Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Dagboek Sytske Protiplus 3.2.2

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Ik ben afgelopen maandag begonnen met Protiplus 3.2.2 omdat dit voor mijn zus goed heeft gewerkt. Het lijkt me leuk om hier alsnog met terugwerkende kracht een eetdagboekje bij te houden met wat ik eet. Juist omdat ik me niet aan de recepten van protiplus ga houden maar deze vooral als leidraad gebruik voor zelf koken van groentegerechten. Dit doe ik vooral om na het lijnen makkelijker het koken met meer groenten en minder koolhydraten vol te kunnen houden. Maar natuurlijk ook omdat ik zo de groenten kan eten die ik lekker vind.
Gerechtentips en aanmerkingen op keuzes die misschien minder verstandig zijn dan ze lijken zijn van harte welkom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Omdat ik zondag vrij abrupt heb besloten vandaag te starten (want een goed startmoment is er nooit) had ik al vrij veel fruit in huis. Ik ga deze week dan ook regelmatig smokkelen en ook een portie fruit eten. Ook in de dagen dat dat nog eigenlijk niet de bedoeling is.

Ontbijt: vanilleshake, Cafe latte met 125 ml magere melk, 125 ml
Tussendoor: reep met extra 125 g aardbeien
Lunch: 250 g salade (gemengde sla, komkommer, tomaat) met een dressing van 1 el kwark en een scheutje balsamic azijn. 90 g kwark
Tussendoor: 1 reep
Avond: opkikker tomaat met 50 g fijngesneden groente (tomaat, selderij)
250 g Groene groenten (sperzieboon, broccoli, groene paprika, selderij en tauge) 'gesmoord' in een scheutje water met een dessertlepel ketjap en besprenkeld met sesamzaad.
100 g kwark
Na mijn zwemafspraak: de vanilleshake die bij de maaltijd hoorde.

P.s. de keuze om af te gaan vallen ging natuurlijk niet over een dag ijs. Was al een maand of 2 aan het overwegen om te starten met een dieet, maar was aan het hopen dat het 'vanzelf' zou stabiliseren of dalen. Helaas niet dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Vandaag besloten een flink stuk te fietsen, dus uit praktische overwegingen de lunch shake en de tussendoor reep te verwisselen.
Vanavond eindelijk de pudding en pancake mix binnen voor meer variatie.
Daarnaast ook een vraag gesteld aan de modifast diëtiste. De melk in mijn ochtend koffie kan ik nemen ipv de yoghurt, dus het is geen guilty pleasure meer. ☺

Mijn menu:
Ontbijt: vanilleshake en Caffè latte met 125 ml melk
Tussendoor + lunch: twee keer een reep
250 g oosterse salade (sla, selderij, paprika, wortel, tauge) met een dressing van 1 el kwark, limoensap, munt en een halve theelepel sesamolie
Na het fietsen: vanilleshake
Avondeten: 270g Mexicaanse roerbakgroente (uit zakje) met beetje Taco kruiden gesmoord in water, chocoladepudding
Kop koffie met melk omdat ik bezoek had (ipv yoghurt)

De winnaar van vandaag was een takje munt in een van mijn waterflesjes. Geeft het water een net iets andere smaak, en maakt drinken makkelijker. (En de meneer die mijn waterfles heeft bijgevuld halverwege mijn fietstocht)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 12:07    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Vandaag was stiekem een hele zware dan, maar ik ben er gelukkig inmiddels achter dat dat naast het lijnen ook een andere oorzaak heeft. Gaat niet meer gebeuren dus.

Ik heb gegeten:
ontbijt: pudding en koffie met melk
snack: reep
lunch: kleine portie broccolisoep (100g brocoli) en groentes (wortel, komkommer, tomaat (150g)) met yoghurtdip, pancake en schaaltje met resterende yoghurt
snack: reep
avondeten: peultjes en worteltjes (250g) met een vanilleshake (+50g aardbeien)

zwemen overgeslagen vanwege energietekort, maar wel 2 uur rustig gefietst, gewandeld in de middag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 jul 2014 11:37    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Vandaag mag ik mijn eerste volledige maaltijd Lach en ik ga de uitdaging aan dat verantwoord te doen tijdens een picknickbbq met vrienden.

De planning voor vandaag:
Ontbijt pudding en koffie met melk (laat, dus extra snack naar middag)
lunch: pancake met kaneel en 100g kwark
200g snackgroente mee naar kantoor
tussendoor 2x reep of 1 keer reep en 1 keer protiplus koekjes
avond: 125 yoghurt voor ik weg ga, 2 spiesjes met in totaal 80g varkenshaas, 2 groentespiesjes (courgette, paprika, ui), paar plakjes volkorenstokbrood met gewicht van 1 boterham, salade (totaal 300g groente incl spiesjes)
avondsnack 150g watermeloen tijdens bbq

Dit is netjes volgens dieet en denk ik best haalbaar om me tijdens de bbq goed te vermaken, alleen zorgen dat ik afblijf van de sausjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 jul 2014 11:43    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Het dagelijks reageren doe ik zelf al niet meer blijkbaar ;-)

Afgelopen vrijdag lekker bij mijn ouders gegeten. Gelukkig was mijn mama zo lief om extra groenten voor me in te slaan zodat ik lekker maar wel koolhydraat arm mee kon eten. (Jammie, 4 soorten groenten en biefstuk, dan mis je de gebakken aardappelen al niet meer)
Na het eten gewogen, 67.5 inmiddels. Daar ben ik erg happy mee

Zaterdag heb ik in de ochtend toch gewoon geshaked, zodat ik met minder schuldgevoel 's middags tussendoor een stukje taart en 's avonds een bbq met veel groenten kon eten.

Zondag lekker naar de sauna (enorm verbrand), daar hadden ze gelukkig voor de lunch een lekker bord yoghurt met superfoods. Heerlijk en weinig koolhydraten. En voor het avondeten een heerlijke salade met carpaccio.

Afgelopen twee dagen ging weer prima met wennen aan een streng dieet, ik ben verwonderd hoe veel variatie je kan aanbrengen met 2x 3 ons groenten per dag. Ik eet dus naast de shakes lekker afwisselend.

Inmiddels ben ik er ook achter dat je met 3 ons prima 2 gangen kan maken bij een maaltijd. Zo heb ik zojuist een halve portie Gazpacho op en heb ik daarna nog een kleine salade bij mijn 'pancake'
Vanavond waarschijnlijk halve portie courgettesoep en bloemkool met kerrie (saus van kerrie poeder en een beetje kwark.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2014 11:58    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Vandaag voor het eerst een personal training gehad in de sportschool. Samen met een instructeur een krachttraining schemaatje opgezet dat rekening houdt met mijn medische beperkingen. Gelukkig ben ik inmiddels over mijn gene wat betreft laagste gewicht gebruiken (bij sommige apparaten) heen. Omdat ik wat meer sport ook nu al een extra tussendoortje aan het eten elke dag (extra veel groente of extra reep) zodat ik mijn dag wel prima doorkom.

Omdat ik lekker heb uitgeslapen vandaag het volgende schema:
ontbijt: chocopudding met cafe latte
lunch voor sport: halve kom courgettesoep met meergranencracker
lunch na sport (incl 1 tussendoortje): shake van 1 portie yoghurt en een nectarine
protiplus pannekoek met italiaanse kruiden en geroerbakte groenten
tussendoor: reep
avond: salade met rode biet en feta, yoghurt met kaneel en chia-zaad)
avondsnacks: groentereepjes (extra) en een reep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 18:13    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Vandaag een lange werkdag gehad en gelukkig niet superveel trek op mijn werk. Daarom voor vandaag nog 2 tussendoortjes (waaronder fruit) over voor vandaag, altijd fijn als het wat later wordt Lach

ochtend: chocopudding met caffe latte
middag: 2 boterhammen (smeerkaas/kokosbrood) halve portie gazpacho en wat snackgroente
tussendoor: protiplusbicuitjes
avond: halve kom cuorgettesoep taartaartje en kerriebloemkool (restjesavond)
snack: stuk fruit + reep

Ook nog even snel gebruik van de 2+1 aanbieding van de kruidvat en wat repen ingeslagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014 17:38    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Na een weekend veel zondigen (met daarnaast veel groente wel) en een beetje een rare week waarin ik o.a. meedeed aan een koekjesswap en dus meer gesnoept heb dan de weken ervoor ga ik weer wat zorgvuldiger aan de slag.

Donderdag:
ontbijt: chocoladepudding met cafe latte
lunch: reep, salade van komkommer, wortel , paprika, ovengedroogde tomaat en yoghurt dressing + 1 boterham (zelfgemaakt brood)
tussendoor: 2x2 protiplus koekjes, portie kwark
avondeten: sellerie salade (selderij, halve appel, paprika, gerookte kipfilet, yoghurt en een beetje yogonaise)
avondsnack: vanilleshake met een halve banaan erdoor geblend


Vrijdag:
ontbijt: chocopudding met cafe latte
lunch: mijn moeders witlofsalade met 2 boterhammen en kwark toe (zit 1 stuk fruit in, proteinebron naar tussendoor)

de rest volgt later
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2014 13:46    
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-7-2014
Berichten: 182
Dieet: koolhydraat bewust
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Geen idee meer wat ik precies vrijdag later op de dag en zaterdag overdag op heb, het was iig braaf volgens het boekje, maar dan met wat geschuif van wat wanneer.

Zaterdagavond heb ik bij mijn ouders gegeten: schar, gebakken aardappels, venkel/zeekraal en salade. Met een half glaasje wijn erbij om te vieren dat ik inmiddels op 64.1 kilo zit. Daarna nog een iced cappuchino bij de buurvrouw en voor ik ging slapen een reep en kwark.

Zondag ben ik lekker de hele dag op stap geweest.
Ontbijt: kwark met muesli en cafe latte
lunch tussendoor: restje witlofsalade, groentesticks met klein bakje guacamole-style dip en klein bakje houmous, 1 pakje crackertjes, 1 zakje snoep (als 'treat' 150 calorien), 1 boterham.
Avondeten: 'lasagna' van meiraap en zelfgemaakte tomatensaus, met kaas bovenop
avondsnack: kwark en reep.

Omdat ik bijna op mijn streefgewicht zit ga ik beginnen met opbouwen van hoeveel en wat ik eet. Was ook de reden dat ik vond dat ik me snoepjes kon veroorloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014 15:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2