Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Josje's Prodimed-avontuur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sanaslank levert goede resultaten, maar dat geldt neem ik aan ook voor Prodimed. Hoe beter je je er aan houdt, hoe sneller het gaat.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met sanaslank en ben toen in zo'n 8/ 9 maanden een kleine 40 kg afgevallen. (Waar inmiddels weer zo'n 10 kg van bij zit. De laatste ca 15 maanden ben ik regelmatig weer aan het lijnen geweest met sanaslank, maar dat ging toch niet meer zo goed als de eerste keer.)
Toen ik die 40 kg kwijtraakte had ik geen behoefte of neiging tot snoepen. Het was zelfs zo dat als ik een slok limonade uit een beker moest halen omdat het te vol zat, ik die slok uitspuugde en m'n mond spoelde.... Daarna is de zoet- en snaaiverslaving weer terug gekomen. Helaas Sip .

Sanaslank is geen goedkoop dieet. Het is niet in de winkels te koop, maar alleen via consulenten of via de website van sanaslank of de websites van consulenten. Daarom ben ik toen ook verder gaan kijken naar alternatieven om de kosten een beetje in de hand te houden. (Kost -via de officiele kanalen- zo'n 10-12 euro per dag.) Zo kwam ik dus o.a. bij spullen van Dieti Meal uit, maar ook van Pro10 en Ciao carb. Van alles wat ik van Sanaslank gebruikte heb ik de hoeveelheid kh, vetten en eiwitten opgeschreven, en dat vergeleken met de producten van de andere merken. Sommige dingen bleef ik van Sanaslank gebruiken, andere van de andere merken. Afhankelijk van de prijs. 2 webshops waar ik veel bij besteld heb, heb ik in mijn eerdere post genoemd.
Ik heb ook heel veel via marktplaats gekocht. Mocht je dat ook gaan doen, kijk dan elke dag (of 2x per dag) op marktplaats. De laatste tijd staat er niet zo heel veel op, maar soms opeens weer wel veel.

Bij Sanaslank eet je 6 maaltijden per dag: ontbijt, lunch, diner en 3 tussendoortjes/ snacks. Er is heel veel keus in de producten. Veel verschillende soorten shakes ('desserts' die je als ontbijt neemt, maar natuurlijk ook als lunch of tussendoor kunnen), omeletten, pannekoeken, soepen, aardappelpuree, pizza, wraps, rijst, tagliatelle, fussili, koek, repen, ijs, dranken, ..... Je hoeft er echt geen honger bij te hebben, want elke ca 3 uur eet je wat.
Je moet ook elke dag diverse voedingssupplementen nemen. (Zal denk ik bij alle maaltijdvervangingsdieëten zo zijn?) Je kunt de officiele nemen van sanaslank, maar ik ben uiteindelijk overgegaan op de supplementen van kruidvat, de tuinen en action.

Ik ga nu stoppen met sanaslank (ben aan de opbouwfase begonnen: in 4 weken tijd steeds meer koolhydraten toevoegen en na 4 weken eet je dan weer gewoon) omdat ik na ruim 2 jaar genoeg heb van maaltijdvervangers en lijnen. Ik wil weer 'leven' en niet meer bij alles denken "dat mag ik niet" (en het vervolgens stiekem wel nemen) maar gaan denken "ik mag het, maar WIL ik het ook". Ik wil koolhydraatarmer gaan eten, wat inhoudt dat ik geen aardappels, pasta, rijst etc neem en dat ik minder vaak brood wil gaan eten maar 's middags bijv. een salade of 's ochtends havermout (aangemaakt met water) of yoghurt. Dat moet ik nog een beetje uitzoeken....
Het afvallen zal zo dus veeeel langzamer gaan, en waarschijnlijk ook regelmatig de verkeerde kant op gaan, maar die 10 kg (en misschien meer?) zullen er na verloop van tijd wel af gaan/ zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015 15:05    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Als ik het zo lees is prodimed niet echt goedkoop. Hoe lang doe je dan met die producten die je gekocht hebt?
Ik ben bij straight away ongeveer tussen de 50 en de 65 euro per week kwijt.

Wat betreft het wegen voor iedereen is dat anders denk ik. Ik weeg woensdag bij de consulente en zondag thuis. Als je te vaak weegt kan dat ook demotiverend werken. Ik had dat afgelopen zondag "maar" 7 ons afgevallen na 3 dagen hongeren. Dan heb je toch zoiets van verdikkeme daar doe ik het niet voor. Het liefst zie je natuurlijk ook dat er per week zo'n 3 kilo vanaf gaat maar ja..

Maar het klopt zeker hoor het zit tussen je oren. Je kunt die knop omzetten of niet als die half om is heeft het eigenlijk nog geen nut om echt met lijnen te beginnen althans niet om al je maaltijden te vervangen met shakes of iets dergelijks.
Maar dat is mijn mening hoor.

Ben benieuwd hoe je "nieuwe"prodimed producten smaken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015 15:52    
Vrouw Weeggegevens   Josje771
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: prodimed

Reageer met quote
Hallo,

Bedankt voor jullie berichtjes,en voor de uitvoerige uitleg.

Ik had geen beste dagvandaag, mijn kleine van 1 is sinds 4 dagen fors aan de diaree maar vandaag spande de kroon. Hij was ellendig en constant buikkramp dus ik ben uiteindelijk naar de dokter moeten gaan, apothekers bezoek en een hoop toestanden.

Hierdoor heb ik maar 2 prodimed producten op van de 4 en de rest was ook niet best.

Prodimed kost 14,95 per pakje, daar zitten 5 maaltijden in. Je neemt er 4x daags plus vitamine tabletten plus kalium tabletten, maar die krijg ik niet weg omdat zente groot zijn. Die waren iets van 35 euro maar daar doemjennatuurlijk langer dan een week mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015 22:38    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sanaslank kost -afhankelijk van wat je neemt- zo'n 2-3 euro per maaltijd.
Dietimeal/ dietisnack (op eiwitdieet.nl) 7 zo'n 2-2,5 euro per maaltijd.
Dietimeal/ dietisnack op dieetwebshop.nl (die ik later pas ontdekte) zo'n 1,5-2 euro per maaltijd

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 10:22    
Vrouw Weeggegevens   De33
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Beterschap met je zoontje aai

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 17:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Thanks!

Niet best mrt hem vandaag: diarree wordt erger.
Mede daardoor ( grote stressfractuur voor mij) weer geen goeie dag prodimed technisch gezien. Ook maar 2 zakjes en de rest niks alleen rommel als hap brood hap chocola echt waar-de-loos.

Een andere reden is dat alle smaken die ik nog heb retevies zijn. De nieuwe bestelling met brood, krentenbrood, rösti en vanille pannenkoeken waarop ik het wel goed volhou zijn bij mijn buren afgegeven en die zijn niet thuis

Sip

Vanochtend was de weegschaal goed gezind : 78,7
Hopelijk morgen nog

Overigens lukt het water drinken wel goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 20:19    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
He vervelend dat je zoontje zo ziek is joh. Dat brengt inderdaad altijd de nodige stress met zich mee als je kind ziek is.
En dan ook nog je bestelling niet in huis hebben, zit je niet mee.

Morgen weer een nieuwe dag, verse start Erg blij
Beterschap met je zoontje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 21:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Maak me echt zorgen om hem, 21 maanden is nog zo klein...

Afgelopen zaterdag was zijn poep dunner, zondag was die groen/ zwart toen heb ik al een arts gecontacteerd. De dagen erna waren allemaal diarree -dagen. Eergister bij huisarts geweest, poep moeten achterlaten ter onderzoek ( moet nog uitslag van komen) en sinds vandaag is het net water. Hij eet nauwelijks en is pips.
De week hiervoor had hij telkens hoge koorts en heb ik savonds nog de huisartsendienst bezocht.

Hij drinkt redelijk maartoch......

Ik werk van thuis uit veelal, dat is nog een geluk gezien de situatie maar doe nu alle werk laat op de avond.

Ik wou dat m'n prins beter was.

Ps. 79,00 net gewogen ( in de avond)
Ben benieuwd naar de schade morgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 23:46    
Vrouw Weeggegevens   De33

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik hoop dat ie snel opknapt! aai
Wanneer krijg je de uitslag?

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015 17:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hij leek zich iets beter te voelen overdag, maar in de avond was hij weer niet lekker en alweer diaree.

We wachten op de uitkomst van het onderzoek naar zijn ontlasting.
Arm mannetje. Hij ging pas 21.30 u slapen omdat hij zich zo beroerd voelde. Gelukkig heet hij een paar keer gelachen

Vanochtend had ik weer een blij moment met 78,5 op de weegschaal.
dat is toch al 3,2 kg op 8 a 9 dagen?

Vandaag heb ik maar 3x ipv 4 x prodimed gedaan, maar 1,5 liter water ipv 2 wegens de hectiek met de kleine en diverse afspraken buiten de deur ( zakelijk). En vanavond tot overmaat v ramp gezondigd terwijl ik aan t koken was voor mijn mannen.

Als de weegschaal morgen weer 78,5 is ben ik gelukkig.

Ik heb de nieuwe prodimed producten in huis!
mijn geliefde vanille pannekoeken & prodimed brood
smullen smullen
Als ook voor mij iets compleets nieuws namelijk prodimed krentenbrood. morgenvroeg ga ik het gelijk testen.
En tonijnsalade, En die is gewoon écht lekker ( tonijn, olijven, olie, sperzieboontjes) wel duur ( 2 kleine bakjes 12,95)
Met deze nieuwe voorraad moet het makkelijker vol te houden zijn. Immers 'vast voedsel' als brood en pannekoek is de dag beter op door te komen dan op chocolademouse, koffiemouse, chocolade/banenpuddig enz.......

Mijn man zei vanavond 'je buik lijkt minder' Lachen

stel je verliest rond de 1,5 a 2 kg per week, dan zou ik over 5 weken al blij rond kunnen lopen, ik praat mezelf moed in en ga nog maar even door!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015 23:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 3 van 23