Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Twompie

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1759, 1760, 1761 ... 1785, 1786, 1787  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Dank lieverds, voor de goede wensen. Ik ben verplaatst van 8 uur naar 1 uur. Ben ik niet rouwig om, ben zo vroeg nooit op mijn best.

We gaan het zien, morgen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 0:30    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Mijn duimen staan omhoog! Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 7:29    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O. Dat gevoel ken ik. Ik ben er net uit en zit aan de dag te wennen.
Sterkte straks hoor!!

Laatst aangepast door Dymphie op di 24 nov 2020 17:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 10:37    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ben ook niet meer van het vroege Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 13:02    
Vrouw Weeggegevens   weervrouw

Dieet: Dukan-low-carb

Reageer met quote
Ik zie dat je vandaag voor je onderzoek moest, Hopelijk gaat alles goed en heb je een goede uitslag.

gestart op 11-06 / 72
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 17:08    

Reageer met quote
Ben ook benieuwd...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Dank voor het duimen, Whis, Dymphie, Ellen, Weervrouw dat heeft zeer geholpen. Het was - zoals ik dacht - geen fijn onderzoek maar ook geen drama. Uitermate lief personeel en mijn dochter mocht erbij zijn.

Ik zet het verslag van mijn dochter neer aan de andere kinderen neer:

ja de cardioloog zei dat er al bij minimale inspanning (mama moest even naar beneden schuiven in bed) al zag dat de druk in t hart opliep. Het was bij iedere beweging al zichtbaar dat het hart dat niet goed kon verwerken dat hij t zelfs aan andere collega's liet zien vanmiddag vertelde hij. Er is geen behandeling voor. Alleen loopt er in t VU wel een onderzoek naar medicatie hiervoor. Daar zou Mama aan mee kunnen doen. De cardioloog denkt dat mama al jaren loopt met slecht functionerende kleine vaatjes bij het hart en dat hierdoor de hartspier chronisch te weinig zuurstof heeft gekregen en daardoor is gaan verstijven. Hij legde uit dat het hart hierdoor nog maar weinig energie heeft. En dat beetje energie moet mama een beetje verdelen over de dag. Ga je om 11 uur al te veel doen dan kun je de rest van de dag niets meer. En dat 'teveel' stelt al niets voor. Dat is misschien 700 meter lopen. Of een wasje draaien en ophangen. Dat is verdrietig voor een altijd zo fitte moeder. Maar in ieder geval is er nu wel de oorzaak voor alle klachten gevonden. Ze waren overigens allemaal erg lief, zorgzaam en vol aandacht voor Mama. Heel fijn om te zien!

Dus: niet hoopvol.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 0:40    

Reageer met quote
Oh Twompie toch... Verward Hier wordt een mens niet blij van...

Wel "positief" dat je nu weet wat het is, en er een beetje kan mee leren omgaan. Je beetje energie leren verdelen over kleine dingen. Gaat niet makkelijk zijn, maar je gaat dat kunnen.

Hele dikke knuffel... aai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 7:35    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Wat fijn dat je dit ook aan ons vertelt, maar de boodschap isnatuurlijk heel niet fijn. Ik leef met je mee en vermoed dat je er waarschijnlijk erg van slag van bent. Ik kan uit ervaring niet zeggen dat het wel meevalt, want dat is niet zo.
Het enige wat ik wel kan zeggen is dat het in mijn revalidatietrajectook zo lastig voor me was dat alles, echt alles, me zoveel energie kostte. De maatschappelijk werkster gaf me toen een tip. Stel je voor dat je s morgens na het wakker worden je energie krijgt in de vorm van een mandje sinaasappels. Voldoende voor de hele dag.
Ik dacht toen meteen: ja dat snap ik! ja, ik snapte het wel, maar dat betekende niet dat ik die sinaasappeltjes meteen goed over de dag verdeelde. Soms was ik zo blij als ik me goed voelde, dat ik ze allemaal in een of twee keer op had gemaakt...
Daarna weer terug naar Af en wachten op betere tijden. In het verpleeghuis heb ik wel eensgezegd: we leren hier om te gaan met geduld, met een grote G. En ook met wachten, met een grote W. Nog steeds ben ik in een soort gevecht met mezelf om dit te accepteren en er mee om te gaan. Maar het aanmoedigende stemmetje in me zegt ook dat ik het elke dag opnieuw mag proberen. En dan maak ik mijn plan om dat zo goed mogelijk te doen, met ingebouwde vaste rustmomenten.
Ik hoop echt dat je met die medicijnen mee kunt gaan doen! En wens je veel geduld en wijsheid.! Gelukkig heb je heel veel lieve mensen om je heen! Dat is erg belangrijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 11:58    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Nou meis schoot ff vol van je bericht maar er is wel duidelijkheid wat het is ook al schiet je er niet veel mee op.

Sterkte Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 12:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1759, 1760, 1761 ... 1785, 1786, 1787  Volgende
Pagina 1760 van 1787