Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Esther (prodiet)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   EssieW75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Prodiet

Reageer met quote
Ik hou me vandaag weer netjes aan mijn dieet, kh beperkt maar oh het valt me niet mee!

Vrijdag avond weer pasta en een dessert gegeten en nu wil mijn lijf weer koolhydraten. Ik heb de hele tijd zin om te eten. Als ik een pak koekjes in huis zou hebben, zou het opgaan. Gisteren paprikachips en chocola. Bah! Gelukkig niets aankomen, phew!

Ik weet dat dit over gaat zodra mijn lijf stopt met roepen om koolhydraten, dus ik hou vol!

Had net zo'n zin om te eten, dus ik heb een lekkere salade gemaakt, met een gekookt eitje, tomaat, gegrillde courgette en paprika. Vandaag gaat het weer goed, ik moet even doorzetten nu.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2012 18:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb de smaak weer helemaal te pakken.
Was helaas uit ketose, maar zit er gelukkig ook alweer in.

Ik zit alweer helemaal op het goede dieetritme en vandaag weer meteen uit werk naar de sportschool geweest.

Vanavond lekker een omelet met veel groente gegeten.hmmmm. Zit ook bommetje vol! Geschokt

Ik had vandaag een gesprek met mijn manager en die vroeg ook of ik aan het afvallen ben. Hij ziet het aan me. Zo'n leuk gesprek gehad. Hij is een ontzettende sportfanaat, maar hij was helemaal niet neerbuigend ofzo in het gesprek. Ik krijg al heel veel support van mijn collega's maar dit deed me ook wel goed.

Ga nog naast mijn schoenen lopen van al die complimentjes.

Ik wil nu snel naar de 117,5 kilo, dan ben ik 10 kilo kwijt! Bijjjjjna.
Morgen weer wegen. Ik verwacht geen monsterscore na mijn vreetfestijn van vrijdag (en zaterdag.. Schaam Schaam ) maar we zullen zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 feb 2012 23:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Toch weer een kilo eraf! 118, dus nog een halve kilo tot de -10 kilo. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 21:39    
Onbekend   wendy-1983
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi Hoi,
Ik ben Wendy en mijn man is nu sinds zaterdag bezig met prodiet. Ik steun hem waar ik kan en lees zoveel mogelijk gebruikerservaringen.

Jij gaat ook lekker he?
Ik lees iedere keer je dag boek zo leuk om te lezen en zo eerlijk ook haha....

Mijn man valt op dit moment bijna een kilo per dag af. Echt veel had ook al contact opgenomen net met prodiet maar het kon wel en mannen vallen schijnbaar sneller af.

Hou vol meid het gaat goed!!!

Groeten Wendy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 23:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Wendy,

Leuk dat je even komt buurtje. Wat goed van je man zeg en wat top dat je hem zo steunt!

Een kilo per dag? Geschokt De eerste week ging bij mij ook bizar snel, bijna 5 kilo in 1 week. Daarna ging het langzamer, maar wel consequent en stabiel. Mannen vallen inderdaad sneller af (en dat vind ik zooooo vals Rollende ogen ).

Tip voor je man, niet de kip/kerrie wafels bestellen. Die zijn echt niet te eten Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 feb 2012 22:22    
Onbekend   wendy-1983

Reageer met quote
Bedankt voor de tip!

Hoeveel ben jij inmiddels kwijt en hoe lang heb je erover gedaan.
Mijn man (Bart) vind de bananenshake en de ommelet met kruiden het lekkerst en jij?

Ik wil zelf ook wel afvallen, maar maar 4 kilo of zo dus is prodiet denk ik te heftig voor die paar kilo's. Sinds Bart prodiet doet snoep ik ook helemaal niet meer en dat werpt ook zijn vruchten af. Ik ben nu 0,5 kilo kwijt haha..

We hebben twee kleine kinderen dus ik moet wel met hun mee blijven eten zonder te lijnen want ik moet wel het goede voorbeeld geven aan de kinderen.

Onze kids houden helemaal niet van eten haha krijg er savonds bijna niks is....Zijn ook allebei sprietjes haha.
Ik ben 1,68 en 71,2 kilo.

Groetjes Wendy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 feb 2012 23:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De bananenshake is zekker lekker. Ik vind de caramelpudding ook zoooo lekker. Als pudding of met wat meer water als shake. De aarbeien- en bananenpudding drink ik (ook met wat meer water) als shake. Net of je in de snackbar bent, maar dan anders. Lachen

Als ik in het weekend wat te snacken wil hebben, neem ik als tussendoortje de BBQ soja zoutjes. Lekker !

Ik probeer zoveel mogelijk te variëren. De cracottes (met Slankie 20+) of een voorverpakt proteinebroodje met smeerkaas. Tomatensoepje waar ik Italiaanse kruiden door doe. De pannenkoeken zijn ook goed te doen. Doe ik wel wat extra zoetspul doorheen, omdat je anders zo'n behangplaksmaak krijgt.
Ben ook fan van de kruidenomelet. Lekker met groente.

Ehhh de chili smaakt ook prima, gooi ik er een tomaatje en champignonnetje door (niet teveel natuurlijk). En de pasta carbonara is ook goed te doen.

In het weekend trakteer ik mezelf af en toe als avondeten op de pizza die je ook kunt krijgen. Niet helemaal voor het echie natuurlijk, maar zeer smakelijk!

Oh en mocht je man van warme choco houden, dan is de choco ook erg lekker. Ook koud drinkt ie prima weg.

Ik ben nu 6 weken bezig en 9,5 kilo afgevallen en daar ben ik zo intens blij mee. Dit is het eerste dieet wat voor me werkt en wat ik vol kan houden. Het is wennen, aanpassen, maar ik sta er zelf van te kijken hoe snel ik het in mijn leven heb kunnen inpassen.
Ik ben er nog lang niet, maar weet zeker dat het nu gaat lukken om af te vallen en het eraf te houden.

Support is ook heel belangrijk, want de verleidingen kunnen groot zijn.

Op mijn werk weet zo'n beetje iedereen dat ik dit doe en ik krijg alle aanmoediging en complimenten.

En ik sport 3 x per week. Fitness en cardio. Het moet allemaal wel een beetje strak natuurlijk Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2012 0:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, net weer even lekker tekeer gegaan bij de sportschool. Erg blij

Krachttraining, loopband, fietsen, crosstrainer. Zo weer 2 uur zoet geweest daar. Daarna lekker met een zonnetje naar huis, douchen en een proteine pannenkoek gebakken. Die ging er best in! Lekker kopje thee erbij, helemaal prima.

Dinsdag ga ik weer sporten. Mijn tempo op de loopband gaat steeds pittiger, nog even en ik moet gaan joggen, maar dat durf ik niet. Zo suf, ik vind dat echt doodeng. Wil dat eigenlijk ook niet voor het eerst doen met zoveel mensen erbij, maar ja, ik kan moeilijk vragen of iedereen eventjes buiten wil gaan spelen. Rollende ogen

Ik heb voor mezelf een doel gesteld bij het meedoen aan de sprintjes en dat is dat ik op 7 maart 114 kilo wil wegen. Dan ben ik 10% van mijn gewicht kwijt en ben ik lichter dan dat ik in zeker 7 jaar ben geweest.

Met mijn dieet gaat het nu goed. Nog steeds eiwitrijk, koolhydraatarm. Mijn snacktrek is ook wel weg, al kan ik nog steeds zitten kwijlen als ik heeeele lekkere dingen op tv zie of als ik er zelfs maar over lees.

Ach, over een tijdje doe ik gewoon weer een "ik mag wat ik wil" dagje, dat sleept me er wel doorheen. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012 17:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
1,5 kilo eraf deze week dus dat maakt 11 kilo totaal jippie!

Gisteren een overheerlijke tulbandcake afgeslagen die de hele middag op 30 centimeter van mijn bureau heerlijk stond te ruiken. Rollende ogen

De maandelijkse ellende moet er weer aankomen, dus ik hou daar rekening mee. Lees: vocht vasthouden als een gek!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2012 8:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik post op verschillende plekken hier en vergeet dan in mijn eigen dagboekje te posten Rollende ogen Lachen

Vanaf woensdag ging het wat minder. Het begon met beschuit met muisjes omdat mijn collega kwam trakteren. Dat was vrij onschuldig.

Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik gewoon gelunched. Dus geen maaltijdvervangers. Heb het niet te gek gemaakt hoor, het was alsnog allemaal erg mager, gezond en relatie KH arm. En lekker!

Donderdagavond heb ik burrito's gemaakt.En oohhhh wat was dat lekker. Ik heb er niet van gegeten, maar gevreten. Lachen Het was een welbewuste beslissing om dat een keertje lekker te nemen, dus ik heb me er ook geen seconde rot om gevoeld.

Vrijdagavond na het werk ging ik met een collega en haar moeder naar de huishoudbeurs. Dat was topsport op zich! Geschokt Ik werd getrakteerd op een overheerlijke Swirl en daarna zijn een we een hapje gegeten. Ik had de "lady" sate genomen. Dus klein spiesje met wat saus, groente. Paar patatjes genomen, maar die waren op 1 hand te tellen.

Eigenlijk ben ik vandaag pas weer echt 100% met mijn dieet begonnen. Ik heb tussendoor wel gewogen en was niet aangekomen. Dat doet me heel goed. Dat houdt dus in dat ik niet meteen kilo's aankom, zodra ik me niet volledig aan dit dieet houd. Vooral voor de langere termijn vind ik dat belangrijk. Geeft me echt het gevoel dat ik nu kan afvallen en het gewicht dan ook kan vasthouden.

Ik kan een keer uit de bocht vliegen, maar zo lang ik mezelf weer op het goede spoor zet, kan dat helemaal geen kwaad.

Morgen wegen. Op naar de 114 kilo!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 17:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5