Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van dunne Ikke

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Dank je, ik heb er lang en hard over nagedacht wat en hoe. Verdriet is een heel lastig gevoel om te verwerken zonder eten. Ik heb ook zelden 'geen honger' bij stress enzo.

Whis, gewoon DOEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016 7:32    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
mooi verhaal en wat super dat je dat hebt gedeeld
en wat zie je er toch super uit,je straalt!

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016 7:38    

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2016 15:01    

Reageer met quote
Ik heb net een heel epistel geschreven op de Mieke- website als antwoord op een post van iemand. Ik vond het leuk deze even met jullie te delen.... Sharen en liken zonder FB Lachen

misschien kan het je helpen om enkele dagmenu??s van Mieke te proberen. Ze geeft in haar boeken altijd weer hoeveel kcal de maaltijden bevatten. Eet dan van alle lekkerste dingen een portie. Op elk voedingsmiddel staat de portiegrootte vermeld. Zo leerde ik dat een portie ??letterkoekjes?? ongeveer 5 koekjes is. Van 5 koekjes wordt je niet dik, van heel de zak wel. Zo ook met aardappelen, boterhammen, rookworst, friet (een mini friet is normaalgezien voldoende om ??vol?? te zitten, je kan makkelijk nog een halve bak op. Maar op = op en als er niet MEER in je bakje zit kan je je ook niet overeten.)
Misschien zal de weegschaal zo sneller volgen. Ook goed voor de portemonnee!

Wat ik in mijn afvalperiode at:
2 boterhammen met kipsneetje of ander beleg.
1 kiwi
1 activia Danone kers 0%

tussendoor druiven of aardbeien of een banaan (staat op mijn bureau, ik neem wat als ik passeer)

salade met groenten, kippenreepjes, 15 gr light mayo, notenmengeling er over en 2 lekkere boterhammen

namiddag: zoet tussendoortje (granny, 1 eigen bak wafel, enkele Petit Beurres? zoek wat lekkers van 100 kcal!) of yoghurt

avond; soep (zelfgemaakt, altijd uit een groot bord), aardappelen, groenten en vlees
best geen dessert. Dat is een gewoonte, geen honger.
Na het avondeten tanden poesten en flossen. Eet je dan nog, kan je weer alles gaan proper maken ��

Nu sta ik mezelf iets meer toe: als ik boterhammen eet, smeer ik speculaaspasta. Ik eet soms na het avondeten nog een koekje/dessertje/lekkers van ongeveer 100 kcal. Of in de namiddag een light reep van Weight watchers én yoghurt (ik ben vaak pas om 18.30u thuis en dan heb ik te veel honger). Mijn frieten eet ik op, al voel ik dat mijn honger weg is. Gewoon van de goesting? om me dan opgeblazen te voelen zonder schuldgevoel.
Trakteert er een collega op het werk met koffiekoeken, dan kies ik de lekkerste (geen favoriet, dan niet!) en zal ik vb. s ??middags geen brood bij de sla eten. Voor elke ??ongezonde?? keuze die ik maak, stel ik iets in de plaats. Nu een ijsje? Dan straks geen zoet 4-uurtje maar vb. een appel. Nu een wafel? Dan straks een fikse avondwandeling. Nooit en-en. soms merk ik dat ik er te veel voor moet plannen/doen/laten en zeg ik Nee tegen een ijsje dat mijn pad kruist als me dat me geen 9 waard is.
Met Sinterklaas brak ik een grote dikke speculaas in 10 stukken, deze stukken at ik elke dag om 16u. Na een week 0.9 kg er af! Ik at wel alleen om 16u die zoete snack. Klok kijken was nog nooit zo leuk!

Jij hebt geen moed nodig, jij hebt inzicht nodig. En stel jezelf bij al wat je in je mond steekt de vraag: brengt dit me dichterbij mijn doel? Ga ik me morgen fit voelen als ik me (weer) pafferig voel van die eetbui?
Als ik wakker wordt met honger ben ik goed gezind; ik heb de avond voordien niet te veel gegeten. Mijn maag is leeg, zoals bij dunne mensen. Als je maag rammelt, is je lichaam je reserves aan het aanspreken. Wacht een kwartiertje met eten en drink een groot glas water. Denk bij dat glas wat je gaat eten (kies iets lekkers) en bereid je voor op bewust een lekkere maaltijd eten. Traag eten en
G E N I E T E N.

Die 30 kilo lijkt veel, maar het is maar een getal. Focus op je gevoel. Die broeken liegen niet. Er is echt al wel wat af! Hou er rekening mee dat de eerste opmerkingen pas komen met -7 à 8 kilo, dat gevoel dat er niks verandert zien anderen niet.
Het zijn de nieuwe gewoontes die de doorslag geven in succesvol afvallen. Het doorbreken van de dikke patronen. Als je écht helemaal klaar bent met dik zijn, dan zal je spiegelbeeld je mindset volgen. Jij wil stralen op je zilveren bruiloft (proficiat trouwens!), en dat zal je ook als je je lichaam geeft wat het nodig heeft. Je hebt maar 1 lichaam, wees er lief voor en prop het niet vol. Elke goeie keuze die je maakt betaalt zich vanzelf terug.

Moet je een gezond gewicht hebben (want dat zegt men zo) of WIL je een gezond gewicht hebben?Je hebt ALTIJD de keuze. Jij bent de baas over het eten!!!
Ik realiseer me net hoe bazig ik klink (sorry daarvoor? maar het was ook mijn ??aha-moment??.)
Je mag altijd iets terug krabbelen, ik ben blij het te lezen ��
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 20:14    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
wauw Suppressa wat een goed verhaal/advies Uitroep

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 20:23    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Super!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 23:08    

Reageer met quote
Ik waande mij efkes zélf Mieke, denk ik! Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2016 18:56    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Mag toch? Mooi en inspirerend geschreven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2016 22:09    

Reageer met quote
Gisteren op een familiefeest (ik zie iedereen niet zo vaak) was het ook 1 grote 'dieethappening' en iedereen kwam aan mij tips vragen Erg blij Ik heb er echt van genoten!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016 19:33    

Reageer met quote
Cliché, cliché, op 2 januari posten dat je te veel gegeten hebt... Maar het is (weer) gebeurd: ik had mezelf niet altijd in de hand.

Nu ligt er weer extra veel snoep in de kast na al die feestjes, oudjaar zingen met de kinderen en geld en snoepjes krijgen...

Ik mag natuurlijk niet zeuren, ik heb een heel fijne feestperiode achter de rug. Gezellig met iedereen samen en aangeschoten familieleden die moppen tappen, het was gezellig. Zelfs na 2 mars ice-creams en 3 plakken zelfgebakken cake van mijn zus. Ik heb er geen spijt van.
Van mijn ventje kreeg ik (eindelijk?) een smartphone, de mannen van Orange lachten zich een breuk bij het zien van mijn 7 jaar oude Nokia (mét kleurenscherm en camera!). Nu nog mijn internetabonnement koppelen aan mijn account en ik ben vertrokken. Misschien ok maar ineens een eet-appje. Je weet wel, voor die feestkilo's.

Ik schrijf hier met schaamrood omdat het zo lang geleden is, maar ik merk wel dat dit nog altijd helpt. Dusss in neem mij voor om hier weer meer te schrijven Erg blij
Beste wensen voor heel de weegclub!!!!

Kerst raam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017 10:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67  Volgende
Pagina 65 van 67