nu, sinds 1 april, precies 20 kg afgevallen, oftewel: 80 pakjes boter!

Morgen is er nog één culinaire uitspatting en daarna is het een tijd rustig, dus dan kan ik me weer helemaal focussen op gezond eten. De Weight Watchers-smartpoints heb ik losgelaten. Gewoon kcal tellen en m'n gezonde verstand gebruiken werkt voor mij beter dan punten tellen.

M'n galblaas gedraagt zich gelukkig rustig, dus ik mag de operatie nog even uitstellen tot ik nog wat meer ben afgevallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 9:35    

Reageer met quote
Vrijdag-weegdag.

't Ging een beetje met hangen en wurgen de afgelopen twee weken. Ik zat fysiek niet lekker in m'n vel. Ik voelde me erg opgeblazen en schommelde nogal qua gewicht (binnen een marge van 1,5 kg). Geen idee waardoor dat kwam; een hormonale kwestie misschien? Momenteel voel ik me gelukkig weer picobello.

Uiteindelijk ben ik in deze twee weken toch nog 1,4 kg afgevallen. Ik ga dus gewoon met goede moed verder. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 8:42    
Moderator

Reageer met quote
netjes hoor Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 10:07    

Reageer met quote
't Is alweer een tijd geleden dat ik hier was. Het afvallen gaat goed: -25,6 kg nu.

Van wo 6 t/m zo 25 sept. had ik vakantie. In die weken heb ik er wel wat bij op gegeten. Maar afgelopen week moest ik weer werken en ging ik weer over tot m'n dagelijkse regelmaat. Et voilà, het erbij aangegeten gewicht is er alweer af. Met nog 6 ons extra.

Alles bij elkaar heb ik in september geen klapper gemaakt maar ik ben tevreden. Vooral omdat ik zo makkelijk de knop weer kan omzetten. Lach

Dinsdag had ik een afspraak met de chirurg i.v.m. de galblaasoperatie. Nou, die operatie gaat dus niet door. Volgens haar waren mijn klachten erg a-typisch voor galsteen-aanvallen en hadden ze meer te maken met een overgevoeligheid voor bepaald voedsel. En dat zou zomaar kunnen want ik krijg met name last van m'n maag als ik (veel) vet eet. Aangezien ik dat de laatste tijd niet doe, heb ik al een hele tijd geen last meer gehad van m'n maag gehad.
Wat de chirurg betreft mogen de galstenen gewoon blijven zitten. Krijg ik problemen, ga ik uiteraard toch wel naar m'n huisarts.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017 6:40    
Moderator

Reageer met quote
wauw goed bezig
galblaasklachten zijn héél pijnlijk maar het kan best dat het geen stenen zijn maar iets anders

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017 7:50    

Reageer met quote
Allereerst wil ik iedereen een gelukkig en gezond 2018 wensen!

November en december waren qua eten nogal heftige maanden. Veel etentjes, veel sinterklaas- en kerstsnoeperij op m'n werk en ook thuis heb ik me niet echt ingehouden. En dat was vanmorgen te zien op de weegschaal. Schaam Schaam

Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen en ik bepaal me nú weer tot afvallend eten!

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 jan 2018 7:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6